וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אביא לאישור הקבינט הגדלת קנסות על מוסדות שמלמדים נגד ההנחיות

22.10.2020 / 19:51

ראש הממשלה שיתף סרטון בטוויטר שבו הוא מזהיר מהתרופפות במשמעת של הציבור לאור נתוני התחלואה הנמוכים יחסית. הוא שיבח את שיתוף הפעולה של הציבור במהלך הסגר, והדגיש: "לא כולם משתפים פעולה, אביא בפני הקבינט צעדים נוספים נגד המפרים"

בווידאו: נתניהו על הכוונה להגדיל את הקנסות נגד מפירי הנחיות הקורונה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) כי בכוונתו להביא בפני קבינט הקורונה הצעה להחמיר בקנסות שמוטלים על מפרי ההגבלות. בסרטון ששיתף בחשבון הטוויטר שלו נתניהו מזהיר מהתרופפות במשמעת של הציבור ביחס להגבלות הקורונה, נוכח הירידה היחסית בתחלואה, ואיים כי הקנסות על מוסדות הלימוד שפותחים בניגוד לתקנות, יוגדלו.

הוא שיבח את שיתוף הפועלה של הציבור במהלך הסגר, ואמר כי "ישראל הייתה במקום הראשון בעולם ובאירופה מבחינת תחלואה, והיום אנחנו כמעט במקום האחרון, ועדיין יורדים. ועם זאת, לא כולם משתפים פעולה. ולכן בשבוע הבא בקבינט אני הולך להביא צעדים נוספים נגד מפרי ההנחיות, לרבות קנסות כבדים נגד מוסדות חינוך שנפתחים ללא רשות".

נתניהו הוסיף, "זה לא מיועד נגד מישהו, זה מיועד נגד משהו: הנגיף, המחלה. בלי יוצא מן הכלל".

נתניהו: אביא לאישור את הגדלת הקנסות נגד מי שמפר הנחיות
22.10.20. אין, אתר רשמי
"זה לא מיועד נגד מישהו, אלא נגד הנגיף". נתניה/אתר רשמי, אין

ישיבת קבינט הקורונה שנערכה אתמול הסתיימה ללא החלטה על הקלות נוספות בשלב זה. עיקר הדיון בין השרים עסק בשאלה אם היציאה מהסגר תהיה בתשעה שלבים לפי מתווה משרד הבריאות, או במתווה מקוצר עם פחות שלבים תוך שינוי סדר הצעדים. בתחילת השבוע הבא יתקיים דיון נוסף כדי לקבל החלטה.

מאז סיום הסגר וההחלטה להקל בהגבלות, מוסדות לימוד חרדיים החליטו להחזיר את התלמידים. זאת, תוך הפרה של ההגלבות שכן מערכת החינוך הכללית נותרה סגורה. בימים האחרונים מתקיימים דיונים בעניין הסנקציות שיש להטיל על אותם מוסדות, לצד גיבוש מתווה חזרה ללימודים.

בתוך כך, לקראת הדיון בקבינט, שר האוצר ישראל כץ התייחס הערב בשידור לייב בפייסבוק לפרטי תוכנית המענקים המתגבשת למובטלים. "אנחנו עכשיו מכינים מענק 2,000 שקלים למובטלים. זה מכוון למי שהיה מובטל לפחות 100 ימים בתקופה הזו, וניתן תמריץ לחזרה לעבודה לעובד בארבעה תשלומים שבהם יושווה השכר שלו למה שקיבל קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully