וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד: הבחירות נדחו בחודש בשל ההתפשטות המחודשת של הקורונה

17.8.2020 / 9:26

בצל הסגר שמוטל על אוקלנד, העיר הגדולה ביותר במדינה, הודיעה ראשת הממשלה ארדרן כי הבחירות ייערכו ב-17 באוקטובר. זאת אחרי לחץ של מפלגות אחרות, שמחו על הקושי לעשות קמפיינים. מנהיגת הלייבור מובילה בסקרים. "כולנו באותה סירה"

בווידאו: ראשת ממשלת ניו זילנד מכריזה על מקרים חדשים של קורונה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הודיעה הלילה (שני) על דחיית הבחירות הכלליות בחודש, בשל המשך הסגר על אוקלנד כתוצאה מהתפשטות מחודשת של נגיף הקורונה. ארדרן נכנעה ללחץ שהופעל עליה מצד כמה מפלגות אחרות, שמחו על כך שהן לא יכולות לקיים קמפיין בעיר הגדולה ביותר בניו זילנד, שבה חיים כשליש מחמשת מיליון אזרחי המדינה.

"בסופו של דבר, 17 באוקטובר יתן מספיק זמן למפלגות להתכונן תחת הנסיבות של הקמפיין", אמרה במסיבת עיתונאים. היא שללה את האפשרות לדחות את הבחירות עוד יותר. לפי הסקרים, מפלגת הלייבור בראשותה שומרת על יתרון גדול על פני ירביה השמרנים מהמפלגה הלאומית. "כולנו באותה הסירה. כולנו עושים קמפיין באותם תנאים".

אתמול אובחנו תשעה מקרים חדשים, ובסך הכול יש 78 מקרים פעילים במדינה. עד היום, נרשמו 1,280 מאובחנים ו-22 מתים במדינה.

קיום הבחירות במועדן היה משחק לטובתה של ארדרן, בזכות הצלחתה במאבק בנגיף שהגיעה עד לכדי 102 ימים ללא מקרה חדש, עד ההתפרצות האחרונה. החוק דורש שהבחירות לא יתקיימו מאוחר יותר מ-21 בנובמבר, וב-3 באוקטובר תחל הצבעה מוקדמת.

סגן ראש הממשלה, ווינסטון פיטרס, שקרא לדחיית הבחירות, אמר כי "השכל הישר ניצח". מנהיגה של המפלגה הפופוליסטית "ניו זילנד ראשונה" אפשר את הקמת הממשלה הנוכחית אחרי שנכנס לקואליציה עם הלייבור ב-2017.

ראשת ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן במהלך מסע"ת בנשוא נגיף הקורונה בולינגטון 11 באוגוסט 2020. AP
הפופולריות שלה זינקה בזכות מאבקה בקורונה. ארדרן/AP

ועדת הבחירות אמרה כי היא ערוכה לקיים את ההצבעה באמצעות צעדים לשמירה על הבריאות, כמו מתקנים לחיטוי ידיים ושמירה על מרחק בקלפיות, ובאמצעות חלוקת אמצעי מיגון ושימוש במערכות מעקב. "אלו זמנים מאתגרים עבור כולם, אבל ננקוט את הצעדים הדרושים כך שניתן יהיה להצביע באוקטובר", אמרה ראש ועדת הבחירות, אליסיה רייט.

יריביה של ארדרן מאשימים אותה בניצול המגיפה כדי לחזק את התמיכה בה, דרך הופעותיה בטלוויזיה כמעט מדי ערב. זאת בזמן שמנהיגים יריבים מתקשים לקבל תשומת לב. הם מקווים שהיא תאבד חלק מהפופולריות שלה אחרי שהקשיים הכלכליים כתוצאה מהסגר יתחילו לצוף.

ניו זילנד התמודדה עם הקורונה טוב יותר מרוב המדינות בעולם, אבל התפרצות פתאומית באוקלנד בשבוע שעבר הובילה את ארדרן להטיל סגר על 1.7 מיליון תושביה עד 26 באוגוסט. ביתר חלקי המדינה נדרשים התושבים לשמור על מרחק.

מקור ההתפרצות החדשה עדיין לא ידוע. הרשויות אמרו כי ייתכן שהיא החלה במתקן אחסון מקורר שבו אחד הנדבקים עובד. ייתכן שיש קשר למתקן של אותה חברה בעיר מלבורן שבאוסטרליה, שבעצמה הפכה למוקד קורונה בשבועות האחרונים. התוצאות צפיות להתקבל בהמשך השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully