וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: תומך בזכויות אזרחיות מלאות לקהילה הגאה בישראל

16.10.2020 / 1:31

יו"ר ימינה הביע לראשונה תמיכה בשוויון חוקי מלא ללהט"ב וציין כי הוא "עיוור לדברים האלה ולא שופט אדם לפי נטיותיו". בנט, שבשנים האחרונות הצביע לרוב נגד הצעות לקידום הקהילה הגאה, טען כי הרושם שנוצר מפעולותיו אינו נכון: "צר לי שהתקבע כאילו יש לי איזה בעיה"

בווידאו: בנט במליאת הכנסת מאשים את נתניהו באי אמירת אמת/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, אמר אמש (חמישי) כי הוא תומך ב"זכויות אזרחיות" מלאות לקהילה הגאה בישראל. בריאיון ל"רשת החברתית", נשאל על כך והשיב כי הוא בעד "חיה ותן לחיות ולכבד כל בן אדם". עד כה, בנט הצביע נגד הצעות חוק שהועלו במטרה לקדם שוויון ללהט"ב.

לדבריו, הוא תומך בכך ש"את כל הזכויות האזרחיות שיש לבן אדם סטרייט בישראל, יהיה בצורה מלאה גם ללהט"בים" ו"מי שרוצה לחיות כלהט"ב צריך שיקבל את כל הזכויות כמו כל בן אדם אחר". את הדברים אמר לאחר שהדגיש כי הוא "לא מתעסק בהלכה היהודית כי אי אפשר לשנות את ההלכה".

"אני עיוור לדברים האלה ולא שופט אדם לפי נטיותיו", טען, וציין שחלק מחבריו להט"בים. "אני מסתכל מאוד על האישיות של בני אדם ואני אוהב את כל העם שלנו מאוד מאוד. עין טובה לכולם, גם לקהילה הלהט"בית, אוהב אתכם מאוד מאוד וצר לי שהתקבע כאילו יש לי איזה שהיא בעיה", הוסיף.

ח"כ נפתלי בנט, במהלך נאומו במליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. אורן בן חקון, אתר רשמי
"צר לי שהתקבע כאילו יש לי איזה בעיה". בנט/אתר רשמי, אורן בן חקון

בתקופתו בקואליציה בשנים האחרונות, בנט הצביע לרוב נגד הצעות חוק שנועדו להיטיב עם הקהילה הגאה, זאת גם בשל "משמעת קואליציונית" והשותפות עם החרדים. עם זאת, לאחרונה כשמפלגת כחול לבן העלתה להצבעה את חוק ההמרה שנועד לאסור טיפולי המרה לגברים, בנט ושאר חברי מפלגת הימין החדש נעדרו מהמליאה, בעוד שותפיו, חברי הכנסת מסיעת האיחוד הלאומי ובראשם ח"כ בצלאל סמוטריץ', הצביעו נגד.

באוגוסט 2017, אז כיהן בנט כיו"ר הבית היהודי, פרצה סערה בתוך המפלגה לאחר שבנט הצהיר כי הוא לא מתכוון להיענות לדרישה שלא להעסיק את הדוברת שלו על רקע נטייתה המינית. בנט כתב אז כי "מי שחושב שעליי להפלות אדם על רקע נטייתו, מינו או צבע עורו, ייתקל אצלי בסירוב מוחלט. חביב אדם, כל אדם, שנברא בצלם".

עוד בוואלה!

רק לא ביבי או רק קורונה: 5 דברים שיכולים לפוצץ את הבלון המתנפח של בנט בסקרים

לכתבה המלאה

הדברים של בנט נאמרו ברקע התחזקותו בסקרים. מסקר חדשות 12 שנערך בשבוע שעבר עלה כי מפלגת הליכוד זכתה ל-26 מנדטים בלבד, בעוד ימינה התחזקה ועלתה ל-23 מנדטים. ייתכן כי בנט בחר להרחיב בסוגיית זכויות הקהילה הגאה בניסיון למשוך למפלגתו מצביעים נוספים. שותפו להנהגת המפלגה, ח"כ סמוטריץ', טרם הגיב לדבריו של בנט, זאת למרות עמדותיו הנחרצות נגד הקהילה הגאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully