וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באסטוניה כינה את רה"מ פינלנד החדשה "נערת מכירות"

שר הפנים ומנהיג הימין הקיצוני לעג לסאנה מארין, בת 34, המנהיגה הצעירה ביותר בעולם, שטיפסה במעלה הפוליטיקה ממשפחה קשת יום. "גאה במדינה, שבה הקופאית בחנות יכולה להפוך לראשת ממשלה". נשיאת אסטוניה אמרה כי דבריו מבישים, והוא עצמו התנצל ואמר כי לא הובן כהלכה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיאת אסטוניה קרסטי קליולאיד התנצלה בפני ראשת ממשלת פינלנד סאנה מארין אחרי ששר הפנים של ארצה תיאר אותה כ"נערת מכירות". הנשיאה אמרה כי היא "הובכה" בשל דבריו של מארט הלם, בן 70, שמנהיג את מפלגת הימין הקיצוני, והיא התקשרה למקבילה בפינלנד כדי להעביר את התנצלותה. בעקבות הסערה, הוא התנצל ואמר כי דבריו לא הובנו כהלכה.

מארין, בת 34, היא ראש הממשלה הצעיר ביותר בעולם. היא עומדת בראשות קואליציית מרכז-שמאל עם ארבע מפלגות נוספות - שכולן מונהגות בידי נשים - והיא כוכבת עולה בפוליטיקה המקומית בשנים האחרונות.

"אנחנו רואים עכשיו כיצד נערת מכירות אחת הפכה לראש ממשלה ואיך כמה פעילי רחוב אחרים ואנשים חסרי השכלה הצטרפו גם כן לממשלה", אמר שר הפנים האסטוני בריאיון לתכנית רדיו.

מארין סיפרה כיצד גדלה במשפחה קשת יום, היא עבדה כעוזרת מכירות לפני שלמדה באוניברסיטה ופצחה בקריירה פוליטית. היא האדם הראשון במשפחתה שסיים לימודי תיכון ולמד באוניברסיטה. היא אמרה כי היא "גאה ביותר בפינלנד", שבה, לדבריה, "ילד ממשפחה ענייה יכול לקבל חינוך ולהשיג הרבה דברים בחייהם. הקופאית בחנות יכולה להפוך לראשת ממשלה".

ראשת ממשלת פינלנד סאנה מרין, 13 בדצמבר 2019. רויטרס
עומדת בראש קואליציית מרכז-שמאל. מארין/רויטרס

מפלגות האופוזיציה באסטוניה קראו להלם להתפטר, או לראש הממשלה ג'ורי רטאס יפטר אותו. אסטוניה היא המדינה הצפונית ביותר מבין שלוש המדינות הבלטיות, ויש לה קשרים לשוניים עם פינלנד, השוכנתמעבר למפרץ פינלנד.

מפלגת העם השמרנית של אסטוניה נכנסה לקואליציה במאי, אחרי שזכתה ב-17.8% מהקולות בבחירות הכלליות. המפלגה מבטיחה להגן על "אסטוניה הילידית".

הלם נודע בהתבטאויותיו הבוטות והתנהגותו השנויה במחלוקת. בעת שהושבע, הוא עשה יחד עם בנו מרטין את סימן ה"האוקיי" -הנחשב לסימן של לאומנים לבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully