וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 1,994 אובחנו ביממה האחרונה, אחוז החיוביים - 5.4%

עודכן לאחרונה: 15.10.2020 / 12:02

בבתי החולים מאושפזים 734 חולים קשה מתוכם 253 מונשמים. לפני ישיבת הקבינט אמר גמזו כי "אנחנו רוצים לוודא שאנחנו נמצאים במגמה מתמשכת, נמליץ לפתוח את המגזר הפרטי ללא קהל והלימודים עד לגיל שש בשבוע הבא". מודיעין עילית, בני ברק ובית שמש עדיין מוגדרות אדומות

בווידאו: גמזו אומר ששוקלים את קיצור הבידודים ואדלשטיין מתייחס להדבקה למרות הסגר/צילום: לע"מ

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) 1,994 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-299,253. אתמול התקבלו תוצאות עבור כ-37 אלף בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5.4%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 43,939. בבתי החולים מאושפזים 1,347 חולים, מתוכם 253 מונשמים ו-734 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,099 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. נכון להיום הערים המוגדרות אדומות הן מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קריית מלאכי ושכונות שונות בירושלים. העיר אשדוד כבר לא נחשבת לעיר אדומה לפי הרשימה המעודכנת.


ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר הבוקר כי להערכתו "כרגע יש 2,000 מאומתים ביום ומקדם ההדבקה ירד ל-0.8, אנחנו רק רוצים לוודא שאנחנו נמצאים במגמה מתמשכת". גמזו אמר את הדברים בריאיון לגלי צה"ל והוסיף לפני ישיבת קבינט הקורונה שתתקיים היום כי "נמליץ ללכת בתחילת השבוע לצעד ההקלות הראשון - פתיחת המגזר הפרטי שלא מקבל קהל והלימודים בגיל הרך עד לגיל שש".

פרויקטור הקורונה, רוני גמזו במהלך דיון בעיריית ירושלים 13 באוקטבור 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
גמזו/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

ביום שלישי אישר קבינט הקורונה את הארכת מגבלות הסגר עד ליום ראשון בחצות, בתום דיון שארך שעות ארוכות. היום בשעות הצהריים יתכנסו שוב שרי הקבינט וידונו בפתיחת עסקים קטנים ללא קבלת קהל, גני ילדים ואיסוף עצמי ממסעדות.

בישיבת הקבינט הציגו המומחים ופרויקטור הקורונה נתוני תחלואה שעומדים על כ-3,000 חולים מאומתים ביום. כמו כן, הוצג מצב התחלואה ומגמות התחלואה וכן דנו בתכנית היציאה. הקבינט החליט על שני שינויים: קרובי משפחה של חתן וכלה וכן רב יוכלו לצאת מתחום הקילומטר לטובת חתונות תחת מגבלות ההתקהלות. שינוי נוסף הוא הסרת ההגבלות על ספורט תחרותי בצורה שתאפשר לקבוצות להתאמן.

בישיבת הקבינט שלשום הוצג מצב התחלואה ומגמות התחלואה וכן דנו בתכנית היציאה. ראש המל"ל, מאיר בן שבת, הציג את היעדים והעקרונות המרכזיים לתכנון שלבי היציאה מהסגר, ולאחריו הציגה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרועי, את מתווה משרד הבריאות ליציאה הדרגתית מהסגר.

עוד בוואלה!

האוצר יאפשר לעצמאים למשוך מהפנסיה: "ממשכנים את העתיד לטובת המשבר"

לכתבה המלאה

רשימת הערים האדומות

  • מודיעין עילית
  • בני ברק
  • רכסים
  • ביתר עילית
  • אלעד
  • בית שמש
  • קריית מלאכי
  • שכונות בירושלים
מוקד מכבי, רמת השרון 5 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
בדיקה במעבדת קורונה של מכבי ברמת השרון/ראובן קסטרו

החל מהלילה בחצות ישוב נתב"ג לפעילות סדירה ואזרחים יוכלו לטוס לחו"ל בהתאם למדיניות אזורים אדומים וירוקים. ההחלטה לפתוח את נתב"ג מחדש אושרה בישיבה של ועדת הכלכלה בכנסת שדנה על הגבלות התעופה בתקופת הסגר.

הוועדה אישרה את התקנות המבטלות את ההגבלות ליציאה מישראל, ואף ביטלה את הסמכת רשות שדות התעופה לבדוק את כרטיסי הטיסה ונסיבות היציאה של נוסעים לחו"ל. משמעות הדבר היא שהקריטריונים של משרד התחבורה, לפיהם היה מותר לטוס לחו"ל בתקופת הסגר רק לצרכים רפואיים, עסקים, חריגים הומניטריים וכן אלו שרכשו כרטיסים לפני כניסת הסגר לתוקף ב-25 בספטמבר - מבוטלים.

ההגבלות המיוחדות שחלו על נתב"ג במהלך הסגר הוסרו והחל מהלילה ניתן יהיה לטוס לכל יעד, בתנאי שהמדינה אליה טסים מסכימה להכניס תיירים ישראלים. כמו כן, בחזרה ארצה ממדינות אדומות חובה להיכנס לבידוד למשך שבועיים, בעוד בחזרה ממדינות ירוקות אין צורך בבידוד.

מתווה משרד הבריאות ליציאה מהסגר

  • שלב ראשון: גנים וחינוך לגיל הרך, מקומות עבודה ללא קבלת קהל, פתיחת גנים לאומיים וחופים, אישור לטייק אוויי
  • שלב שני: חזרה של כיתות א'-ד', התרת רפואה משלימה וטיפולים לא-רפואיים
  • שלב שלישי: פתיחת המסחר, מקומות עבודה עם קבלת קהל, צימרים ובתי תפילה
  • שלב רביעי: פתיחת המסעדות, בתי הקפה וחדרי הכושר, חזרה למתווה הרמזור
  • שלב חמישי: פתיחת בתי המלון והבריכות הציבוריות
  • שלב שישי: חזרה של כיתות ה'-י"ב ללימודים סדירים
  • שלב שביעי: פתיחת ענפי התרבות והפנאי, אישור לקיים כנסים ותערוכות
  • שלב שמיני: פתיחת גני ואולמות אירועים
  • שלב תשיעי: חזרה של אירועי ספורט עם קהל ופתיחת המועדונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully