וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבלמה שני גלי קורונה, ארדרן בדרך לניצחון גדול בבחירות בניו זילנד

אחרי כהונה מוצלחת במיוחד, שבה איחדה את המדינה אחרי פיגוע קטלני, אסון טבע ומגיפה, מנהיגת הלייבור צפויה להגדיל את כוחה בפרלמנט בבחירות שייערכו בשבוע הבא. הבוחרים יכריעו גם בשני משאלי עם - על לגליזציה של קנאביס והמתות חסד

בווידאו: ראש ממשלת ניו זילנד מודיעה שניצחה שוב את הקורונה/צילום: רויטרס

מפלגת הלייבור של ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, בדרך לניצחון גדול בבחירות לפרלמנט בשבוע הבא, אחרי שהצליחה במאבק בנגיף הקורונה.

לפי סקר של 1News-Colmar Brunton, מפלגת השלטון מחזיקה בפער דו-ספרתי על המפלגה הלאומית השמרנית, הגדולה ביותר באופוזיציה. עם 47% תמיכה, היא עשויה לקבל 60 מושבים בפרלמנט - אחד פחות מהמספר שיאפשר לה לשלוט לבדה. כיום היא יושבת בקואליציה מעט חריגה, עם המפלגה הירוקה מצד אחד, ומפלגת הימין "ניו זילנד ראשונה" מצד שני.

על פי הסקר שפורסם ביום חמישי, המפלגה השמרנית זוכה ל-32%, על אף שמנהיגתה הקשוחה ג'ודית' קולינס טענה שניצחה בשני עימותים שקיימה מול ארדרן בשידור חי. הפופולריות של ארדרן בתור המועמדת המועדפת לראשות הממשלה ירדה ב-4% ל-50%, ואילו קולינס נותרה על 53% ללא שינוי. כל יתר הסקרים האחרונים הצביעו על ניצחון של מפלגת הלייבור, שהעומדת בראשה רוצה לזכות בכהונה שנייה ברציפות.

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, מסיירת ברחובות אוקלנד ופוגשת תומכים, במסגרת קמפיין הבחירות שלה. 10 באוקטובר 2020. רויטרס
ההצבעה המוקדמת נפתחה כבר לפני שבוע. ארדרן עם בוחרים באוקלנד, אתמול/רויטרס

ארדרן בת ה-40, שכבר הצביעה בשבוע שעבר עם תחילת ההצבעה המוקדמת, זוכה להערצה מבית ומחוץ בזכות תגובתה לטבח בשני המסגדים בשנה שעברה, להתפרצות קטלנית של הר געש ולהצלחתה לעצור שני גלים של נגיף הקורונה, ללא מספרי נדבקים ומתים ונזק כלכלי שנרשמו במדינות רבות אחרות בעולם.

בשבוע שעבר הוסרו המגבלות שהוטלו במדינה פעם נוספת, אחרי שהממשלה הכריזה על בלימת ההתפרצות באוקלנד, בה התרכז הגל השני.

עוד בוואלה!

מאסר עולם ללא חנינה למחבל מניו זילנד: "מעשיו מרושעים"

לכתבה המלאה

"אנחנו רואים שיעור הצבעה גבוה מאוד בשלב ההצבעה המוקדמת", אמרה ארדרן. "אנחנו רוצים להבטיח שכולם יממשו את הקול שלהם עד יום הבחירות".

למצביעים יש ארבע בחירות לעשות. בנוסף לבחירה במועמד המחוזי שלהם, הם גם בוחרים מפלגה בפתק נפרד. שני משאלי עם עומדים על הפרק: לגליזציה של קנאביס ולגליזציה של המתות חסד במקרים מסוימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully