וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע ערים אדומות יוצאות מהסגר, שכונה בירושלים תישאר תחת הגבלות

ועדת השרים אישרה את המלצת משרד הבריאות וממונה הקורונה, והסירה את הגבלות התנועה המחמירות בבני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, וכן בשלוש שכונות בבירה. עם זאת, שכונת רמת שלמה בירושלים נשארת בסגר בעקבות תחלואה גבוהה

בווידאו: הקלות בסגר - גני הילדים נפתחו, הוסרה מגבלת הקילומטר/צילום: רויטרס

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה היום (שלישי) את הסרת הסגר על בני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, וכן על שכונות מטרסדורף, מעלות דפנה ורמת אשכול בירושלים. זאת, לאור השיפור בנתוני התחלואה בקורונה בערים ושכונות אלו. בכך, רק שכונת רמה שלמה בבירה תיוותר תחת סגר.

אתמול הוסר הסגר גם ביישוב רכסים, שהוגדר אף הוא באדום. ראש מועצת רכסים, דן כהן, הודיע כי אמש היישוב הפך לירוק והסגר בו הוסר. "בזכות המאמץ שלכם לשמירה על הכללים וההנחיות, ההגדרה שלנו כעיר אדומה הוסרה. מרגע זה, יחולו על היישוב ההגבלות כמו בשאר הארץ", מסר כהן לתושבים. "אני קורא לכם להמשיך לשמור על ההנחיות".

סגר באלעד 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
שיפור בנתוני התחלואה. סגר באלעד/ראובן קסטרו

ההחלטה התקבלה בהתאם להמלצת משרד הבריאות וממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו. מוקדם יותר היום במהלך תדרוך לתקשורת הוא הציג את נתוני התחלואה העדכניים בנגיף. לדבריו, "אנחנו נמצאים בירידה בכל המגזרים. במוצאי שבת ראינו ירידה משמעותית בערים האדומות, כולל ערים מהמגזר החרדי. הערכנו שהן יגיעו בשלב הזה להיות כתומות ולכן הארכנו את הסגר במקומות האלו. היום גם בני ברק וגם אלעד יורדות לצבע הכתום".

"נכנסנו לסגר עם 9,000 מאומתים ו-140 ערים אדומות, אנחנו במצב יותר טוב, אבל צריך להמשיך להוריד את התחלואה. אנחנו מסתכלים על כל עיר ומצב התחלואה שלה וקצב ההדבקה", אמר פרופ' גמזו.

עוד בוואלה!

ירושלים, תל אביב ובני ברק: מוקדי התמותה מקורונה

לכתבה המלאה

בפילוח תמותה מקורונה בישראל שערך משרד הבריאות עולה כי ב-27 יישובים בישראל נמנו יותר מ-15 מתים מהנגיף, ובראשם ירושלים עם 256, המובילה בפער נרחב על כל יישוב אחר בארץ - כ-11% מסך כל המתים בקורונה ברחבי הארץ. בנוסף לכך, מספר גבוה של מתים נמנה גם בתל אביב (144 בני אדם), בני ברק (125 בני אדם), בת ים (96 בני אדם), חיפה (89 בני אדם) ואשדוד (85 בני אדם).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully