וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס מפעיל מטורקיה יחידת סייבר וריגול סודית

23.10.2020 / 10:33

גורמי מודיעין מערביים אמרו לטיימס כי ארגון הטרור הפלסטיני מוציא לפועל מבצעי ריגול מהמטה שלו באיסטנבול, שהוקם לפני שנתיים. היחידה מופעלת על ידי הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, והוקמה ללא ידיעת ממשלת טורקיה. אחד ממטרותיה - רכישת ציוד דו-שימושי ליצור כלי נשק

בווידאו: אזעקות באשקלון ועוטף עזה/צילום: אדי ישראל,קובי עטיה ורומי ישראל; עריכה: אסף דרורי

חמאס מפעיל מטורקיה יחידת סייבר וריגול סודית - כך דווח היום (שישי) בעיתון הטיימס הבריטי, על פי גורמי מודיעין מערביים. לפי הדיווח, ארגון הטרור הפלסטיני מוציא לפועל מבצעי ריגול מהמטה שלו באיסטנבול, שהוקם לפני שנתיים. היחידה מופעלת על ידי הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, והוקמה ללא ידיעת ממשלת טורקיה.

עוד דווח כי היחידה פועלת בנפרד מהמטה הרשמי של חמאס בעיר הגדולה ביותר בטורקיה, שעוסק בעיקר באיסוף כספים. פעילי היחידה אינם מוכרים לחברי חמאס בטורקיה, שנשיאה רג'פ טייפ ארדואן הוא אחד התומכים העיקריים של הארגון.

המפקדה החשאית של הארגון מונהגת על ידי סמאח סראג', בכיר חמאס בעזה המדווח ישירות למנהיג הארגון ברצועה, יחיא סינוואר.

לפי הדיווח, יש ליחידה שלוש משימות עיקריות - רכישת ציוד "דו-שימושי" שאותו ניתן להסב גם ליצור כלי נשק; תיאום פעולות סייבר נגד יריבי חמאס, כולל נגד הרשות הפלסטינית ושגרירויות של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות במדינות שונות במזרח התיכון ובאירופה; ופיקוח מודיעני, שבכמה מקרים כולל חקירות של אנשי חמאס הנחשדים בחוסר נאמנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארדואן לא ידע? נשיא טורקיה ומנהיג חמאס הנייה באיסטנבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים האחרונות נחשפו בישראל כמה תאי טרור שהיו קשורים לפעילות בטורקיה, על אף שאנקרה מכחישה שהיא מאפשרת לחמאס לתכנן פיגועים משטחה. הארגון איבד בשנים האחרונות רבים מבסיסיו בעולם הערבי, לאור המאבק של מצרים ומדינות אחרות בתנועת האם שלו, "האחים המוסלמים", בעקבות גל "האביב הערבי". גם עם סוריה הוא נקלע לעימות, עם פריצת מלחמת האזרחים.

לפי הטיימס, חמאס, שפתח את משרדיו באיסטנבול ב-2012 בניסיון להקל על הסגר שהטילו מצרים וישראל על הצורעה, פועל תחת עיניהם הפקוחות של שירותי הביטחון הטורקיים - ולכן הוא הקים את היחידה הסודית ללא ידיעת המשטר.

בחודש שעבר אירחה טורקיה שיחות פיוס בין חמאס לפתח, אך הצדדים טרם הסכימו על קיום בחירות בשנה הבאה לאור התנגדות בשורות שני המחנות. בטיימס אומרים כי סינוואר נחוש להחליף את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בן ה-84, בין אם דרך הקלפי ובין אם דרך כוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully