וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חיימוביץ': יש קבוצה בכחול לבן שחושבת על פירוק השותפות עם הליכוד

עודכן לאחרונה: 4.10.2020 / 18:51

לדברי חיימוביץ' יש במפלגה קבוצה הולכת וגדלה שחושבת על פירוק השותפות, זאת ברקע התפטרותו של אסף זמיר מהממשלה. "חושבים על פירוק אחראי, לא לוותר על מוקדי הכוח, אבל לפעול להחלפת נתניהו". הליכוד: כחול לבן משיכים לדחוף לבחירות בניגוד לרצונם של האזרחים

בווידאו: גנץ באזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים על כך שישראל לא הייתה מוכנה לקורונה/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) אמרה היום (ראשון) בריאיון לכאן רשת ב' כי יש בכחול לבן קבוצה הולכת וגדלה שחושבת על פירוק השותפות עם הליכוד, זאת ברקע התפטרותו של אסף זמיר מהממשלה. "יש בימים האחרונים קבוצה הולכת וגדלה בכחול לבן שחושבת בהחלט על אופציה של פירוק אחראי של השותפות עם הליכוד, לא לוותר על מוקדי הכוח, אבל לפעול להחלפת נתניהו".

חיימוביץ' התנגדה להחלטת הממשלה להגביל את ההפגנות והצביעה נגד חוק סמכויות הקורונה שאיפשר להגביל את ההפגנות בכנסת, למרות בקשה של יו"ר כחול לבן, בני גנץ. יחד איתה, גם ח"כ רם שפע הצביע נגד החוק, והשרה אורית פרקש נעדרה. גם השר יזהר שי הביע התנגדות נחרצת להגבלת ההפגנות, ואף איים להתפטר וחזר בו.

מיקי חיימוביץ' מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
נכחה בהפגנה בשבת. ח"כ חיימוביץ'/ראובן קסטרו

חיימוביץ' אף נכחה אתמול בהפגנה נגד השחיתות השלטונית בתל אביב, ולטענתה, המשטרה השתמשה בכוח לא סביר נגד מפגינים. "גם הערב הגיעו אליי פניות רבות של מפגינים על אלימות שמופעלת כנגדם וכליאתם במתחם ללא יכולת יציאה. הגעתי לשטח על מנת לראות את הדברים, ואני מודאגת מאוד".

לדבריה, "בתחילת האירוע הדברים עוד נראו בשליטה, אך לאחר שהמשטרה הכניסה פרשים אל תוך ההפגנה, עוד ועוד מפגינים התחילו לזרום ממוקדי הפגנה מרוחקים, אל כיכר הבימה, ושם הכול יצא משליטה".

כוחות משטרה בהפגנות בדרום תל אביב, בנימין נתניהו, 4 אוקטובר 2020. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
כוחות משטרה בהפגנות בדרום תל אביב, אתמול/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

במקביל להודעתה של חיימוביץ', אמרו בליכוד כי כחול לבן "ממשיכים לדחוף לבחירות בניגוד לרצונם של רוב אזרחי ישראל, בזמן שראש הממשלה נתניהו עובד מסביב לשעון כדי להציל חיים ולהילחם בקורונה.
אנו חוזרים וקוראים לכחול לבן לפעול באחדות לאומית ולעזור בסיוע כלכלי לאזרחי ישראל במקום לעסוק בפוליטיקה קטנה עבור מפלגתם שקורסת בסקרים".

ארגון הדגלים השחורים התייחס לדבריה של ח"כ חיימוביץ' וקראו לשרים יזהר שי, מירב כהן ואורית פרקש הכהן "לעשות את הדבר הנכון ולפרק את ממשלת הרוע וההסתה של הנאשם. אתם א.נשים טובים, ערכיים, זה לא עובד - תעשו את הדבר הנכון".

הקרב על ההפגנות הוביל למחלוקת פנימית ערה בכחול לבן, ובעקבותיה בכירי המפלגה - גנץ, שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר החוץ גבי אשכנזי - קיימו התייעצויות בסוף השבוע שעבר והוחלט על שינוי גישה מול נתניהו ונקיטת עמדה אגרסיבית יותר בהתנהלות מולו בממשלה. כצעד ראשון, הוחלט להתחיל בהליך מינוי פרקליט מדינה בניגוד לסיכום עם הליכוד על הקפאת מינויים בכירים עד להקמת ועדה משותפת. בנוסף, בכחול לבן דורשים מנתניהו להתחיל בהליכי גיבוש תקציב לשנת 2021.

בכחול לבן לא מתכוונים להתפטר מהממשלה, למרות הלחצים של המפגינים, אך ההתפטרות שר התיירות אסף זמיר ביום שישי האחרון, הובילה לחידוש הקריאות באופוזיציה להגשת הצעת אי-אמון קונסטרוקטיבי, שתאפשר הקמת ממשלה חלופית בכנסת הזו. עם זאת, במערכת הפוליטית מעריכים כי האופוזיציה תתקשה להתגבש להמלצה על מועמד אחד לראשות הממשלה החלופית שתוצג בהצעת אי-האמון הקונסטרוקטיבי.

בתוך כך, כחול לבן צפויה להתכנס הערב לישיבת סיעה בזום, לראשונה מאז התפטרותו של השר זמיר. על סדר היום של הישיבה, תכנית שגיבש השר יזהר שי ליציאה מהסגר שתוצג מחר בקבינט הקורונה. עם זאת, היא צפויה לעסוק גם באירועי הימים האחרונים במפלגה ובמחאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully