וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקד הקורונה החמור באירופה: מדריד נכנסת לסגר - בניגוד לרצונה

1.10.2020 / 14:24

הרשויות בבירת ספרד הביעו חוסר שביעות רצון מהחלטת הממשל המרכזי, המנסה לבלום את הגל השני המתפשט בבירה. התנועה תיאסר פרט ליציאה לעבודה, לימודים ומקומות חיוניים, ובהמשך עשויים להיסגר גם הפארקים וגני המשחקים

בווידאו: מדריד נכנסת לסגר שני, בניגוד לרצונה/צילוםפ: רויטרס

מדריד תיכנס לסגר בימים הקרובים, אחרי שהפכה למוקד התפרצות הקורונה החמור ביותר באירופה. הממשלה המרכזית בספרד הורתה לאסור על נסיעות לא חיוניות בבירה, שבה, לפי ארגון הבריאות העולמי, יש 859 מאובחנים על מאה אלף איש בגל השני במדינה. נתוני הממשלה הסוציאליסטית נמוכים יותר - 735 על כל מאה אלף.

מנהיגת אזור מדריד, איסבל דיאס איוסו, אמרה לאסיפה המחוזית כי אין לה ברירה אלא לציית להוראות הסגר, אף שהיא תפעל משפטית נגדו. "המחוז לא מתמרד ויציית לכל ההוראות", היא אמרה. "אבל כן, אנחנו נלך לבתי המשפט כדי להגן על זכותם של תושבי מדריד". תושבי מדריד, שבה חיים יותר משלושה מיליון איש, ותשע רשויות סמוכות, לא יוכלו לצאת מבתיהם פרט לנסיעות לעבודה, בתי ספר, טיפולים רפואיים או חנויות שנותרו פתוחות. ברים ומסעדות, חלק מהנוף של העיר, ייסגרו ב-23:00 ולא ב-1:00.

חברת צוות רפואי מבצעת בדיקות קורונה, מדריד, ספרד, 30 בספטמבר 2020. רויטרס
מספר המקרים במדריד כפול משאר חלקי ספרד/רויטרס

הממשלה הספרדית זנחה את התכנית המקורית שלה לסגור פארקים ומגרשי משחקים, אף שהרשויות המקומיות יוכלו לעשות זאת בשלב מאוחר יותר. מחוז מדריד צריך לפרסם את הפרטים הסופיים של הסגר, כולל תחילתו, עד מחר.

מספר המקרים במדריד כפול משאר חלקי ספרד, שרשמה 769,188 מקרים - המספר הגבוה ביותר במערב אירופה - ו-31,791 מקרי מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully