וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בקירגיזסטן: מפגינים השתלטו על מבני ממשל במחאה על תוצאות הבחירות

בכיר באופוזיציה תפס את משרד הפנים לאחר ליל מהומות בבירה ובמקומות אחרים ברפובליקה הסובייטית לשעבר, הקרובה לרוסיה. הנשיא אמר כי זהו ניסיון לא חוקי לקחת את השלטון, אך אמר שהוא מוכן לבחירות חדשות לפרלמנט

בווידאו: מהומות בקירגיזסטן במחאה על תוצאות הבחירות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מפגינים השתלטו היום (שלישי) על מבני ממשל בקירגיזסטן, במחאה על תוצאות הבחירות לפרלמנט שלטענתם זויפו נגד האופוזיציה. הממשלה אמרה כי אדם אחר נהרג ו-590 איש נפצעו בעימותים ברחבי המדינה במהלך הלילה.

הנשיא סואורונבאי ג'נבקוב קרא ליריביו לחדול מההפגנות, ואמר כי הוא הורה לכוחות הביטחון שלא לפתוח באש. הוא הדגיש כי הוא מוכן לבטל את תוצאות הבחירות, ותיאר את ההשתלטות על מבני ממשל ומטה כוחות הביטחון כניסיון של כוחות פוליטיים מסוימים לתפוס את השלטון בניגוד לחוק.

מחאה נגד תוצאות הבחירות לפרלמנט מול מטה הממשלה בבישקק, קירגיזסטן, 6 באוקטובר 2020. רויטרס
הנשיא קרא ליריביו לחדול מההפגנות. מפגינים במחאה מול מטה הממשלה בבישקק, היום/רויטרס
מחאה נגד תוצאות הבחירות לפרלמנט מול מטה הממשלה בבישקק, קירגיזסטן, 6 באוקטובר 2020. רויטרס
מחאה נגד תוצאות הבחירות לפרלמנט מול מטה הממשלה בבישקק, קירגיזסטן, 6 באוקטובר 2020/רויטרס

קורסן אסנוב, בכיר באופוזיציה וגורם בכיר לשעבר בשירותי הביטחון, השתלט על משרד הפנים. מה שעשוי להצביע על אובדן השלטון של הנשיא על המדינה, שהייתה בעבר חלק מברית המועצות. דובר משרד הפנים אמר כי המשטרה הונחתה לשמור על ביטחון האזרחים ולמנוע עימותים ומעשי ביזה. לדבריו, שר הפנים קשקר ג'ונושלייב לא הגיע היום לעבודה.

המפגינים אף הצליחו לשחרר מהכלא את הנשיא לשעבר אלמאזבק אטמבייב, שעומד למשפט על עבירות שחיתות.

המדינה בת 6.5 מיליון התושבים שבמרכז אסיה, בעלת ברית קרובה של רוסיה, סובלת מאי-יציבו פוליטית. ב-15 השנים האחרונות, שני נשיאים שלה הודחו בהתקוממויות. זהו כאב ראש חדש עבור מוסקבה, המתמודדת עם המשבר בבלארוס והלחימה בין אזרבייג'ן לארמניה - כולן במרחב הפוסט-סובייטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully