וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדלנים הארמנים: "ישראל אחראית לרצח העם שמבצעים האזרים"

11.10.2020 / 12:40

מנהיג חבל נגורנו-קרבאך אמר כי הנשק שמספקת ישראל לאזרבייג'ן הופך אותה לשותפה ב"רצח העם" נגדם. לדבריו, יש רגיעה מסוימת בחזית אחרי הפסקת האש שתווכה על ידי רוסיה למרות הפרות מצד שני הצדדים. האזרים דיווחו על 5 הרוגים ממתקפת רקטות על העיר השנייה בגודלה

בווידאו: מנהיג הארמנים בקרבאך מאשים את אזרבייג'ן ברצח עם/צילום: רויטרס

מנהיג נגורנו-קרבאך האשים היום (ראשון) את ישראל באחריות ל"רצח עם" נגד תושבי החבל הארמנים, בשל מכירת הנשק לאזרבייג'ן. זאת בזמן ששני הצדדים מאשימים זה את זה בהפרת ההפוגה ההומניטרית שתווכה על ידי רוסיה. הפסקת האש, שלטענת באקו היא זמנית בלבד, נועדה לאפשר החלפת שבויים ומתים לאחר כמעט שבועיים של מלחמה.

"ישראל, ששרדה רצח עם, אחראית גם לרצח העם שמבצעת אזרבייג'ן", אמר נשיא החבל הבדלני, אראיק הרוטיוניאן במסיבת עיתונאים. הארמנים מאשימים את טורקיה ברצח עם נוסף נגדם. הרוטיוניאן אמר כי יש רגיעה יחסית הבוקר, אך אמר כי הוא לא יודע כמה זמן היא תימשך וכי החזית נותרה מתוחה. הוא האשים את הכוחות האזריים בניסיון להשתלט מחדש על העיירה הדרוט, ואמר כי לא ברור אם חילופי האסירים יחלו היום כפי שתוכנן.

מנהיג חבל נגורנו-קרבאך במסיבת עיתונאים בעיר הבירה סטפנקרט, 11 באוקטובר 2020. רויטרס
"ישראל, ששרדה רצח עם, אחראית גם לרצח העם של אזרבייג'ן". נשיא החבל, היום/רויטרס

במקביל, הרשויות האזריות אמרו כי חמישה בני אדם נהרגו ו-28 איש נפצעו בהפגזה כבדה בשעות הבוקר על אזור מגורים בגנג'ה, העיר השנייה בגודלה במדינה. בבאקו אמרו כי זאת הפרה של אמנת ז'נבה, אך משרד ההגנה של ארמניה אמר כי מדובר ב"שקר מוחלט" והאשים את אזרבייג'ן בהמשך הפצצת אזורים מאוכלסים בקרבאך, כולל את בירת החבל סטפנקרט.

צלם של רויטרס בגנג'ה ראה עובדי חילוץ נושאים גופה מתוך הריסות של מבנה מגורים גדול בשעות הבוקר. מבנים ומכוניות סמוכים ספגו נזקים כבדים בהפגזה, אך לא ניתן היה לאמת את מספרי הקורבנות של באקו.

אזרבייג'ן גם האשימה את ארמניה במתקפת רקטות לא מוצלחת על סכר הידרו-אלקטרי בעיר מיגאצ'ביר. הארמנים מכחישים זאת.

פינוי גופה מהריסות בעיר גנג'ה, אזרבייג'ן, 11 באוקטובר 2020. רויטרס
אזרחים בקו החזית. פינוי גופה מהריסות בעיר גנג'ה, היום/רויטרס
מפת הסכסוך של נגורנו-קרבאך. מערכת וואלה! NEWS, אתר רשמי
מפת הסכסוך של נגורנו-קרבאך/אתר רשמי, מערכת וואלה! NEWS

רוסיה, שנמצאת בברית הגנה עם ארמניה אך גם ביחסים קרובים עם אזרבייג'ן, לחצה על הפסקת אש כדי לסיים את הלחימה הקשה ביות מאז המלחמה שהתחוללה בין 1991 ל-1994 עם קריסת ברית המועצות. יותר מ-400 איש נהרגו מאז פרוץ הקרבות ב-27 בספטמבר, ואלו מסכנים את הצינורות שדרכם מעבירה אזרבייג'ן נפט וגז לאירופה.

הלחימה במובלעת, שמוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית כחלק מאזרבייג'ן אך נשלטת בידי הארמנים, העלתה חשש מפני מלחמה אזורית לאור הסיוע הטורקי לאזרים.

משרד החוץ של טורקיה מסר היום כי שר החוץ מבלוט צ'בושואלו פנה למקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, כדי שזה יפעיל לחץ על ארמניה לציית לתנאי הפסקת האש. בהצהרה גינה המשרד בתקיפות את המתקפה על גנג'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully