וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלולב הגבוה ביותר שתועד נמצא בטירת צבי: "אנשים נדהמים"

8.10.2020 / 20:31

הממצא הנדיר אותר על ידי בן הקיבוץ הממוקם בעמק בית שאן, בעת שחתך ענפי תמר מעץ שפירותיו לא הבשילו. הוא הונח בכניסה לבית הכנסת ביישוב והעוברים ושבים השתאו לנוכח המראה יוצא הדופן: "מעולם לא ראו לולב כזה"

בווידאו: במאה שערים נערכים לחג הסוכות בהשתתפות אלפים/צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

לולב בגובה של 4.3 מטרים, ככל הנראה הגבוה ביותר שתועד, נמצא אתמול (שלישי) בקיבוץ טירת צבי שבעמק בית שאן. את הלולב איתר יוסי שמואלי, בן הקיבוץ שאביו היה מראשוני מגדלי התמרים בעמק, בעת שחתך ענפי תמר עבור הסוכה שלו.

"זה עץ שצמח בשול הקיבוץ מגרעין של תמר. מדובר בעץ שהתפתח והפרי לא התפתח. למרבה ההפתעה, ראיתי פתאום את הלולב הנדיר הזה", סיפר שמואלי. הוא הביא את הלולב לבית הכנסת של הקיבוץ והניח אותו בכניסה אליו. "אנשים נדהמים, מעולם לא ראו לולב כזה", אמר. לולב בגובה של שני מטרים נחשב גבוה, ולא מוכרים מקרים בהם תועד אחד כמו זה שנמצא בטירת צבי.

יוסי שמואלי בקיבוץ טירת צבי עם הלולב הגבוה ביותר שתועד,  6 באוקטובר 2020. דוד (דדה) עינב, אתר רשמי
יוסי שמואלי עם הלולב/אתר רשמי, דוד (דדה) עינב

למרות החששות, יציאה לצורך רכישת ארבעת המינים הוכרה בתום הדיונים בכנסת כצורך חיוני. תחילה המליץ ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו על סגירה מלאה של השווקים במהלך הסגר הכללי, ושוק ארבעת המינים בכללם, ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הביע חשש מהידבקות באירועי הקנייה ההמוניים, אך לבסוף הוחלט לאפשר את קניית האתרוג, הלולב, ההדס והערבה עד לסיום חג סוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully