וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן הביע תמיכה בטראמפ בבחירות אחרי שהבטיח נסיגה מלאה מאפגניסטן

דובר הארגון הקיצוני אמר בשיחת טלפון עם רשת CBS כי הוא מקווה שהנשיא הרפובליקני ינצח בנובמבר, לאחר שהכריז במפתיע על כוונתו להוציא את כל אלפי החיילים עד חג המולד. בקמפיין של טראמפ מיהרו להתנער: "הנשיא יגן על האינטרס האמריקני בכל האמצעים"

בווידאו: הפגנת נשים באפגניסטן/צילום: רויטרס

טליבאן הביע תקווה שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ייבחר מחדש, אחרי שהבטיח להוציא את הכוחות האמריקניים באפגניסטן. "אנחנו מקווים שהוא ינצח בבחירות ויסיים את הנוכחות הצבאית האמריקנית באפגניסטן", אמר היום (ראשון) לרשת CBS דובר הארגון הקיצוני, זביהוללה מוג'האד, בשיחת טלפון עם הרשת האמריקנית.

בטליבאן גם היו מודאגים מהידבקותו של הנשיא הרפובליקני בנגיף הקורונה. "דאגנו ממצב הבריאות שלו, אבל נראה שהוא משתפר", אמר בכיר אחר בטליבאן.

בקמפיין טראמפ מיהרו להתנער מהבעת התמיכה של הארגון שאירח את מנהיגי אל-קאעדה, שתכננו את פיגועי 11 בספטמבר. "טליבאן צריך לדעת שהנשיא תמיד יגן על האינטרסים האמריקניים בכל האמצעים הדרושים", אמר טים מורטו, אחד הדוברים של קמפיין טראמפ.

ראש הלשכה המדינית של טליבאן עבדול גאני ברדר והשליח האמריקני המיוחד זמלאי חלילזאד חותמים על הסכם בדוחא, קטאר, 29 בפברואר 2020. רויטרס
אחד ממנהיגי טליבאן והשליח האמריקני לשיחות אחרי החתימה על ההסכם, פברואר/רויטרס

ביום רביעי צייץ טראמפ שהוא רוצה להחזיר את כל הכוחות האמריקניים מאפגניסטן עד חג המולד. דבריו של טראמפ, שנאמרו לאחר שחרורו מבית החולים וחזרתו לבית הלבן, התקבלו בברכה על ידי טליבאן, אך תפסו בהפתעה בכירים בוושינגטון.

עוד בוואלה

בשם האם: למרות התנגדות טליבאן, נשות אפגניסטן זוכות להכרה רשמית

לכתבה המלאה

כמה שעות קודם לכן אמר היועץ לביטחון לאומי, רוברט אובריאן, כי ארצות הברית תפחית את היקף הכוחות באפגניסטן ל-2,500 עד תחילת השנה. גורמים בכירים חוששים כי הצהרתו של הנשיא, שמבטיח לסיים את "המלחמות הבלתי-נגמרות" של ארצות הברית, תפגע בממשלת אפגניסטן המנהלת משא ומתן רגיש עם טליבאן.

השיחות ההיסטוריות החלו חודשים אחרי הסכם בין ארצות הברית לבין טליבאן, שנועד להביא לסיומה של המלחמה הארוכה בהיסטוריה האמריקנית. במסגרת ההבנות, הסגת הכוחות האמריקניים, שפלשו למדינה ב-2001, תלויה בעמידת טליבאן בהבטחותיו להתנתק מאל-קאעדה, אך החשש הוא שטראמפ ימהר לבצע את המהלך לפני הבחירות בעוד קצת יותר משלושה שבועות, אם כי הגורמים אמרו כי נסיגה מלאה תדרוש זמן רב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully