וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח המשטרה מטיל המורא פורק, אך בניגריה לא מאמינים לשינוי

עודכן לאחרונה: 16.10.2020 / 18:10

המדינה המאוכלסת ביותר באפריקה חווה יותר משבוע של מחאה זועמת מצד תושבים צעירים, שבמהלכה פוזרה יחידת ה-SARS שהואשמה בהוצאות להורג וסחיטה. למרות זאת, המפגינים דורשים רפורמות רחבות יותר: "אנחנו הצעירים סבלנו מספיק". לפחות 10 נהרגו בעימותים

בווידאו: המונים יצאו להפגין נגד אלימות המשטרה בניגריה/צילום: רויטרס

מאות מפגינים צעדו אתמול (חמישי) אל שערי הפרלמנט של ניגריה, כמה שעות אחרי שהצבא אמר שהוא מוכן לעזור בהשבת הסדר לאחר יותר משבוע של הפגנות נגד אלימות המשטרה. המפגינים הפרו את האיסור על קיום עצרות גדולות בבירה אבוג'ה שהוטל על ידי הממשלה מוקדם יותר כדי לבלום את התפשטות נגיף הקורונה.

מאז יום רביעי שעבר התקיימו הפגנות יומיות בהובלת אזרחים צעירים בדרישה לשינויים עמוקים בכוחות המשטרה. זו הגיבה במכות, גז מדמיע וירי, שלפי ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי גרמו למותם של לפחות עשרה אנשים. ביום ראשון הודיעה המשטרה על פירוקה של היחידה למאבק במעשי שוד (SARS) שהואשמה על ידי המפגינים וארגוני זכויות אדם באלימות, הוצאות להורג ללא משפט ומעשי סחיטה.

הנשיא מוחמדו בוהארי הבטיח להפסיק את האלימות המשטרתית, אך המפגינים דורשים רפורמות רחבות יותר גם ביחידות אחרות של המשטרה ואת העמדתם לדין של האחראים לאלימות. הם חוששים שיחידה חדשה, שהוקמה כדי "למלא את הפערים" עם פירוק ה-SARS, היא בסך הכול אותה יחידה עם שם אחר.

הפגנה בעיר לאגוס, ניגריה, נגד אלימות המשטרה, 14 באוקטובר 2020. רויטרס
הדור הצעיר דורש שינוי. הפגנה בלאגוס, השבוע/רויטרס
הפגנה בעיר לאגוס, ניגריה, נגד אלימות המשטרה, 14 באוקטובר 2020. רויטרס
מפגינים צועדים בלאגוס בגשם, שלשום/רויטרס

ההפגנות פרצו בשבוע שעבר אחרי סרטון שהופץ ברשת הראה אדם צעיר סופג מכות מכוח ה-SARS. בתחילה דווח שאותו אדם נהרג, אך בממשלת ניגריה אומרים כי הוא בחיים ושוחרר מבית החולים.

המחאה, שקודמה ברשתות החברתיות תחת ההאשטג #EndSARS זכתה לתמיכה של פוליטיקאים ברחבי המדינה בת 196 מיליון התושבים - המאוכלסת ביותר באפריקה. גם תנועת Black Lives Matter מארצות הברית, הפועלת גם היא נגד אלימות המשטרה כלפי אזרחים שחורים, פרסה את תמיכתה.

בלאגוס, המרכז הכלכלי של ניגריה, מפגינים חסמו היום כבישים ונופפו בדגלים ובכרזות. על פי דיווחים, חמושים לא מזוהים תקפו מפגינים בכלי נשק חמים ובמצ'טות. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראו אנשים יורדים מאוטובוס ורודפים אחרי מפגינים.

הפגנה בעיר לאגוס, ניגריה, נגד אלימות המשטרה, 14 באוקטובר 2020. רויטרס
צעדו לשערי הפרלמנט. שלשום/רויטרס
הפגנה בעיר לאגוס, ניגריה, נגד אלימות המשטרה, 14 באוקטובר 2020. רויטרס
דרשו לפרק את היחידה המשטרתית. השבוע/רויטרס

"סבלנו מספיק. אנחנו הצעירים דורשים להפסיק את האלימות", אמר אובינה פאול, אחד המפגינים, בחלק אחר של העיר, שם חסם ההמון עמדת תשלום לכיוון התנועה בדרך אל נמל התעופה המרכזי אל העיר.

מושל מדינת לאגוס, בבג'ידה סנוו-אולו, גינה את תקיפת המפגינים השלווים "בידי גורמים אלימים וחסרי מצפון המנסים ליצור כאוס".

ביום רביעי בערב פרסם צבא ניגריה הודעה "המזהירה גורמים חתרניים ועושי צרות" ואמר כי הוא מוכן לסייע לרשויות אכיפת החוק לשמור על החוק והסדר.

  • עוד באותו נושא:
  • ניגריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully