וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומרי מצוות - ומרחק: סעודיה פתחה מחדש את המסגד הגדול במכה

4.10.2020 / 13:55

אחרי יותר מחצי שנה של מגבלות בשל מגיפת הקורונה, הממלכה מאפשרת לכמה אלפים בודדים ביום להקיף את הכעבה. בדרך כלל, מיליונים מגיעים מדי שנה כדי לעשות את העומרה, אך הווירוס שינה הכול

בווידאו: אחרי 7 חודשים העולים לרגל חוזרים למכה/צילום: רויטרס

ערב הסעודית הקלה היום (ראשון) במגבלות על העלייה לרגל למכה, העיר הקדושה ביותר לאסלאם, שהיו במקומן חודשים ארוכים בעקבות מגיפת הקורונה. בצעד נדיר, הממלכה אסרה במרץ על העומרה, עליה לרגל של מוסלמים למכה לאורך כל השנה, שבדרך כלל מושכת מיליונים מדי שנה.

החל מהיום, ריאד תאפשר ל-6,000 עולי רגל ביום להיכנס למתחם של המסגד הגדול במכה. בשלב הראשון, רק אזרחים ותושבים יורשו להיכנס למסגד, וכל אחד מהם יקבל שלוש שעות כדי להשלים את המצווה הדתית. המסגד הגדול, שעובר חיטוי וניקוי כמה פעמים ביום, הוא מקום מושבה של הכעבה, שאליה מתפללים המוסלמים חמש פעמים ביום.

על המבקרים להירשם ולהזמין תור מראש דרך אפליקציה, ולשמור על מרחק. הם יכולים גם לבחור את דרכי התעבורה ונקודות המפגש שלהם.

בטלוויזיה הרשמית נראו היום פחות מ-50 איש עם גלימות לבנות מסורתיות מקיפים את האבן והולכים במרחק של כמה מטרים זה מזה. בימים שבשגרה, המסגד עמוס במתפללים מרחבי העולם, המצטופפים לאורך כל היום והלילה.

אזרחי ערב הסעודית עוטים מסיכות במכה לאחר ההקלה בהגבלות והאפשרות לעלות לרגל. 04 באוקטובר 2020. AP
עד 6,000 עולי רגל ביום. עולי רגל במכה, היום/AP

בשלב הבא, שיחל ב-18 באוקטובר, המספר המקסימלי של עולי רגל יהיה 15 אלף ו-40 אלף מתפללים. מוסלמים מרחבי העולם יוכלו להשלים את העומרה החל מ-1 בנובמבר, אחרי שערב הסעודית החלה לאחרונה להקל במגבלות על הטיסות הבינלאומיות לראשונה ממרץ.

ביולי התקיים החאג' המסורתי באופן מצומצם ביותר, בשל החשש שהוא יהפוך למוקד הדבקה עולמי. רק למקומיים הורשה להשלים את העלייה לרגל, וכאלף מהם בלבד זכו לכבוד. בשנים רגילות, יותר משני מיליון עולי רגל מגיעים למכה מכל רחבי העולם המוסלמי.

למרות שנקטה צעדים מוקדמים ונרחבים לבלימת הנגיף, בערב הסעודית נרשמו כ-336 אלף מאובחנים, בהם כ-4,850 מתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully