וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ פינלנד הצטלמה עם בלייזר חשוף, ועוררה דיון סקסיסטי

סאנה מרין בת ה-34 ביקשה בריאיון למגזין אופנה "להתמקד במדיניות, ולא במראה", אך הציבור במדינה הביע דעות מנוגדות. בעוד שהיו מי שאמר כי זה "לא ראוי", אחרים שיבחו אותה ואמרו כי תמונות דומות של מנהיגים גברים לא עוררו סערה דומה. "הזעם נובע ממיזוגניה"

בווידאו: ראשת ממשלת פינלנד עוזבת את פסגת האיחוד האירופי/צילום: רויטרס

ראש ממשלת פינלנד סאנה מרין עוררה דיון סוער בארצה אחרי שהצטלמה למגזין אופנה כשהיא לובשת בלייזר ללא שום דבר אחר מתחתיו.

על אף שאמרה למגזין האופנה "טרנדי" כי היא רוצה "להתרכז במדיניות, ולא במראה שלי", מארין בת ה-34 מצאה את עצמה בלבה של מחלוקת ציבורית.

פוליטיקאים ואנשי ציבור הביעו עמדות מנוגדות, כשחלקם אמרו כי התמונה "לא ראויה" בעוד שאחרים שיבחו את ראש הממשלה הצעירה וציינו את הצביעות בתגובות, שלא נשמעו כשמנהיגים גברים בעולם הצטלמו באופן דומה, כמו למשל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

ראש ממשלת פינלנד, סאנה מרין במהלך צילום פרובוקטבי. אינסטגרם, אתר רשמי
זוכה לפופולריות רבה בארצה. התמונה של סרין למגזין האופנה/אתר רשמי, אינסטגרם

תומכיה של סאנה פרסמו תמונות דומות שלהן ברשתות החברתיות עם ההאשטג "אני עם סאנה". השחקנית קיטי קוקונן והזמרת האנה פקרינן הפיניות פרסמו תמונות דומות שלהן.

"על כולן לחיות בצורה שבה האישיות, הכבוד והכישורים שלהן לא נשפטים לפי גינונים לא רלוונטיים", כתבה קוקונן באינסטגרם.

מנגד, היזם הפיני אקי פייסינג לעג למארין ואמר כי היא "מחפשת תשומת לב". הפוסט שלו שותף על ידי שני חברי פרלמנט מהימין, אולם אלו בהמשך התנצלו ומחקו את הציוצים שלהם.

"לסקסיזם אין גבולות"

ידועניות בפינלנד הביעו הזדהות עם ראש הממשלה

View this post on Instagram

#imwithsanna #naisvihanäkyväksi

A post shared by Hanna Pakarinen (@hannapakarinen) on

העורכת הראשית של המגזין שבו פורסמה התמונה אמרה כי "הזעם" נובע ממיזוגניה. "רבים בכלל לא ראו את החזה שלה - אלא ראו את סאנה מארין לבושה בחליפה שחורה ואופנתית", אמרה מארי קרסיקאס.

מארין, מנהיגת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, היא המנהיגה הצעירה ביותר בעולם, ראש הממשלה הצעירה ביותר בהיסטוריה של פינלנד והאישה השלישית בתפקיד אי-פעם. היא נכנסה לתפקידה בדצמבר, במסגרת קואליציה של מפלגות שבראשן עומדות נשים. היא נולדה בהלסינקי וגודלה על ידי אמה ובת זוגה, במה שהיא כינתה "משפחה בצבעי הקשת".

היא האדם הראשון במשפחתה שסיים גם לימודי תיכון וגם לימודים באוניברסיטה, כשהשלימה תואר שני במנהל ציבורי ב-2017. רוב הציבור בפינלנד תומך במדיניותה המוצלחת למאבק בנגיף הקורונה, אך היא נאלצה לשוב בסוף השבוע למדינה מפסגת האיחוד האירופי אחרי שנחשפה לחולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully