וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 1,469 אובחנו ביממה האחרונה, 4.5% חיוביים

17.10.2020 / 18:59

משרד הבריאות עדכן כי מניין החולים המאומתים עלה ל-302,730, בהם 35,212 חולים פעילים ומתוכם 689 במצב קשה. 34,640 בדיקות נערכו ביממה האחרונה, ומגמת הירידה בתחלואה נמשכת

בווידאו: אדלשטיין מעדכן שאושר השלב הראשון של היציאה מהסגר/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי 1,469 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-302,730. אתמול התקבלו תוצאות עבור 34,640 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 4.5%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 35,212. בבתי החולים מאושפזים 1,212 חולים, מתוכם 238 מונשמים ו-689 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,167 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 1,608 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 37,487, מתוכן 4.6% חיוביות לנגיף.

מוקד מכבי, רמת השרון 5 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
המגמה נמשכת. מוקד בדיקות של מכבי ברמה"ש/ראובן קסטרו

ברקע המגמה החיובית בתחלואה, פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, יישא הערב הצהרה לתקשורת. זאת, חודש ימים מאז כניסתה של ישראל לסגר כללי, ושעות לפני כניסתן לתוקף של הקלות שנקבעו בקבינט הקורונה. כמו כן, גמזו צפוי לעסוק בהמשך הטיפול בערים האדומות בהם יימשך הסגר עד שתוכח ירידה מספקת בתחלואה.

קבינט הקורונה קבע כי החל מחצות, ישובו לפעילות עסקים שאינם מקבלי קהל, ומחר בבוקר מודות החינוך לילדים עד גיל שש יחזרו לפעול. בנוסף לכך, תוסר המגבלה לפיה מותר להתרחק רק עד אלף מטרים ממקום המגורים, וניתן יהיה לבקר בבתים של אנשים אחרים.

ההקלות בסגר שייכנסו לתוקף בחצות:

  • מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל ייפתחו
  • מוסדות החינוך לילדים עד גיל שש ייפתחו
  • תתאפשר רכישת מזון ממסעדות בטייק אווי
  • תוסר מגבלת אלף המטרים מהבית
  • תוסר המגבלה שאוסרת ביקור בבתים של אנשים אחרים
  • חופי הים ושמורות הטבע ייפתחו
  • התקהלויות בשטח פתוח: עד 20 איש, בשטח סגור: עד 10
  • פתיחת הר הבית, רחבת הכותל המערבי, וכנסיית הקבר לתפילות במתווה ייעודי

כמו כן, הקבינט החליט כי החל ממחר יתאפשרו שירותי טייק אווי במסעדות בנוסף למשלוחים, חופי הים ושמורות הטבע ייפתחו לקהל הרחב, התקהלויות יותרו עד 20 איש בשטח פתוח, ועד עשרה בחלל סגור. במסגרת ההקלות, הר הבית, רחבת הכותל המערבי, וכנסיית הקבר ייפתחו לתפילות בקפסולות ובהתאם למתווה שייקבע על ידי משרדי הבריאות וביטחון הפנים יחד עם המל"ל.

פרויקטור הקורונה, רוני גמזו במהלך דיון בעיריית ירושלים 13 באוקטבור 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
4.5% חיוביים לנגיף. גמזו במהלך דיון בעיריית ירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

אמש אישרה ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל את המשך הסגר בערים האדומות עד ליום רביעי הקרוב, עם החרגת מוסדות החינוך לגיל הרך, שייפתחו מחר ביתר המדינה. הערים האדומות שאושרו על ידי הוועדה הן בני ברק, ביתר עילית, אלעד, מודיעין עילית רכסים וכמה שכונות בירושלים.

תנאי הסף שנקבעו להפעלת השלב הראשון של הסרת המגבלות כוללים ממוצע שבועי של 2,000 חולים חדשים ביום, ומקדם הדבקה של 0.8. ומטה. בהחלטת הקבינט צוין כי אם בעקבות ההקלות תהיה עלייה בתחלואה - יישום ההקלות ייעצר ויינקטו צעדים להגבלה מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully