וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחסות הרשויות בטורקיה": נעצרו שני חשודים בגיוס כספים לחמאס

12.2.2018 / 16:09

מרצה טורקיה למשפטים ותושב אום אל-פחם נעצרו בחשד למעורבות ברשת נרחבת להלבנת הון לטובת העברת כספים מהמדינה לאיו"ש. עם תום החקירה, גורש המרצה מישראל והאזרח הישראלי צפוי לעמוד לדין

אתר רשמי

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עצרו במהלך החודש האחרון מרצה טורקי ותושב אום אל-פחם בחשד שגייסו כספים לפעילות חמאס - כך הותר היום (שני) לפרסום. האזרח הטורקי, כמיל טקלי, מרצה למשפטים במקצועו, חשוד שסייע לפעילי טרור צבאיים של חמאס במדינה. כמה ימים מאוחר יותר נעצר לחקירה האזרח הישראלי דראם ג'בארין. טקלי גורש מישראל בתום חקירתו, והעמדתו לדין של ג'בארין צפויה בימים הקרובים.

במהלך חקירתם של השניים התברר כי הם גויסו לשורות הארגון בטורקיה על ידי בכיר חמאס, זאהר ג'בארין, ממשוחררי עסקת שליט. ג'בארין אחראי על תקציב הארגון, לצד קידום פעילות טרור צבאית ביהודה ושומרון בהנחיית סאלח עארורי, המשמש סגן יו"ר התנועה וכראש משרד הגדה המערבית של הארגון.

כמיל טקלי אחד החשודים בגיוס לפעילות חמאס שמקורה על אדמת תורכיה. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
טקלי/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

מחקירתו של טקלי עלה כי טורקיה מסייעת לחמאס באמצעות חברת SADAT שהוקמה כדי לסייע בכספים ובאמל"ח להקמת "צבא פלסטין". אחד מעובדי החברה אף סייע לבכירי חמאס לבקר בתערוכת נשק בטורקיה בשנת 2015, שבמהלכה הביעו עניין ביכולות מזל"טים. עוד עלה כי חמאס עומד בקשר עם הרשויות בטורקיה באמצעות ג'האד ירמור, פעיל טרור שהיה מעורב בחטיפת החייל נחשון וקסמן ושוחרר בעסקת שליט.

לפי שב"כ, בשנת 2012 התבקש טקלי לסייע לפעילי חמאס להתבסס בטורקיה, רובם מחבלים ששוחררו בעסקת שליט. טקלי סייע להם בהשגת אשרות שהייה, בשכירות וברכישה של נכסים למגורים ולעסקים, ברכישת רכבים ובהתבססות עסקית במדינה. מדובר היה לכאורה בפעילות ענפה של חמאס להלבנת הון בטורקיה בהנחיית זאהר ג'בארין, תוך העלמת עין של הרשויות לגבי מקור הכספים. בחקירה התברר כי פעילי חמאס מחזיקים בבעלותם חברה בשם IMES, ששימשה את הארגון להסוואת פעילות הלבנת הון בהיקף של מליוני דולרים, שהועברו לרצועת עזה ולמדינות שונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דרעאם ג'בארין אחד החשודים בגיוס לפעילות חמאס שמקורה על אדמת תורכיה. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
דראם ג'בארין/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

עוד נמסר משב"כ כי דראם ג'בארין, מאום אל-פחם, גויס דרך חברת IMES. במשך כשנה וחצי הגיע לביקורים בטורקיה והתבקש על ידי מפעיליו להעביר כספי חמאס לשטחי איו"ש בשווי מאות אלפי אירו עבור תשתיות טרור צבאיות של חמאס. בחיפוש בביתו של נתפס סכום של 91 אלף אירו, שאותם התכוון להעביר לאיו"ש.

"ממצאי החקירה ממחישים את הפעילות הצבאית והכלכלית הענפה של החמאס בתורכיה המתקיימת ללא הפרעה, תוך העלמת עין ולעיתים אף בעידוד גורמי הממשל תורכיים ובסיוע אזרחים טורקים שחלקם מקורבים לממשל", נמסר משב"כ. "פעילות זו נסמכת, בין היתר, על פלטפורמות עסקיות המשמשות את החמאס להלבנת כספים המועברים לאיו"ש ולגיוס ישראלים עבור פעילותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully