וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה משנה מדיניות: האוטובוסים העירוניים ישובו לפעילות מלאה

5.10.2020 / 18:00

המשרד הודיע כי החל מיום ראשון הקווים העירוניים יפעלו בהתאם ללוח הזמנים והיקף הנוסעים שהיו לפני כניסת הסגר לתוקף. ההחלטה התקבלה ברקע הביקורת והאזהרות מפני עלייה בתחלואה בקורונה בתחבורה הציבורית בשל הצפיפות באוטובוסים ובתחנות שנגרמה מצמצום הפעילות

בווידאו: המשטרה נערכת לאכיפת הגבלות הסגר בסוכות/צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: איתי עמרם

משרד התחבורה הודיע היום (שני) כי קווי האוטובוסים העירוניים ישובו לפעילות מלאה החל מיום ראשון הקרוב. לוח זמני הקווים יוחזר למתכונתו הרגילה, ולא תחול הגבלה על מספר הנוסעים. המשרד שינה את מדיניותו לאחר הביקורת הציבורית והאזהרות מפני עלייה בתחלואה בתחבורה הציבורית במתכונת הנוכחית.

עם תחילת הסגר השני, במשרד התחבורה הורו על שורת שינויים במערך ההפעלה של התחבורה הציבורית בדומה לסגר הראשון. כלל האוטובוסים מפסיקים את פעילותם בשעה 22:00, התחבורה הציבורית הבינעירונית בסופי השבוע בוטלה, קיבולת הנוסעים באוטובוסים צומצמה ל-25% ותדירות הקווים ירדה.

בהחלטה זו משרד התחבורה התעלם מכך שתנאי הסגר הנוכחי שונים מאלו של הסגר הקודם, ויותר נוסעים עושים שימוש בתחבורה הציבורית. התוצאה הייתה פגיעה משמעותית ביעילות התחבורה הציבורית, נוסעים רבים שלא היו מסוגלים לעשות בה שימוש וצפיפות באוטובוסים ובתחנות בשל צמצום תדירות הקווים.

חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון,מעל נתיבי איילון, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
תנועת האוטובוסים העירוניים תשוב לסדרה/ראובן קסטרו

שרת התחבורה מירי רגב האשימה בשבוע שעבר את הציבור בשימוש יתר שלא לצורך בתחבורה הציבורית בימי הסגר. בשידור לעוקביה בפייסבוק ציינה כי למרות הסגר חלה עלייה משמעותית בהיקף הנוסעים וקראה להימנע מלעשות בה שימוש.

בשידור ציינה השרה כי במהלך הערכת מצב היא דווחה כי "יש לנו 700 אלף נוסעים ביום בתחבורה הציבורית, שהם 400 אלף יותר מאשר בסגר הקודם". לדבריה, "ישראלים יוצאים מהבית ללא צורך חיוני ואינם נשמעים להנחיות הסגר. אני קוראת לכם, בואו ניקח אחריות ונמנע משימוש בתחבורה ציבורית ויציאה מהבית שלא לצורך".

עוד בוואלה!

רגב קראה להימנע משימוש בתחבורה הציבורית: "יוצאים מהבית לצורך לא חיוני"

לכתבה המלאה

אף שהשרה התייחסה לסגר הקודם, היא נמנעה מלציין כי אופיו של הסגר הנוכחי שונה, וכי ישראלים רבים עדיין נדרשים לנסיעות בתחבורה הציבורית, בין היתר כדי להגיע למקומות עבודה. כמו כן, היא לא העלתה אפשרות כי הצפיפות באוטובוסים נגרמת בשל חוסר היכולת לתגבר את הקווים.

ארגון נהגי האוטובסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית בירך על החלטת השרה לקבל את מתווה ארגון נהגי האוטובוסים להשבת התחבורה הציבורית. "אנו מקווים כי הצעד הבא יהיה דרך החזרתם של אלפי נהגים מהחל"ת כך שיוכלו להפעיל את התחבורה הציבורית כסידרה. תחבורה ציבורית נאותה היא המפתח הראשון במעלה לחיזוק הכלכלה הישראלית ויש לעשות זאת תוך שמירה מקסימלית על חיי הציבור והנהגים", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully