וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3,000 שנה: שדים טסמניים הוחזרו לטבע באוסטרליה

עודכן לאחרונה: 6.10.2020 / 23:05

טורף הכיס הגדול בעולם, שמוכר בעיקר עקב הדמות המצוירת "טאז", נעלם מהיבשת לאחר שניצוד על ידי הדינגו. כשהוא מצוי בסכנת הכחדה גם באי טסמניה, 11 פרטים שוחררו לטבע באוסטרליה בתקווה שיסייעו לאקולוגיה ביבשת שבה שיעור הכחדת היונקים הוא הגרוע בעולם

בווידאו: מבצע השבת השדים הטסמנים לטבע באוסטרליה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

טורף הכיס הגדול ביותר ששרד בעולם, השד הטסמני, הוחזר לטבע בשטחה היבשתי של אוסטרליה לראשונה זה 3,000 שנה. השחרור התבצע יחד עם זוג השחקנים המפורסמים, כריס המסוורת' ואלזה פטאקי, שהצטרפו לקבוצות לשימור בעלי חיים בחודש שעבר ושחררו איתם 11 שדים טסמניים לשמורת טבע בניו סאות' ויילס, שבדרום מזרחה של אוסטרליה. בעתיד מתוכננים שחרורים נוספים.

השדים, שגודלם דומה לשל כלב קטן, התפרסמו עם הופעת הדמות המצויירת בשם "טאז", שד טסמני מפחיד ופראי, שכיכב בסדרת לוני טונס. טים פוקנר, נשיא קבוצת השימור אוסי ארק, אמר שזו "הפעם הראשונה זה 3,000 שנה, שטורף הכיס מסתובב ביערות היבשת, זה חשוב ביותר לבנייה מחדש של המערכת האקולוגית של אוסטרליה".

השדים הטסמניים מוחזרים למרכז אוסטרליה, 6 באוקטובר 2020. רויטרס
בעתיד מתוכננים שחרורים נוספים. שד טסמני משוחרר לטבע/רויטרס

ארגון אוסי ארק, הפועל לשמירה על הטורפים שהוגדרו בסכנת הכחדה על ידי האו"ם בשנת 2008, שיתף פעולה עם ארגוני שימור בעלי חיים עולמיים כדי להוציא את התכנית לפועל. כעת, הארגון מגדל שדים טסמניים צעירים והוא מתכנן לשחרר כ-20 בשנה הבאה ו-20 נוספים בשנה שלאחר מכן.

"השחרור הזה הוא הראשון מבין רבים שעוד יקרו", אמר פוקנר. "גידלנו כמעט 400 שדים טסמנים, וכעת אנחנו בנקודה שבה אנחנו מסוגלים להחזיר את חלקם לטבע".

המסוורת', הידוע בעיקר בגילום דמותו של ת'ור בסרטי הקולנוע של מארוול, אמר: "הנחנו כמה מלכודות כדי לתפוס את השדים ואז שחררנו אותם לטבע".

עוד בוואלה!

נזקים במיליארדי דולרים: הטרמיט המזיק ביותר בעולם התגלה בפתח תקווה

לכתבה המלאה
השדים הטסמניים מוחזרים למרכז אוסטרליה, 6 באוקטובר 2020. רויטרס
20 נוספים ישוחררו בשנה הבאה. שד טסמני/רויטרס

השדים הטסמניים נעלמו מהיבשת לאחר שניצודו על ידי דינגו, כלב פרא, ונשארו רק באי טסמניה, הצמוד ליבשת. אך גם שם הם התמעטו מאז שנות ה-90 בגלל מחלה ממנה החלו לסבול.

"שיעור הכחדת היונקים באוסטרליה הוא הגרוע ביותר בעולם והחזרה של מינים תסייע לאזן מחדש את האקולוגיה שנפגעה מהכנסת מינים טורפים פולשים", אמר פוקנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully