וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מחו נגד נתניהו ברחבי הארץ: "הממשלה המנותקת בתולדות המדינה"

מפגינים נגד השחיתות השלטונית התרכזו במוקדים מצפון לדרום. בחיפה כ-2,000 איש מחו במרכז הכרמל, בת"א פקדו המפגינים את כיכר הבימה ועצמאים מחו בכיכר רבין. בן 18 נעצר בחשד שתכנן לפגוע במפגינים בעיר וברשותו נמצאו מברג וגז פלפל. אנשי "לה פמיליה" קיללו מוחים בחולון

בווידאו: הפגנת הדגלים השחורים ברחבי הארץ/צילום: שלומי גבאי, שי מכלוף ומחאת הדגלים השחורים; עריכה: אסף דרורי

המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית נמשכה גם הערב (חמישי), בכמה מוקדים ברחבי המדינה. בחיפה, כאלפיים איש מפגינים במרכז הכרמל, ובתל אביב מאות הגיעו לכיכר רבין וכיכר הבימה. הפגנה נערכת גם בחולון, ומוחים התרכזו בצמתים ומחלפים רבים בארץ.

מלבד המחאה בכיכרות, בתל אביב, מפגינים התאספו בכמה מוקדים ברחבי העיר, והמשטרה מסרה כי היא נערכה לאירוע. "הערכות המשטרה מתבססת על הערכת מצב, שנועדה לשמור על הסדר הציבורי ועל בריאות הציבור, גם בהיבטי מניעת התפשטות נגיף הקורונה", מסרו במשטרה, וביקשו לשמור על ההנחיות.

הפגנת העצמאיים בכיכר רבין, ת"א 22 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הפגנות העצמאיים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

במהלך צעדת המחאה בתל אביב נעצר צעיר בן 18 מחולון בחשד שתכנן לפגוע במפגינים. החשוד רכב על קורקינט בקרבת צעדת המחאה, וכשניגשו אליו שוטרים לצורך תשאול הוא השליך מברג שהחזיק ברשותו על מנת להסתירו מהם, ונעצר בגין החזקת כלי תקיפה. בנוסף, נמצא על גופו מיכל גז פלפל.

כמו כן, בחולון, שם התקיימה מחאה ברחבת המדיטק, פעילי ימין ואנשי "לה פמיליה" קיללו את המפגינים ושרו "יגאל עמיר תודה רבה", ו"עוד כהנא חי".

עוד בוואלה!

מחאת העצמאים מתחדשת: "הבנו שאין על מי לסמוך"

לכתבה המלאה
מברג וגז מדמיע שנמצאו ברשות צעיר בן 18 שלפי החשד ניסה לפגוע במפגינים נגד בנימין נתניהו במחאה בתל אביב. 23 באוקטובר 2020. דוברות משטרת ישראל
בן 18 נעצר בחשד שתכנן לפגוע במפגינים בת"א. המברג וגז הפלפל שנמצאו ברשותו/דוברות משטרת ישראל

בכיכר הבימה התרכזו כ-600 מפגינים נגד נתניהו. במקביל, בכיכר רבין נערכת הפגנת עצמאים תחת הסיסמה "נלחמים על הפרנסה". במסגרת המחאה, בעלי עסקים וחברות מפגינים על הפגיעה הכלכלית שהם חווים כתוצאה ממשבר הקורונה. המפגינים בעיר התאחדו לכדי הפגנה אחת גדולה בכיכר רבין, ויצאו לתהלוכה על רחוב אבן גבירול.

בחיפה, שם בשיאה של ההפגנה נמנו כ-2,000 איש, צעדו המפגינים כשניים וחצי קילומטרים ממרכז הכרמל למרכז חורב, שם חסמו את הצומת המרכזי לשעה, הכל בתיאום עם המשטרה שלא התערבה. המפגינים קראו "מהפכה", ונשאו שלט גדול ועליו הכיתוב: "אנחנו התקווה". בין המפגינים נראה תושב העיר ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת.

עימות בין תומכי למתנגדי נתניהו בחולון (צילום: אורלי לב)

בווידאו: עימות בין תומכי למתנגדי נתניהו בחולון/צילום: אורלי לב, עריכה: אסף דרורי
הפגנת הדגלים השחורים בחיפה 22 באוקטבור 2020. יואב איתיאל
ההפגנות בחיפה, הערב/יואב איתיאל

אילנה, אחת המפגינות, תושבת חיפה בת 82 צעדה את הדרך כשהיא עטופה בדגל ישראל. "אני כאן כי אני רוצה מדינה דמוקרטית לילדים ולנכדים שלי", אמרה לוואלה! NEWS. מארגני ההפגנה אמרו כי "בצעדה הזו חיפה איחדה את כל הצמתים והככרות שמפגינים בהם באופן קבוע. האיחוד הזה והכוח הם התשובה למקרי האלימות שמפגינים בחיפה ספגו בשבוע האחרון".

הם מדגישים כי הצעדה הזו היא יוזמה חיפאית ולא של שום ארגון מחאה, "אך הגיעו לחזק אותנו גם מפגינים מקבוצות מחאה כמו החזית הורודה, הבעלבתים וקומי ישראל".

ח"כ עודה שהיה הערב בהפגנה אמר כי "הרוח החיפאית מייצגת את ההפך הגמור מהממשלה הזאת. הגעתי הערב להפגין יחד עם מאות אלפים ברחבי הארץ נגד הממשלה הגזענית, כושלת, ומנותקת הזאת. המחאה הזאת מעידה להם את הכיסאות".

דרישות העצמאים: פתיחת עסקים מיידית, מינוי פריקטור עסקי

לדברי המארגנים, "הממשלה המנותקת ביותר בתולדות מדינת ישראל החריבה את הכלכלה ואת העסקים הקטנים. מפעלי חיים קורסים, עסקים נסגרים, אנשים פושטים רגל בלי עתיד ובלי תקווה - אנחנו רוצים לחיות בכבוד בארץ הזאת".

דרישותיהם העיקריות של העצמאים, שקראו לבעלי חברות ואפילו לשכירים להצטרף אליהם, הן פתיחה מיידית של כל העסקים במתווה הרמזור, זכות פיצוי 25% החל ממרץ והעלאתו רטרואקטיבית, מינוי פרויקטור כלכלי המבין במגזר העסקי ושאינו פוליטיקאי וכן הפחתה דיפרנציאלית בארנונה.

רועי כהן, נשיא ל.ה.ב, לשכת ארגוני העצמאיים בישראל, נשא דברים במהלך ההפגנה. "שוב אנחנו בכיכר, עומדים יחד, אבל לא כולם אתנו. רבים נפלו בדרך לאחר שנאלצו לסגור את העסקים שלהם. מפעלי חיים שלמים שקרסו לנגד עיניהם ושוב אנחנו כועסים. ובצדק. ממשלת ישראל פעם אחר פעם מותירה אותנו בלי עתיד ובלי תקווה", אמר.

הפגנת הדגלים השחורים בחיפה 22 באוקטבור 2020. שלומי גבאי
"אנחנו התקווה". מפגינים בחיפה, הערב/שלומי גבאי

הפגנת העצמאיים בכיכר רבין, הערב (צילום: אבוט ברקאי)

בווידאו: הפגנת העצמאים בכיכר רבין/צילום: סאטוויו, עריכה: אסף דרורי

תומר מור, מקבוצת "מסעדנים חזקים ביחד", אמר כי "אנשים הגיעו לנקודה שהמצב קשה, וקשה להוציא אותם מהבית. זה הנטל של המעסיקים, היזמים, והמצב הנפשי. אנחנו הולכים ומחליקים במדרון החלקלק הזה והמצב נהיה יותר קשה. אחרי הגל הראשון חשבנו שנקבל פיצויים והמצב יהיה יותר טוב אבל המצב עדיין קשה. ניסינו להפעיל לחץ, להוציא אנשים החוצה כדי שנקבל בחזרה את הכספים שהוצאנו, אנחנו מגישים עכשיו את החשבון. אנחנו כאן כדי להילחם".

במהלך ההפגנה עלה לנאום הכלכלן ירון זליכה. במהלך דבריו, זליכה מתח ביקורת על ראש הממשלה נתניהו, ובעקבות זאת המפגינים קטעו את דבריו. זליכה השיב להם: "חצופים, אתם לא תקטעו אותי. אני אגיד מה שאני חושב על ראש הממשלה".

זליכה נועם במהלך נאומו בהפגנת העצמאיים בכיכר רבין, ת"א 22 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"חצופים, אתם לא תקטעו אותי". ירון זליכה בהפגנה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה בעד ונגד רה"מ בחולון 22 באוקטובר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
אנשי "לה פמיליה בחולון". הערב/אתר רשמי, דוברות המשטרה
הפגנת הדגלים השחורים בחיפה 22 באוקובר 2020. יואב איתיאל
מפגינים נגד נתניהו בחיפה, הערב/יואב איתיאל

בתגובה, תנועת המחאה "קומי ישראל" מסרה כי "מצער מאוד שבזמן שאזרחי ישראל נאלצים לצאת לרחובות על מנת להילחם על ערכים בסיסיים וחיים שפויים במדינה שלנו, יש מי שמנצל את המשבר הזה כדי ללבות את השנאה בינינו ולספר לנו שאנחנו אויבים אחד של השני. כל זה בשביל להסיח את הדעת מהקטסטרופה הכלכלית חברתית שהם הובילו אותנו אליה".

הפגנת העצמאיים בכיכר רבין, ת"א 22 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הפגנת העצמאים בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

לדברי מארגני ההפגנה, "הממשלה המנותקת ביותר בתולדות מדינת ישראל החריבה את הכלכלה ואת העסקים הקטנים. מפעלי חיים קורסים, עסקים נסגרים. אנשים פושטים רגל, בלי עתיד ובלי תקווה. אין תקציב, אין תכנון, אין אחריות, אין דוגמא אישית רפורמות ואין מדיניות". הם דורשים פתיחה מיידית של כל העסקים במסגרת מתווה הרמזור, זכות פיצוי של 25% החל ממרץ והעלאתו רטרואקטיבית, מינוי פרויקטור כלכלי שמבין במגזר העסקי והפחתה של ארנונה דיפרנציאלית.

הפגנת הדגלים השחורים בחיפה 22 באוקובר 2020. יואב איתיאל
ההפגנה בחיפה, הערב/יואב איתיאל
הפגנת הדגלים השחורים בחיפה 22 באוקובר 2020. יואב איתיאל
"פשיסטים אתם המחלה". הפגנת הדגלים השחורים בחיפה,/יואב איתיאל

תנועת "אין מצב", המשתתפת בהפגנות, מסרה כי "עשרות אלפיי פעילי אין מצב יצאו לככרות, לרחובות ולצידי הכבישים כדי להפגין נגד ראש הממשלה הנאשם בפלילים שהוא וממשלתו אחראים למחדל הבריאותי והכלכלי הפוקד את ישראל תחת הכותרת 'בלפור זה כאן'".

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully