וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל כוכבי אירח בסוכות בני משפחה בניגוד להנחיות הקורונה

עודכן לאחרונה: 8.10.2020 / 23:34

כוכבי אירח בביתו שביישוב עדי בעמק יזרעאל את הורי אשתו, למרות האיסור על שהייה אצל אדם שאינו נחשב למשפחה גרעינית בזמן סגר. דובר צה"ל אישר את הדברים ומסר כי הרמטכ"ל טעה בהבנת ההנחיות. כוכבי: "מצר על האירוע ולוקח אחריות מלאה"

בווידאו: הצהרת הרמטכ"ל על הסגר ועל התגייסות צה"ל להורדת התחלואה/צילום: יותם רונן

הרמטכ"ל אביב כוכבי אירח במהלך חג הסוכות בני משפחה בניגוד להנחיות הסגר שהוטלו על הציבור - כך אישר הערב (חמישי) דובר צה"ל. כוכבי אירח את הורי אשתו בחצר ביתו שביישוב עדי בעמק יזרעאל, המתגוררים במרחק שלושה בתים מביתו.

הרמטכ"ל הגיב לדיווח שפורסם לראשונה בחדשות 12 ואמר כי כוכבי לוקח אחריות על מעשיו. "לאורך כל תקופת הסגר אני מקפיד לקיים את הנחיות המדינה והצבא באדיקות. במוצאי יום הכיפורים, הגיעו הוריה של אשתי, הגרים במרחק שלושה בתים מאיתנו, ושהו בחצר הבית בלבד, תוך שמירת מרחק ועטיית מסיכות, וזאת מתוך הבנה מוטעת שההנחיות מאפשרות מפגש בשטח פתוח. לא העלנו בדעתנו שאנו עוברים על ההנחיות. אני מצר על האירוע ולוקח אחריות מלאה. בואו נמשיך להקפיד על ההנחיות, יש לכך חשיבות עליונה".

דובר צה"ל התייחס גם הוא לידיעות ומסר כי כוכבי טעה בהבנת ההנחיות. "הרמטכ"ל נמנע לאורך כל התקופה מלארח ולהתארח שלא על פי ההנחיות. בערב המדובר הגיעו הורי אשת הרמטכ"ל, הגרים במרחק שלושה בתים, ושהו בחצר הבית בלבד, תוך שמירת מרחק ועטיית מסיכות, וזאת מתוך הבנה מוטעית שההנחיות מאפשרות מפגש בשטח פתוח", נמסר בתגובה. "הרמטכ"ל מצר על כך ולוקח אחריות מתוך הבנת החשיבות העליונה בשמירה על ההנחיות".

הרמטכל אביב כוכבי מסייר בבני ברק עם ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, 14 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"לוקח אחריות מתוך הבנת החשיבות". הרמטכ"ל כוכבי/ראובן קסטרו

כוכבי הוא אינו הבכיר היחיד במערכת הביטחון שהפר את ההנחיות בזמן הסגר. ראש השב"כ, נדב ארגמן, הודה במהלך היום כי הפר את התקנות ואירח את בני משפחתו בביתו בניגוד להנחיות. מטעם שב"כ נמסר כי "ראש השירות מצר על האירוע ולוקח אחריות מלאה".

ארגמן אישר את הדיווח שפורסם לראשונה בכאן רשת ב', לפיו ביום שבת האחרון שב מנסיעת עבודה בחו"ל ואירח בביתו את ילדיו וילדיה של אשתו. "ראש השירות מאשר כי בשבת האחרונה ביקרו בבית המשפחה בתו החיילת, לאחר חודש וחצי שלא הייתה בבית, ובתה של רעייתו, בעלה ובנם התינוק, עליו משגיחה רעייתו במהלך ימות השבוע", נמסר.

"סך הנוכחים, כולל בני הבית הקבועים, היה שמונה אנשים, אשר שהו באוויר הפתוח", הבהיר ראש השב"כ. עם זאת, הוא הכחיש את הדיווח לפיו בתו מתגוררת במרחק קילומטרים רבים ממנו, וציין כי "מדובר בחיילת המתגוררת לסירוגין בבית אביה ובבית אמה".

עוד בוואלה!

ראש השב"כ הודה שהפר את תקנות הסגר: "מצר על האירוע ולוקח אחריות מלאה"

לכתבה המלאה
כנס סייברטק 2018. ראובן קסטרו
"ראש השירות מצר על האירוע ולוקח אחריות מלאה". ארגמן/ראובן קסטרו

לצד הבכירים, אנשי ציבור נוספים הפרו את תקנות הסגר ושהו במרחק של יותר מקילומטר מביתם. השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל שהתה במהלך יום הכיפורים אצל משפחת בעלה בטבריה, כ-150 ק"מ ממקום מגוריה בתל אביב, ואף נדבקה בקורונה.

במהלך הביקור היא הגיעה לבית כנסת בעיר, בו התפללו כ-35 בני אדם - בניגוד להנחיות. בנוסף לכך, עלה חשד כי גמליאל מסרה עדות שקר במהלך החקירה האפידמיולוגית. המשטרה ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח נגדה בחקירה.

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) עזב את תפקידו בוועדת הקורונה בסיכום עם יו"ר המפלגה יאיר לפיד, לאחר שהפר את ההנחיות. במהלך החג ביקר לוי אצל בנו, המתגורר במרחק ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully