וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"מ המפכ"ל גיבה את המשטרה אחרי ההפגנות: לא נעצום עין נוכח הפרות בוטות

ניצב מוטי כהן אמר ברקע הביקורת הציבורית על התנהלות המשטרה בהפגנות כי הוא "מחזק את ידיהם של המפקדים והשוטרים שניצבים מול אתגרים מורכבים ומשימות רבות נוכח חוסר הערכה מתמשך". מובילי המחאה: "המשטרה הפכה לפוליטית. זו כניעה מוחלטת לדרג הפוליטי"

בווידאו: 38 מפגינים נעצרו בת"א לאחר עימותים עם שוטרים/מערכת וואלה! NEWS

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, גיבה הבוקר (ראשון) את השוטרים, ברקע הביקורת הציבורית על אכיפת מגבלות הקורונה בהפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ובמוקדים חרדיים ברחבי הארץ. השוטרים הואשמו על ידי מפגינים ב"אכיפת יתר אלימה", אך כהן דחה בדבריו טענות אלה.

"תפקיד המשטרה במדינה דמוקרטית הוא לממש ולאכוף את הוראות החוק והכנסת, גם כשאין להם תמיכה מלאה בקרב כל הציבור וגם כשאינם לטעמם או לרוחם של מפריו", מסר כהן. "לצערי יש מי שמפרים את החוק ולא נשמעים להוראות השוטרים, לא נעצום עין נוכח הפרות חוק בוטות, במחאות ובכל מקום אחר".

"אנו ניצבים בשעת חירום לאומית ובמערכה מתמשכת על החיים של כולנו", אמר כהן, תוך שהוא מתייחס לביקורת המתמשכת על תפקוד המשטרה בתקופת הקורונה. "אני מחזק את ידיהם של המפקדים והשוטרים שניצבים מול אתגרים מורכבים ומשימות רבות נוכח חוסר הערכה מתמשך".

הוא הבהיר כי השוטרים ימשיכו בפעולות האכיפה "באופן מקצועי וענייני וללא מורא. נמשיך לאכוף את החוק והתקנות ללא משוא פנים ולשמור על שלום הציבור, ביטחונו ובריאות".

מ"מ המפכ"ל, מוטי כהן במהלך סיור בת"א 29 בספטמבר 2020. -, דוברות משטרת ישראל
"זו שעת חירום לאומית ובמערכה מתמשכת על החיים של כולנו". מוטי כהן/דוברות משטרת ישראל, -

בארגוני המחאה הגיבו בחריפות לדברי מ"מ המפכ"ל. "עצוב לראות את הכניעה המוחלטת של ניצב כהן לדרג הפוליטי. ההשתלטות העויינת של הנאשם ושר השנאה אוחנה חייבת להיתקל בחומה בצורה של משטרת ישראל", נמסר מטעם תנועת "הדגלים השחורים". "משטרת ישראל תפקידה לשמור על הזכות הדמוקרטית להפגין ולא לסכל מחאות באלימות".

עוד בוואלה!

אלפים הפגינו נגד נתניהו והתעמתו עם המשטרה במאות מוקדים

לכתבה המלאה

בארגון "קריים מיניסטר" האשימו את כהן ב"איבוד עמוד השדרה", ובניסיון למצוא חן בעיני השר לביטחון פנים. "דבריו של כהן הם מפגן של ניתוק ובריחה מאחריות למחדלי המשטרה ולאלימות הקשה כלפיי המפגינים. כהן איבד את עמוד השדרה ושיקול הדעת בניסיון המתמיד למצוא חן בעיני הממונה עליו. תחת אמיר אוחנה וללא מפכ"ל קבוע, הפכה המשטרה למשטרה פוליטית בשירות נאשם בפלילים. התוצאה - אובדן מצפון, אלימות קשה והתעמרות. אם הפיקוד הבכיר לא יתעורר ויעצור את הטירוף נידרדר במדרון חלקלק לחוסר אמון ציבורי מוחלט במשטרה".

אלפי מפגינים במאות מוקדים

אלפי בני אדם הפגינו אמש במאות מוקדים ברחבי הארץ, לאחר שהתקנות שהעבירה הממשלה אפשרו לקיים הפגנות אך ורק במרחק של קילומטר מהבית. הנוכחות בהפגנות הייתה גבוהה מאשר בערבי המחאה הקודמים.

מחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, כיכר הבימה, תל אביב, 3 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
פרשי משטרה בכיכר הבימה, אמש/ראובן קסטרו

חלק מהמפגינים בתל אביב יצאו לתהלוכות בכמה רחובות, חסמו צירי תנועה מרכזיים, ולקראת שעות הלילה המאוחרות התרכזו ברחוב אלנבי פינת ברנר, שם התפתחו עימותים עם שוטרים, ו-38 מהם נעצרו - אך לבד מאחד, החשוד בתקיפת שוטרים, שוחררו היתר בתנאים מגבילים. בנוסף, מאות דוחות חולקו למפגינים בעיר, בעילה של אי עמידה בתקנות הקורונה. גם במוקדים נוספים נעצרו מפגינים: כך, למשל, שלושה מפגינים נוספים נעצרו בהפגנה מול ביתו של שר החוץ גבי אשכנזי בכפר סבא.

לצד זאת, בכמה מוקדי מחאה ברחבי הארץ דיווחו מפגינים על תקיפות ואלימות שהופנו נגדם, ובמקרים נוספים התלוננו על "אכיפת יתר אלימה" מצד המשטרה, שהכחישה את הטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully