וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: קוראים לגננות והסייעות להיבדק לקורונה בסוף השבוע

16.10.2020 / 8:12

פיקוד העורף פרס נקודות דיגום בכל רחבי הארץ על מנת לאפשר לצוותים בגני הילדים לערוך בדיקות לגילוי הנגיף, ללא צורך בהפניית רופא. זאת, לאחר החלטת קבינט הקורונה לפתוח את מוסדות החינוך לגיל הרך ביום ראשון הקרוב, כחלק מההקלות בסגר

בווידאו: אדלשטיין מעדכן שאושר השלב הראשון של היציאה מהסגר/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

משרד הבריאות קרא הבוקר (שישי) לכלל הגננות והסייעות לערוך בדיקות לגילוי נגיף הקורונה. זאת, בעקבות החלטת קבינט הקורונה לפתוח את מוסדות החינוך לגיל הרך ביום ראשון הקרוב, כחלק מההקלות בסגר הכללי.

על פי הודעת משרד הבריאות, פיקוד העורף פורס נקודות דיגום רבות בכל הארץ במהלך סוף השבוע, על מנת לאפשר לגננות להיבדק. צוותי הגנים לא יידרשו להציג הפניית רופא, אך יהיה עליהם להצטייד בתעודת זהות ותלוש משכורת. בתום הדגימה, לגננות והסייעות יישלח מסרון עליו יידרשו להשיב, כחלק מסקר.

ילדים חוזרים לשגרה בגן דפנה, גבעתיים, 10 במאי 2020. יותם רונן
משרד הבריאות קרא לגננות להיבדק לקורונה בסופ"ש. גן ילדים בגבעתיים, מאי/יותם רונן

למרות החלטת קבינט הקורונה לפתוח את גני הילדים ומעונות היום כבר בשבוע הבא, במערכת החינוך מתריעים כי לא יוכלו לשוב לפעילות במועד זה. בהסתדרות המורים טענו כי הממשלה נחפזת לפתוח את מערכת החינוך ללא היערכות מתאימה למצב החדש, ותוך התעלמות מעמדות משרד הבריאות. הם הזהירו כי "בשל חוסר היערכות ומתן פתרונות, יתכנו שיבושים קשים בפתיחת הגנים".

גם הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים התריעו כי לא יוכלו לשוב לפעילות ביום ראשון. "המעונות המפוקחים לא יוכלו להיפתח לפני יום שני, ובחלק מהמקרים אף ביום שלישי. הליך החזרת מעון לפעילות מורכב ואורך כמה ימים, ואף על פי שהתרענו על כך כדי שלהורים לא תיגרם עוגמת נפש מיותרת - בממשלה חיכו כרגיל לרגע האחרון", מסרו.

הם הוסיפו כי יעבדו מסביב לשעון על מנת להחזיר עובדות מחל"ת, למצוא פתרון לאלו שבסיכון, לדאוג לניקוי וחיטוי המעונות ולטפל בכל הנדרש כדי להבטיח פתיחה מהירה ובטוחה. זאת, תוך הקפדה מלאה על כל ההנחיות.

גן ילדים ברמת גן, 19 בדצמבר 2018. אלעד מלכה
"יתכנו שיבושים קשים בפתיחה". גן ילדים ברמת גן/אלעד מלכה

קבינט הקורונה אישר אתמול את השלב הראשון של ההקלות בסגר הכללי, שבו מוסדות החינוך לילדים עד גיל שש ישובו לפעילות, כמו גם עסקים שאינם מקבלי קהל. בנוסף לכך, תוסר המגבלה לפיה מותר להתרחק רק עד אלף מטרים ממקום המגורים, וניתן יהיה לבקר בבתים של אנשים אחרים.

כמו כן, יתאפשרו שירותי טייק אווי במסעדות בנוסף למשלוחים, חופי הים ושמורות הטבע ייפתחו לקהל הרחב, התקהלויות יותרו עד 20 איש בשטח פתוח, ועד עשרה בחלל סגור. שר הפנים אריה דרעי הצביע נגד ההחלטה.

ההקלות בסגר שייכנסו לתוקף ביום ראשון:

  • מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל ייפתחו
  • מוסדות החינוך לילדים עד גיל שש ייפתחו
  • תתאפשר רכישת מזון ממסעדות בטייק אווי
  • תוסר מגבלת אלף המטרים מהבית
  • תוסר המגבלה שאוסרת ביקור בבתים של אנשים אחרים
  • חופי הים ושמורות הטבע ייפתחו
  • התקהלויות בשטח פתוח: עד 20 איש, בשטח סגור: עד 10

עוד החליט הקבינט כי תנאי הסף לאישור ההקלות הוא ממוצע שבועי של 2,000 חולים חדשים ביום, ומקדם הדבקה של 0.8. בהחלטה צוין כי אם בעקבות ההקלות תהיה עלייה בתחלואה - יישום ההקלות ייעצר ויינקטו צעדים להגבלה מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully