וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת העיר לזוהר, שסירב להתנצל: "שלם עם מעשיי לנוכח נאומי יש עתיד"

30.9.2020 / 20:45

ח"כ לוין העיר לחבר מפלגתו אחרי שזה התעמת עם ח"כ כמאל מריח כשניהל את הדיון על חוק ההפגנות: "על חברי הכנסת לנהל שיח מכבד ולא להעמיק קרעים בחברה". בהמשך הערב הדגיש זוהר: "לא אתנצל בפני הברנז'ה על האמת שלי". ביש עתיד קראו להדיחו מתפקידו סגן יו"ר הכנסת

בווידאו: עימות מעל במת המליאה בין הח"כים זוהר למריח/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה

יו"ר הכנסת יריב לוין העיר ליו"ר הקואליציה וחברו לליכוד ח"כ מיקי זוהר, אחרי חילופי הדברים הלילה במליאה בינו לבין ח"כ רדיר כמאל מריח (יש עתיד), אך הוא סירב להתנצל. "אני שלם עם המעשה החריג שעשיתי לאור הנאומים החריגים מלאי הרוע והשנאה של אנשי יש עתיד", מסר הערב (רביעי) זוהר, המשמש גם כסגן יו"ר הכנסת. "אמשיך להיות נטול צביעות, לא פוליטיקלי קורקט, ישר ואמיתי מול הציבור. לא אתנצל בפני הברנז'ה על האמת שלי ושל מליוני אזרחים שנמאס להם להיקרא אזרחי ישראל השנייה".

בדיון שנערך הלילה, לאחר שחברת הכנסת רדיר כמאל מריח סיימה לשאת את דבריה, הגיב לה זוהר, שניהל את הישיבה, ואמר כי נאומה היה "אחד הדוחים והמגעילים ששמעתי בכנסת ישראל". חברי הכנסת מסיעת יש עתיד העירו לזוהר כי הוא חורג מסמכותו, והוא הוציא שלושה מהם מהאולם, למרות שקראו קריאות ביניים שאינן חריגות.

לוין ציין בהודעה מטעמו כי "בתקופה האחרונה אנו עדים לשיח ציבורי אלים ומקטב, אשר אינו פוסח על הכנסת".

יריב לוין במהלך מליאת הכנסת  9 בספטמבר 2020. יונתן סמיה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
העיר לסגנו. יריב לוין/אתר רשמי, יונתן סמיה, דוברות הכנסת

"שוחחתי לפני שעה קלה עם סגן יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי זוהר", מסר ח"כ לוין. "הדגשתי את החובה להקפיד, דווקא בזמנים מתוחים אלה, על האיזון העדין שבין שמירת חופש הביטוי של חברי הכנסת לבין שמירת כבוד הכנסת וכבוד כל חבריה. הבהרתי, כי על אף הקושי, כל עוד הדובר אינו תוקף באופן אישי או ישיר את יו"ר הישיבה, נכון להימנע מהתייחסות שאין תכליתה אמירה עניינית לגופו של נושא, תיקון עובדתי או ניהול תקין של הישיבה".

הוא הדגיש כי בכוונתו לשוחח חברי כנסת נוספים, "אשר לצערי, דרך התבטאותם במליאה והתנהגותם במהלך ההצבעות הינם חריגים ובלתי מקובלים. על חברי הכנסת כולם מוטלת אחריות כבדה לנהל שיח מכבד ולא להעמיק את הקרעים בחברה הישראלית". הוא ציין, בתארו את השיח בכנסת, גם קריאות גנאי שהופנו כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מוקדם יותר פנתה ללוין סגנית יו"ר הכנסת אורנה ברביבאי (יש עתיד-תל"ם) במכתב, בו דרשה כי ח"כ זוהר יסיים את תפקידו כסגן יו"ר הכנסת לאלתר, מאחר והוא אינו ראוי לתפקידו. לדבריה, התנהגותו והתבטאותו הלא ממלכתית של ח"כ מיקי זוהר בעת ניהול מליאת הכנסת כנגד חברת הכנסת רדיר כמאל מריח וח"כים נוספים, הינה בוטה, פוגענית ואינה תואמת את חובתו להיות ממלכתי ולכבד את הכללים הנהוגים כיושב ראש המליאה.

עוד בוואלה!

בתום דיון לילי: הכנסת אישרה את הצעת החוק להגבלת הפגנות בזמן סגר מלא

לכתבה המלאה

"אתה חושב שזה מכבד את המעמד? אתה לא מתבייש?"

כמאל מריח הקדישה את הנאום שלה לבנה הקטן, ואמרה בין היתר כי היא, כאמו, "עומדת על המשמר" היות והיא חוששת "שנתרגל לסתימת פיות, להגבלת חירויות, ימי עוצר, מחסומים, סגר והנהגה מושחתת".

לדבריה, "זה מסוכן מהקורונה". היא פנתה לזוהר ואמרה לו כי "תמיד אמרו שעל ישראל לנרמל יחסים ולהשתלב במזרח התיכון, הנה אנחנו משתלבים. שליטים, רודנים, משפחות מלוכה מפוקפקות, נהנתנות ומתנות הפכו להיות חלק מחיינו. אין ספק שנתניהו משתלב במרחב".

לאחר שסיימה את דבריה, אמר לה ח"כ זוהר, שניהל את הישיבה, כי זה "היה אחד הנאומים הדוחים והמגעילים ששמעתי בכנסת ישראל". כמאל מריח, שערקה מכחול לבן ליש עתיד עם כניסתה לממשלה, תהתה בפני זוהר: "אתה חושב שזה מכבד את המעמד שלך? אתה לא מתבייש?".

ח"כ מיקי זוהר במהלך דיון באחת מועדות הכנסת 9 בפסטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
מיקי זוהר/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

זוהר לא נותר חייב והמשיך לתקוף את נאומה: "מילים דוחות שאני לא הייתי מוכן שהבן שלי ישמע אותי מדבר ככה". כמאל מריח הגיבה שוב: "ביום שבו אצטרך שאחד כמו מיקי מכלוף זוהר יחלק לי ציונים, זה לא יקרה לי. חמוד שלי, התבלבלת".

המתקפה של זוהר על כמאל מריח הצליחה לעורר סערה במליאה, וחברי הכנסת של יש עתיד שישבו במליאה, יצאו להגנתה. ח"כ אורנה ברביבאי אמרה לו "אתה חורג מהסמכות שלך, אתה לא אמור לתת ציונים". ח"כ יוראי להב הרצנו הוסיף: "מי שמך? אתה בכלל לא רלוונטי בדיון פה".

זוהר אמר בתגובה כי "אני כרגע מנהל את הדיון, ואני עושה את זה כפי שאני רואה לנכון", והוציא את חברי הכנסת מהמליאה אף שקריאות ביניים שלהם לא היו חריגות כלל.

הבוקר מסר זוהר כי "בחרתי להביע את דעתי על הנאום המבחיל שהיא נשאה ואיני מתחרט על כך, יש לעשות סוף לקו הבזוי והמשתלח של יש עתיד וחבריהם ויש להביע את מורת רוחנו על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully