וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא מסיכות וריחוק חברתי: מאות חסידים התקהלו בבית מדרש בבני ברק

21.10.2020 / 2:36

חסידי סאדיגורה השתתפו ב"טיש" המוני לרגל יום מותו של רבי ישראל פרידמן. בהובלת האדמו"ר בן ה-24, הצטופפו החסידים והפרו את הגבלות הקורונה, כפי שכבר עשו קודם לכן. נוכחים במקום סיפרו כי החסידים נראו בתוך חלל סגור, ללא מסיכות וללא שמירה על מרחק

בווידאו: עימותים עם המשטרה בבית כנסת במודיעין עילית/צילום: מחאות החרדים הקיצוניים, עריכה: שאול אדם

מאות חסידי סאדיגורה חגגו אתמול (שלישי) ב"טיש" שהוביל האדמו"ר רבי יצחק יהושע העשיל פרידמן בבית המדרש של החסידות בבני ברק, בניגוד להנחיות הקורונה. האירוע נערך לכבוד יום ההילולה של רבי ישראל פרידמן, המכונה האדמו"ר מרוז'ין, שהלך לעולמו ב-1850. נוכחים במקום סיפרו כי החסידים נראו בתוך חלל סגור, ללא מסיכות וללא שמירה על מרחק, כשהם שומעים דברי תורה מפי האדמו"ר.

המשתתפים הוזהרו על ידי גבאי החסידות כי חל איסור לצלם, ואף הובהר כי אין כל אחריות על מכשיר שיפר איסור זה. זו אינה הפרת ההנחיות הראשונה בחסידות, ונראה הפעם כי זהו צעד מכוון.

הלווית האדמו"ר מפיטסבורג, מרדכי לייפר, אשדוד, 5 באוקטובר 2020. ללא, פלאש 90
חרדים מתקהלים ללא מסיכות בהלווית האדמו"ר מפיטסבורג, אוקטובר/פלאש 90, ללא

האדמו"ר שהוביל את הטיש בן 24, וירש את ההנהגה על פי צוואת אביו שכיהן כחבר במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, והלך לעולמו כשהוא בן 65 בלבד, לאחר שסבל ממחלה. ההחלטה להוריש את ההנהגה דווקא לבנו הצעיר עוררה סערה בעולם החרדי בכלל ובעולם החסידות בפרט, בשל העובדה כי לאדמו"ר היו בנים גדולים מבנו הצעיר.

חסידות סאדיגורה, כמו גם חסידויות וזרמים נוספים, היא סמן קיצוני בהפרת ההנחיות למניעת התפשטות הקורונה, אבל במגזר החרדי יש גם מי שמבקש ומקפיד על ההנחיות. הציבור הספרדי מקפיד עד כה על ההנחיות, ורשת החינוך מטעם ש"ס עד כה לא פתחה את מוסדותיה. גם בציבור הליטאי, אף שנפתחו מוסדות חינוך בניגוד להנחיות הממשלה, המזוהים עמם, מקפידים על מסיכה, התקהלויות וריחוק חברתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully