וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונר"א: תושבי עזה מחפשים מזון בזבל בתקופת הקורונה

ראש הסוכנות הזהיר כי המצב הכלכלי של הפלסטינים ברצועה ובמקומות אחרים במזרח התיכון מוביל ל"ייאוש וחוסר תקווה". לדבריו, "יותר ויותר אנשים מתקשים לספק ארוחה או שתיים למשפחותיהם"

בווידאו: עזה מזהירה שלא תוכל יותר לערוך בדיקות קורונה/צילום: AP

תושבי עזה מחפשים אחרי מזון בזבל על רקע החרפת העוני בעזה לשיעור חסר תקדים - כך אמר ראש סוכנות הפליטים הפלסטינית (אונר"א), פיליפ לזריני. לדבריו, המצב של הפלסטינים בעזה וכן בלבנון, סוריה, ירדן ומקוות אחרים, החמיר בשל מגיפת הקורונה.

"יש ייאוש וחוסר תקווה", הוא אמר בריאיון לגרדיאן הבריטי. לדבריו, אנשי אונר"א ברצועה דיווחו על חיפושים אחרי מזון בזבל. "יותר ויותר אנשים מתקשים לספק ארוחה או שתיים ביום למשפחותיהם". לזריני, גורם ותיק בתחום ההומניטרי, מונה לנציב הכללי של אונר"א באפריל בזמן של משבר חמור בסוכנות.

לצד הקורונה והאיום הקבוע במחסור בתקציב, היחסים עם ארצות הברית התפוצצו בשל טענותיה, בדומה לישראל, כי הסוכנות פגומה מהיסוד. בנוסף לכך, האפשרות שישראל תספח חלקים מהגדה המערבית מאיימת על פעילות הסוכנות שם, ושמה של אונר"א הוכתם אחרי שערורייה בשנה שעברה שהובילה להתפטרות ראש הסוכנות הקודם בעקבות טענות לשחיתות בשורותיה.

אב ובנו עוטים מסיכה ברצועת עזה בצל התפשטות נגיף הקורונה ברצועה. 01 באוקטובר 2020. רויטרס
"יש ייאוש וחוסר תקווה". אבא ובנו עם מסיכה ברצועה/רויטרס

"בשל האווירה הלא יציבה וההפכפכה, אנחנו צריכים אונר"א יציבה", אמר השוויצרי, שהסוכנות שלו אחראית ל-5.6 מיליון פלסטינים ברחבי המזרח התיכון. תחת מגבלות הקורונה, הוא מתמקד באיסוף תרומות, גם אם זה דרך שיחות וידאו. לדבריו, לסוכנות שמעסיקה 30 אלף איש יש מחסור קבוע במזומנים. עם גירעון של יותר ממאה מיליון דולר בכל שנה רגילה, אונר"א במרדף בלתי פוסק אחרי תקציב שימנע ממנה פשיטת רגל. בעקבות המחסור הכספי, הסוכנות קיצצה את שירותי החינוך והבריאות שלה.

ב-2018 החליט נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להפסיק סיוע של כ-300 מיליון דולר בשנה לאונר"א, בעקבות הזעם שלו על "חוסר ההערכה" של הפלסטינים.

"זה איום, זה איום אמיתי", אמר לזריני. "עלינו לקחת את זה בחשבון". עם זאת, הוא ציין כי במקביל לניסיון של אונר"א לשקם את היחסים עם וושינגטון, תורמים אחרים נכנסו לנעליה. 2018 הייתה בסופו של דבר השנה המוצלחת ביותר של הארגון באיסוף תרומות זה חמש שנים.

בעודה מתאוששת מהשערוריות, אונר"א נפגעה קשות מהמגיפה. "יש יותר לחץ על הארגון לתת יותר, אבל במקביל, הסביבה של התורמים שלנו היא סבוכה יותר משום שכולם נפגעו כלכלית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully