וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר סוכות: האירוח אסור, אלפי שוטרים ומחסומים בכבישים

2.10.2020 / 13:52

המשטרה תגביר את האכיפה בכבישים, כשמחסומים ייפרסו בכניסה לערים ובתוכן, וקנסות יוטלו על אזרחים שיתארחו בסוכות שאינן במקום מגוריהם. תפילות והפגנות מותרות עד 20 איש, בשטחים פתוחים ובמרחק של 1 ק"מ מהבית. "כל אחד נדרש לשהות בביתו ולהימנע מיציאה למרחב הציבורי"

בווידאו: המשטרה נערכת לאכיפת הגבלות הסגר בסוכות/צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: איתי עמרם

אלפי שוטרים ומאות חיילים ייפרסו ברחבי הארץ במשך חג הסוכות, על מנת לאכוף את הסגר הכללי השני. במשטרה הבהירו כי מחסומים קבועים ומדלגים יוצבו בכניסה לערים ובתוכן, ואמרו כי האכיפה תתמקד במניעת התקהלויות אסורות.

במשטרה הזכירו כי חל איסור על שהייה באותה סוכה לאנשים שאינם מתגוררים באותו המקום, וכי ניתן לצאת ליותר מקילומטר מהבית רק בתנאים מסוימים שהותרו, אגב פרסומים על הקמת סוכות ענק בכמה מוקדים. "החל מהיום תבוצע אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת, יוזמת ומגיבה, במוקדי התקהלויות אסורות ובפרט במתחמי סוכות ענק", נמסר.

"נדגיש כי גם ימי החג אינם מקנים חסינות מפני הידבקות בנגיף הקורונה לאף אדם", הוסיפו במשטרה, "ולכן כל אחד נדרש לשהות בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית ולהימנע מהתקהלות ומיציאות למרחב הציבורי שלא לצורך ובניגוד לחוק".

ברקע כניסתו של הסגר בעקבות העלייה בתחלואה | 
מחסום משטרתי בתל אביב 25 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מחסום משטרתי בתל אביב, לפני כשבוע/ראובן קסטרו

בלילה שבין רביעי וחמישי אישרו השרים הטלת קנס בסך 500 שקלים על אדם שייכנס למקום מגורים של אדם אחר ובכלל זה אירוח בתוך סוכה במהלך תקופת הסגר הכללי. עם זאת, יציאה לצורך רכישת ארבעת המינים נחשבת צורך חיוני ותתאפשר במהלך הסגר ועד לסיום חג הסוכות.

בנוסף, הממשלה אישרה את הארכת הסגר הכללי שהוטל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בשלושה ימים נוספים, ותקנות השהייה במרחב הציבורי יוארכו עד ל-14 באוקטובר.

כמו כן, הממשלה אישרה במשאל טלפוני את התקנות המגבילות הפגנות למרחק של קילומטר מהבית מטר בהתאם לחוק החדש שאושר בכנסת. כך, השרים אישרו כי למשך שבוע לא תתקיים במרחב הציבורי התקהלות, הפגנה, תפילה או טקס דתי שבהם יש יותר מ-20 משתתפים, ולא נשמר מרחק של שני מטרים ביניהם. על התקהלות זו חלה סמכות שוטר להורות על פיזור ההתקהלות או על שמירת מרחק של שני מטרים בין המשתתפים וככל שמסרב אדם להוראה זו, להטיל קנס על הפרה זו או לעשות שימוש בכוח סביר בנסיבות העניין לשם פיזור ההתקהלות.

שוק ארבעת המינים בבני ברק 30 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
קנייתם תחשב חיונית. שוק ארבעת המינים, בני ברק, השבוע/ראובן קסטרו

ההגבלות שבתוקף עד 14 באוקטובר

  • מגבלת יציאה של עד קילומטר ממקום המגורים
  • איסור שהייה בביתו של אדם אחר
  • לא יתקיימו הפגנות בזמן הסגר הכללי אלא בקבוצות של 20 איש
  • המפגינים לא יורשו להתרחק יותר מק"מ מכתובת ביתם
  • יאסר אירוח בסוכה בזמן החג
  • איסור שהייה בחופי הים, למעט לצורך פעילות ספורט (כולל שחייה)
  • השבתת כלל מקומות העבודה, כולל שווקים, למעט עסקים חיוניים
  • מגבלת התקהלות של עד 20 איש בשטח פתוח ו-10 במבנה סגור
  • הפגנות ותפילות עד 20 משתתפים בשטח פתוח, במרחק ק"מ מהבתים
  • הגבלת מספר הנוסעים ברכב עד 3 בני אדם, לא כולל אנשים שגרים יחד
  • התחבורה הציבורית תפעל במתכונת מצומצמת

משטרת מחוז ירושלים הזמינה אתמול נציגים של החסידיות לשיחות הסברה אודות הנחיות הקורונה וכדי להבהיר כי לא יאפשרו הפרות שלהן. זאת לאחר שפורסם בוואלה! NEWS תיעוד של הכנות לאירועים המוניים בחג הסוכות. הרב הראשי של העיר, אריה שטרן, הצטרף לקריאה להקפיד על ההנחיות.

במשטרה הבהירו אתמול כי בשלב ראשון ובמהלך טרום החג יתמקדו השוטרים בפעילות הסברה והידברות אל מול הקהילה ומנהיגיה. בנוסף בכל הארץ הוקצו כוחות תגבור ייעודיים, שיעברו בבתי הכנסת ויבצעו פעולות הסברה נרחבות והבהרות לגבי המותר והאסור במהלך ימי החג.

חסידות תולדות אהרון. -, אתר רשמי
סוכת ענק שהוקמה במאה שערים, השבוע/אתר רשמי, -

41,313 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף. הנתון גבוה בכ-10% מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 37,525 בני אדם כחולים בנגיף. לשם השוואה, לפני שלושה שבועות נדבקו 20,787 - כמחצית ממספר הנדבקים השבוע. כמו כן, 244 בני אדם מתו השבוע - נתון שיא מפרוץ המגיפה - ומספרם הכללי עומד על 1,622 בני אדם.

בנוסף, חלה עלייה משמעותית במספר המונשמים: הנתון עלה ב-29 משבוע שעבר, ועומד על 196. לשם השוואה, בשבוע שעבר מספר המונשמים עלה ב-14 - פחות מחצי.

מספר החולים הפעילים הוא 70,660 - עלייה של 9,874 מהשבוע שעבר, ובבתי החולים מאושפזים 1,518 חולים - עלייה של 180 חולים מהשבוע הקודם, מתוכם 807 חולים קשה (669 בשבוע שעבר) - עלייה של 138 חולים. מדובר בשיא הן במספר החולים קשה, והן בתוספת השבועית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully