וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נעשה מה שאנחנו יכולים כדי לשמור על הסגר בתוך הערים האדומות

עודכן לאחרונה: 17.10.2020 / 22:14

לקראת ההקלות הצפויות להיכנס לתוקף החל ממחר, אמר ראש הממשלה כי היציאה מהסגר נערכת בזהירות, ועל פי מתווה משרד הבריאות. הוא התייחס לקריאות בהנהגה החרדית לפתוח את מוסדות הלימוד ואמר כי הוא מבקש מהציבור החרדי לשמור על ההנחיות ולא לפתוח את המסודות

בווידאו: נתניהו בהצהרה לקראת ההקלה במגבלות הסגר/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) כי יפעל בכל כוחו כדי לשמור על הסגר בתוך הערים האדומות. נתניהו אמר את הדברים בהצהרה שמסר לקראת כניסתן לתוקף של ההקלות בסגר החל מחצות. "אנחנו יוצאים מהסגר בזהירות ועל פי המתווה של משרד הבריאות - גם בכל הקשור לערים האדומות או לציבור החרדי. לא הסכמתי לשום ויתור", ציין נתניהו.

הערים האדומות שאושרו בוועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל כוללות את בני ברק, ביתר עילית, אלעד, מודיעין עילית רכסים וכמה שכונות בירושלים. הסגר בערים אלה יימשך עד ליום רביעי הקרוב, עם החרגת מוסדות החינוך לגיל הרך, שייפתחו מחר ביתר המדינה.

לדבריו, "נשמור על כתר סביב הערים האדומות. אני רוצה שהן יהפכו לערים ירוקות. אני לא רוצה שהתחלואה מהערים האדומות תזלוג ליתר האוכלוסייה". ראש הממשלה קרא לציבור החרדי שלא להפר את הנחיות הקורונה ולפתוח את מוסדות הלימוד בניגוד להנחיות. "אני מבקש מהציבור החרדי לשמור על ההנחיות. התורה מקדשת את החיים", אמר. דבריו מגיעים ברקע קריאתו של הרב חיים קנייבסקי לפתוח את הישיבות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, 17 באוקטובר 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו בהצהרה לתקשורת, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית

"בהתאם להמלצת משרד הבריאות פתחנו את הגנים בערים האדומות. אבל הם אמרו שאי אפשר לפתוח יותר מזה. אני קורא לציבור החרדי לא לפתוח את הלימודים בתלמודי התורה. אני קורה למנהיגי הציבור החרדי לא לעשות זאת", אמר.

ראש הממשלה התייחס לאלימות שאירעה בין מפגינים חרדים לבין שוטרים במהלך הסגר. "אני לא רוצה לראות אירועי אלימות. אני מכבד את עולם התורה אבל בריאות אזרחי ישראל גם חשובה. אני פונה לשכל הישר של כל האנשים. אנחנו לא יכולים לרמות את הנגיף. פעלו לפי הכללים".

לאחר שנשאל באשר למגבלות שהוטלו על הפגנות במהלך הסגר, אמר נתניהו כי "אף אחד לא ניסה למנוע את ההפגנות. גם ציבור שמפגין מסיבות פוליטיות וזו זכותו - צריך לשמור על הכללים - לשמור על המרחק ולחבוש מסכות. לכולם ברור שההפגנות האלה פוליטיות ולכן זה לא משפיע על אף אחד".

"אני נגד אלימות מכל צד. נגד שוטרים ונגד מפגינים. אין מקום לאלימות בחיינו. מה שצריך עכשיו זה שכולם ילכו יחד לפי הכללים. אנחנו רואים את הסוף (של הקורונה). אנחנו כבר רואים את החיסונים עוד כמה חודשים", אמר.

פעולות אכיפה של המשטרה בבני ברק 4 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"לא רוצה לראות אלימות". מפגינים ושוטרים בבני ברק/ראובן קסטרו

עם הסרת המגבלות החל מחצות, ישובו לפעילות עסקים שאינן מקבלי קהל, ומחר בבוקר מוסדות החינוך לילדים עד גיל שש יחזרו לפעול. בנוסף לכך, תוסר המגבלה לפיה מותר להתרחק רק עד אלף מטרים ממקום המגורים, וניתן יהיה לבקר בבתים של אנשים אחרים.

כמו כן, קבינט הקורונה החליט כי החל ממחר יתאפשרו שירותי טייק אווי במסעדות בנוסף למשלוחים, חופי הים ושמורות הטבע ייפתחו לקהל הרחב, התקהלויות יותרו עד 20 איש בשטח פתוח, ועד עשרה בחלל סגור. במסגרת ההקלות, הר הבית, רחבת הכותל המערבי, וכנסיית הקבר ייפתחו לתפילות בקפסולות ובהתאם למתווה שייקבע על ידי משרדי הבריאות וביטחון הפנים יחד עם המל"ל.

"אנשים לא מכירים את הלו"ז של העברת תקציב"

ראש הממשלה התייחס בדבריו למשבר הפוליטי בממשלה בין הליכוד לכחול לבן בנושא תקציב המדינה. "אני מציע להפסיק עם האיומים הפוליטיים ועם הממשלה בתוך ממשלה. בימים האחרונים אנחנו עובדים יחד עם כחול לבן לא רע. העברנו את ההחלטות פה אחד", אמר נתניהו. לדבריו, "העברתי יותר תקציבים מכל מנהיג במערב. יכול להיות שחלק מהאנשים לא מכירים את לוחות הזמנים של העברת תקציב".

ברקע המתחים בנושא התקציב, שר האוצר, ישראל כ"ץ, הודיע כי הוא מתכוון להביא לישיבת הממשלה בשבוע הבא את אישור התקציב לשנת 2020 ואת חוקי ההסדרים לקידום הרפורמות והצמיחה במשק. ההצעה של כץ מדברת על אישור תקציב בדיעבד לשנה החולפת אך לא צפויה לפתור את דרישת כחול לבן שדורשים להעביר את תקציב 2021 עד סוף דצמבר בכנסת, וגם ההצעה הזו של כץ תלויה באישור כחול לבן אחרת לא תעלה לסדר היום של הממשלה.

לדברי כץ, "בתקופה זו נדרשת יציבות כלכלית, לצד רשת הבטחון ותוכניות הסיוע שפועלות היטב, ולכן אין צורך להמתין ל-23 בדצמבר כדי להעביר את תקציב 2020, וניתן להעביר במהירות את התקציב המבוסס על התקציב ההמשכי בסך 411 מיליארד, אותו אשרו הממשלה והכנסת".

בהתייחס לתקציב 2021, כץ אמר כי הנחה את צמרת משרד האוצר להאיץ את העבודה עליו כדי להגישו לאישור הממשלה כבר בתחילת דצמבר ולאשרו בכנסת עוד במהלך חודש פברואר. מדובר בלוחות זמנים שונים לגמרי מאלו שדורשים בכחול לבן, לאשר את תקציב 2021 בכנסת עד סוף דצמבר. כץ אמר כי "אני קורא לכל הגורמים לנתק את עניין התקציב מכל המחלוקות הפוליטיות, ולסייע בהעברתו המהירה למען חוסנו של המשק ולטובת אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully