וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 4,117 אובחנו ביממה, נמשכת הירידה בשיעור החיוביים

8.10.2020 / 8:07

מנתוני משרד הבריאות עולה כי שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-9.1% לעומת 10.5% יום קודם לכן, כחלק מהשפעות הסגר שהחל לפני 3 שבועות. בבתי החולים מאושפזים 1,576 חולים, בעוד מספר המונשמים עלה מעט ואילו מניין החולים הקשים ירד. ביממה האחרונה מתו מקורונה 21 בני אדם

בווידאו: אדלשטין אומר שחגיגות שמחת תורה השנה הן סכנה/צילום: לע"מ

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי 4,117 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת, כחלק ממגמת הירידה שנמשכת בשלושת הימים האחרונים כתוצאה מהשפעות הסגר. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-282,872. אתמול התקבלו תוצאות עבור 45,317 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 9.1% ומצטרף לירידה בארבעת הימים האחרונים. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים בישראל עלה ל-61,049, מהם כ-1,576 מאושפזים בבתי החולים, כשמתוכם 236 מונשמים ו-847 חולים קשה. נכון להיום, מתו 1,824 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול, אובחנו בקורונה 4,647 בני אדם ומספר הבדיקות היה 44,706. שיעור החיוביים לנגיף היה 10.5%.

בית החולים רמב"ם חיפה לחולי קורונה חדרי. ראובן קסטרו
ירידה במספר החולים הקשים. מחלקת קורונה בבית החולים רמב"ם/ראובן קסטרו

שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) מאיר בן שבת, הזהירו אתמול מפני התקהלויות במהלך שמחת תורה. ראש המל"ל אף הנחה את ראשי הערים למנוע את החגיגות, לא לקיים הקפות ולמצוא תחליפים כמו משאיות שבהן יעבירו ספרי תורה.

על רקע זה, שר הבריאות העריך כי עד החורף תגיע מדינת ישראל ליכולת בדיקת קורונה של כמאה אלף דגימות ביום. "באמצעות מספר שיטות אנחנו מגיעים לטכנולוגיות שיאפשרו בדיקות בו זמנית של עשרות דגימות וזה ישפר את הקצב ויביא אותנו ליכולת של מאה אלף בדיקות ביום לקראת עונת התחלואה", אמר. "היכולת לבצע כמות גדולה של בדיקות בקצב מהיר זה מה שמבדיל בין משק סגור וערים סגורות, לבין מצב של מוסדות ומסחר פתוחים".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין בהצהרה לתקשורת, 17 בספטמבר 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
בדיקות מהירות עד החורף. אדלשטיין, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא מעוניין לבחון באופן מידי מתן סמכויות לבידוד ולקטיעת שרשראות ההדבקה לרשויות המקומיות. בשיחה שקיים נתניהו עם ראשי ערים ברחבי הארץ בהשתתפות השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וראש המל"ל אמר כי "אנחנו נמצאים כרגע בתהליכים מואצים להשלמת מערכת מידע מסונכרנת במרכז השליטה והדבר הזה אמור לתת לכם את כל מה שצריך לשם כך. אם ניתן לגייס אתכם מה טוב".

עם זאת, גורם ביטחוני אמר על דברי נתניהו כי "הרשויות המקומיות מעורבות כבר היום בקטיעת שרשראות ההדבקה. כל מודל החקירות האפידימיולוגיות של פיקוד העורף בנוי על הפעלה של הרשויות המקומיות. נכון להיום ישנם קרוב ל-1,000 מתשאלים ברשויות המקומית שמקבלים כלים והדרכה מפיקוד העורף. לדוגמא, המוקד שהוקם בתל אביב הוא של פיקוד העורף עם מתשאלים שהם עובדים של עיריית תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully