וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפוף לאישור רופא מחוזי: תלמידים בבידוד יוכלו להיבחן בבגרות

28.6.2020 / 12:47

משרד הבריאות פרסם נוהל חדש, המסדיר את הגעתם של תלמידים לבחינות הבגרות גם אם הם שוהים בבידוד. תלמידים אלה יכולו להגיע כשהם מוסעים ברכב, עוטים מסיכה ומקפידים על שמירת מרחק, כל עוד הם מרגיש טוב ואינם סובלים מתסמינים

צילום: רוני כנפו, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

תלמידים השוהים בבידוד יוכלו להיבחן בבחינות הבגרות אם הם אינם סובלים מתסמינים - כך עולה מנוהל שפרסם היום (ראשון) משרד הבריאות. לפי הנוהל, תלמיד יוכל להסדיר את הגעתו לבחינה מול הרופא המחוזי של המשרד, במידה שהוא מרגיש טוב, לא סובל מחום של 38 מעלות, ואינו משתעל, סובל מתתרנות או מתסמינים בעייתיים אחרים. במצב זה, הוא יוכל להגיע לבית הספר כשמסיעים אותו ברכב, כשהוא מקפיד לעטות מסיכה ולשמור על מרחק מסביבתו.

הנוהל החדש מגיע יום לפני בחינת הבגרות במתמטיקה. עונת הבגרויות נפתחה לפני כשבוע עם בחינת הבגרות בכימיה, והיא צפויה להסתיים ב-27 ביולי, במועד ב' במתמטיקה. הבחינות מתקיימות בכפוף להנחיות משרד הבריאות, תוך הקפדה על עטיית מסיכה, שמירה על מרחק של שני מטרים והגבלת מספר הנבחנים בכיתה ל-15 עד 19 תלמידים.

בגרות במתמטיקה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
בחינת בגרות במתמטיקה, ב-2015/נועם מושקוביץ

בנוסף להנחיה החדשה ממשרד הבריאות, הוחלט לאפשר לתלמידים שתימנע מהם היכולת להיבחן, לגשת למועד חלופי באוגוסט. בחינות אלה ייערכו בתחילת אוגוסט, בין 3 ל-6 באוגוסט, ויכללו בחינות באשכולות המדעים, הרוח, החברה והשפה. על פי הנחיות משרד החינוך, לתלמידים שלא יוכלו לגשת לשני המועדים יינתן מענה נקודתי, שיכלול משגיח חיצוני וסטנדרטים מחמירים.

משרד החינוך קבע כי במקום שבו נמצאה תחלואה, המוסד החינוכי ייסגר והתלמידים והצוות החינוכי ייכנסו לבידוד עד לתום הבדיקות האפידמיולוגיות. לפי נתוני התחלואה האחרונים, 20,102 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבדידו מניעתי. בסך הכול ברחבי הארץ, ישנם 909 חולים בקורונה במערכת החינוך, ו-239 מוסדות חינוך סגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully