וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירופה גינו את אישורי הבנייה בהתנחלויות: יפגעו בתהליך הנורמליזציה

עודכן לאחרונה: 16.10.2020 / 15:24

שרי החוץ של צרפת, גרמניה, בריטניה, איטליה וספרד ביקרו את החלטת הממשלה לקדם בנייה של יותר מ-5,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון. "פוגעת בהתפתחויות עם האמירויות ובחריין ומפרה את החוק הבינלאומי". שר החוץ של האיחוד האירופי: "מזיקה לבניית יחסי האמון עם הפלסטינים"

בווידאו: אישור הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בכנסת/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

דוברי שרי החוץ של צרפת, גרמניה, בריטניה, איטליה וספרד יצאו היום (שישי) בהודעה משותפת בה גינו את החלטת הממשלה לקדם בנייה של מעל ל-5,000 יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון. זאת, לאחר שביומיים האחרונים אישרה המועצה העליונה של המנהל האזרחי את הקמתן של 5,378 יחידות דיור בהתנחלויות.

לדבריהם, מדובר במהלך שנוגד לחוק הבינלאומי, פוגם בפתרון שתי המדינות ועלול לפגוע בתהליך הנורמליזציה עם מדינות ערב. גם שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, ביקר את ההחלטה, ואמר כי על ישראל לחזור בה מהבנייה, בעיקר באזורים רגישים כמו E-1.

"אנו מודאגים עמוקות מההחלטה שקיבלו הרשויות הישראליות לקדם יותר מ-4,900 יחידות בנייה בהתנחלויות הגדה המערבית הכבושה", כך בהצהרת הדוברים. "הרחבת ההתנחלויות מפרה את החוק הבינלאומי ומסכנת עוד יותר את כדאיותו של פתרון שתי מדינות, שיביא לשלום צודק ומתמשך לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

יישוב קהילתי יקיר, 10 ביוני 2020. ראובן קסטרו
74 יחידות דיור אושרו. ההתנחלות יקיר בשומרון/ראובן קסטרו

עוד אמרו כי "המהלך לא תורם לאור ההתפתחויות החיוביות בהסכמי הנורמליזציה שהושגו בין ישראל, איחוד האמירויות הערביות ובחריין". לטענת שרי החוץ האירופים, הצעד מערער את המאמצים לבניית אמון וחידוש הדיאלוג בין ירושלים לרמאללה. "אנו קוראים להפסיק מיידית את הבנייה ההתנחלויות וכן את פינוי והריסת מבנים פלסטינים במזרח ירושלים ובגדה המערבית".

לדברי שר החוץ של האיחוד האירופי, "החלטת ישראל לקדם בניית קרוב ל-5,000 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות בגדה המערבית פוגעת במאמצים לבניית האמון ולחדש את התיאום האזרחי והביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית, ובאפשרות של חידוש המו"מ בעתיד. ממשלת ישראל צריכה לחזור בה מההחלטה הזו ולעצור את כל הבנייה בהתנחלויות ובמיוחד באזורים רגישים כמו הר חומה ו-E1".

גם שר החוץ של ירדן, איימן ספאדי, הביע התנגדות לבנייה בהתנחלויות, וכתב בציוץ בטוויטר: "אנו מגנים את החלטת ישראל לבנות 4,900 יחידות התיישבות חדשות בגדה המערבית הכבושה. החלטה זו ואמצעים בלתי חוקיים אחרים מערערים את פיתרון שתי המדינות ואת הסיכויים לשלום, ומפרים בבירור את החוק הבינלאומי. זה הכרחי שהעולם יפעל נגדם כדי להגן על השלום".

עוד בוואלה!

בשל לחץ מיש"ע: אושרו התכניות להקמת כ-2,000 יחידות דיור ביו"ש

לכתבה המלאה
שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל, 22 באפריל 2020. AP
"ממשלת ישראל צריכה לחזור בה". שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל/AP

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי התכנסה אתמול ושלשום כדי לאשר את תכניות הבנייה של מעל ל-5,000 יחידות דיור בישובים כמו שילה, עלי, יצהר, יקיר, מעלה מכמש, כפר אדומים ועוד. עוד אישרה הוועדה הקמת כמה מרכזים של מבני ציבור במועצות ביו"ש. האישורים קודמו על רקע לחצים מצד ראשי הרשויות במועצת יש"ע, שבתקופה האחרונה דרשו את הרחבת הבנייה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully