וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במספר המתים מקורונה באיראן, המטבע בשפל של כל הזמנים

הרפובליקה האסלאמית בעיצומו של גל שלישי, לאחר שהיום עלה מניין המתים ב-251 ל-28,544 איש וחצי מיליון נדבקו, בהם סגני נשיא. כוחות הביטחון הבטיחו לפעול ביד קשה נגד מי שלא יעטה מסיכה בטהראן, זאת בזמן שהסנקציות האמריקניות הפילו את הריאל לשער של 315 אלף לדולר אחד

בווידאו: שיא בתמותה מקורונה באיראן/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

איראן רשמה היום (ראשון) שיא במספר המתים היומי מנגיף הקורונה - 251, במקביל להידבקותם של שני גורמים בכירים בנגיף ולצניחת ערך המטבע לשפל של כל הזמנים.

דובר משרד הבריאות, סימה סדאת לארי, אמר כי מניין המתים מאז פרוץ המגיפה הגיע ל-28,544, הכי הרבה במזרח התיכון. שיא המתים היומי הקודם נקבע אך לפני ארבעה ימים, עם 239 קורבנות. עוד 3,822 מקרים חדשים אובחנו ביממה האחרונה, ובסך הכול 500,075 מקרים ברחבי הרפובליקה האסלאמית. קרוב ל-4,500 חולים במצב אנוש.

בין הנדבקים החדשים נמצא ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, עלי אכבר סלאחי, שמשמש גם סגן נשיא. סוכנות הידיעות תסנים דיווחה שהוא אובחן בשבוע שעבר ונמצא מאז בבידוד, ומצבו הבריאותי טוב. סגן נשיא נוסף, מוחמד באגר נובחאט, האחראי על התקציב ועל התכנון, אובחן אף הוא חיובי לנגיף. שורת בכירים איראנים נדבקו וחלו במחלה מאז התפרצותה הראשונית בפברואר.

תושבים עם מסיכות, טהראן, איראן, 10 באוקטובר 2010. רויטרס
המשטרה והבסיג' יאכפו את הסדר. תושבים עם מסיכות בטהראן, אתמול/רויטרס

גורמים במדינה, שבה חיים 80 מיליון איש, תיארו את המצב בימים האחרונים כ"גל שלישי", אך הממשלה מתנגדת להטלת סגרים נרחבים בשל המשבר הכלכלי החריף. במקום זאת, משרד הבריאות מתכנן להרחיב את החובה לעטות מסיכות מטהראן לערים גדולות אחרות, בהמשך לאזהרה של הנשיא חסן רוחאני כי מי שיפר זאת יספוג קנס.

"ביקשנו מהמשטרה ומהבסיג' ומסוכנויות אחרות לעזור לנו להילחם בהפרות בצורה קשה יותר", אמר שר הבריאות, סעיד נאמקי. לדבריו, ההגבלות יורחבו מהבירה טהראן לערים גדולות אחרות בשבועות הקרובים. מאז יוני, יש חובה לחבוש מסיכות במקומות סגורים.

ביום שישי הכריז מושל טהראן על הארכה בת שבוע של סגירת בתי הספר, המסגדים, החנויות, המסעדות ומוסדות ציבור אחרים.

עוד בוואלה!

התרגלנו לשמוע "מוות לישראל" באיראן. ואז הגיעה בתו של הנשיא לשעבר

לכתבה המלאה

מצב התחלואה באיראן

מצב קורונה באיראן. -, אתר רשמי
מצב קורונה באיראן/אתר רשמי, -

הריאל צנח היום לשער של 315 אלף לדולר, לעומת 32 אלף לדולר בזמן החתימה על הסכם הגרעין ב-2015. הסנקציות האמריקניות פגעו ביכולת של איראן למכור נפט, וביום חמישי הוטלו עיצומים נוספים, הפעם על 18 בנקים איראניים. הם למעשה נותקו מהמערכת הפיננסית הבינלאומית.

המשטר האיראני ספג ביקורת על טיוח המספרים האמיתיים של המגיפה ובתגובה מאוחרת אליה, בין היתר בשל הניסיון להוציא מצביעים לקלפיות בבחירות האחרונות לפרלמנט. אלו זכו לשיעור ההצבעה הנמוך ביותר מאז המהפכה ב-1979.

בנוסף לכך, בחודשים האחרונים התרחשו פיצוצים ותאונות שונות ברחבי המדינה, חלקם ליד אתרים רגישים והרוב נקשרו לחום הכבד ולתשתיות המיושנות של איראן. היום נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו תשעה בפיצוץ בלון גז בעיר אהוואז, בירת מחוז חוזיסתן העשיר בנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully