וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: התגלו פערים בציוני הבגרויות אך לא יינתן פקטור שלילי

20.10.2020 / 7:06

בהודעה שפרסם המשרד נכתב כי הפער בממוצע הציונים התרחש בשל הקלות שניתנו לתלמידים ברקע משבר הקורונה, "זאת מתוך רצון שלא לפגוע בהצלחתם". אולם, לאחר בחינת הנושא עם מנכ"ל המשרד הוחלט להשאירם כפי שהם, ולא להפעיל פקטור שיוריד אותם. "עלול לפגוע באמון התלמידים"

בווידאו: בית ספר חרדי נפתח בקרית אונו, תלמידות מעיר אדומה הגיעו ללמוד/מתוך פייסבוק, עריכה: איתי עמרם

משרד החינוך הודיע אמש (שני) כי בתום עיבוד הציונים הפנימיים והחיצוניים של בגרויות הקיץ של שנת תש"פ, התגלה כי חלה בהם עלייה מציוני הממוצע של השנה שעברה. לדברי המשרד, השינוי הוא ברקע "שורת הקלות שנקבעו על ידי מנכ"ל משרד החינוך הקודם (מיכל כהן, ד"י), יחד עם הצוותים המקצועיים במשרד בראשית חודש מאי 2020, לאחר התפרצות נגיף הקורונה במדינת ישראל". אולם, לאחר בחינת הנושא עם מנכ"ל המשרד הנוכחי, שמואל אבואב, הוחלט להשאירם כפי שהם, ולא להפעיל פקטור.

המשרד הבהיר כי ההקלות שהביאו לעלייה בציונים ניתנו מתוך רצון שלא לפגוע בהצלחת התלמידים שניגשו לבחינות הבגרות בזמן התפרצות נגיף הקורונה, "אולם בפועל הביאו לעליית הציונים מעבר לממוצע הרב שנתי".

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
ההקלות הביאו לעליית הציונים מעבר לממוצע הרב שנתי. תיכון "אחד העם" בפתח תקווה/ראובן קסטרו

מנכ"ל המשרד אבואב קבע כי לא יופעלו מנגנוני שינוי אשר יורידו את הציון או יתנו פקטור שלילי לציונים החיצוניים - ואלו יישארו כפי שהם. בנוסף קבע המנכ"ל כי הציבור הרחב יעודכן באופן מלא ושקוף באשר לתהליכים ולציונים.

לדברי משרד החינוך, החלטת המנכ"ל באה בכדי לשמור על עקרון ההוגנות והאמון מול ציבור התלמידים, שעמלו רבות כדי להגיע לבחינה ולהצליח. "שינוי הציון בדיעבד והורדתו כלפי מטה עלול לפגוע באמון התלמידים בהווה ובעתיד", נכתב בהודעת המשרד. עוד נימוק להחלטה היא שמירה על שקיפות מלאה מול הציבור ומתן דיווח מלא ומפורט בכל הנוגע לציוני הבחינות. "עם תום עיבוד כלל הציונים הפנימיים והחיצוניים ובכלל זה מועד חורף תשפ"א, המשרד יפרסם את הנתונים באופן מלא מדויק ושקוף לציבור במהלך קיץ 2021".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully