וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשמים בתכנון חטיפת מושלת מישיגן שקלו גם לחטוף את מושל וירג'יניה

14.10.2020 / 10:02

סוכן של ה-FBI סיפר בבית המשפט כי חברי הקבוצה דנו באפשרות לקחת כבן ערובה גם את ראלף נורתם, שכמו מושלת מישיגן הטיל סגר שאליו התנגדו טראמפ והימין. בנוסף לכך, אחד מהם הציע לירות במושלת בביתה כשהוא מתחזה לשליח פיצה

בווידאו: עדכון על סיכול ניסיון החטיפה של מושלת מישיגן/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

חלק מהנאמשים בניסיון לחטוף את מושלת מישיגן הדמוקרטית דנו אם הם צריכים לירות בה בראש ובחטיפתו של מושל וירג'יניה ראלף נורתם - כך העיד אתמול (שלישי) סוכן של ה-FBI אחרי מעצר של 13 אנשים בשבוע שעבר שהואשמו בקשירת קשר לחטוף את גרטשן ויטמר, שהותקפה על ידי הנשיא דונלד טראמפ ופעילי ימין קיצוני בשל הסגר שהטילה לטובת המאבק במגיפת הקורונה.

חמישה מהנאשמים היו בשימוע אתמול בבית משפט במישיגן, שם הורה השופט על מעצר שלושה מהם עד תום ההליכים ללא אפשרות להשתחרר בערבות. החלטה לגבי שני הנאשמים הנוספים צפויה להתקבל ביום שישי.

ריצ'רד טרסק, סוכן ה-FBI שהעיד נגד הנאשמים, סיפר על מפגש שכלל לפחות שניים מהנאשמים שהתקיים בדאבלין, אוהיו, ביוני. הוא ביסס זאת על מקורות חשאיים ועל התקשרויות מוצפנות של חברי הקבוצה. "באותה פגישה הם דנו במטרות אפשריות, לפגוע במושל מכהן, במיוחד במושלי מישיגן ווירג'יניה בשל הוראות הסגר", אמר.

הסוכן העיד שה-FBI למד מהודעות של חברי הקבוצה כי אחד מהם הציע בשלב מסוים להגיע לביתה של מושלת מישיגן ולירות בה, כשהוא מתחזה לשליח פיצה.

שני המושלים הותקפו על ידי טראמפ בחודשים הראשונים של המגיפה, כשהוא צייץ באפריל "שחררו את מישיגן" ו"שחררו את וירג'יניה" וטען שהתיקון השני לחוקה, המאפשר לשאת כלי נשק, "תחת התקפה".

חלק מהנאשמים בתכנון החטיפה של מושלת מישיגן. -, אתר רשמי
חשש מאלימות לקראת הבחירות. חלק מהנאשמים בתכנון החטיפה/אתר רשמי, -

בחודשים האחרונים הזהירו סוכנות אכיפת החוק בארצות הברית כי פעילים קיצוניים מקומיים עלולים להוות איום על מטרות הקשורות למערכת הבחירות. החשש החריף בשל מגיפת הקורונה, המתיחות הפוליטית, הזעם האזרחי וקמפיינים זרים להפצת דיסאינפורמציה.

חשיפת הקבוצה בשבוע שעבר, שבועות לפני הבחירות לנשיאות ב-3 בנובמבר, הבליטה את הקיטוב הפוליטי בארצות הברית. שישה מהנאשמים עומדים בפני מאסר עולם אם יורשעו בניסיון חטיפה.

עורך דינו של קיילב פרנקס, אחד הנאשמים שלא קיבל שחרור בערבות, אמר כי הוא היה תומך של הקבוצה ולא מתכנן של שום מזימה, ואין סכנה שהוא ינסה להימלט מהמדינה.

עורך דינו של דניאל האריס, נאשם נוסף שיישאר במעצר עד המשפט, קרא לשופטת לשקול לשחרר אותו למעצר בית. האריס הודח בשנה שעברה מחיל הנחתים. השופטת סאלי ברנס אמרה כי על אף שסוכלה התכנית, ייתכן שיש גורמים אחרים שעשויים לסייע להאריס.

שבעה נאשמים אחרים, שהיו חברים במיליציה "משמר וולברין", עומדים לדין בבית משפט של מדינת מישיגן.

עוד בוואלה!

הפגנות חמושות בסנאט: בימי הקורונה, הזכות לשאת נשק שוב מפלגת את ארה"ב

לכתבה המלאה
מושל וירג'יניה רלף נורת'ם, נובמבר 2017. GettyImages
טראמפ קרא "לשחרר את וירג'יניה". המושל ראלף נורתם/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully