וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שנות מאסר נגזרו על נהג שהורשע בהריגת אם ובנה ונמלט ללבנון

30.9.2020 / 13:16

בית המשפט המחוזי חיפה גזר את עונשו של ג'יהאד סלאח, תושב נהריה ובן של קצין צד"ל, שהורשע בגרימת מותם של אסף כץ ואמו רחלה ב-2016, כשנהג תחת השפעת סמים. במהלך משפטו הוא נמלט ללבנון, אך שב לישראל לאחר פחות משנה. בנוסף, הוא חוייב בפיצויים בסך 50 אלף שקלים

בווידאו: גזר הדין של ג'יהאד סאלח שהורשע בהריגת אם ובנה/צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי חיפה גזר היום (רביעי) שמונה שנות מאסר על ג'יהאד סאלח, תושב נהריה בן 41, שהורשע בהריגת אם ובנה בהתנגשות חזיתית בצומת כברי ב-2016 כשנהג תחת השפעת סמים. סעיף ההריגה, שיוחס לו תחילה, הומר בהמתה בקלות דעת. בנוסף לכך, הוא הורשע בעבירות תנועה, בהן נהיגה תוך שימוש בסמים. במהלך המשפט נמלט סלאח ללבנון, אך ההליך התחדש לאחר ששב לישראל.

בנוסף לעונש המאסר, נגזרו עליו שנת מאסר על תנאי, רשיוניו נפסל ל-15 שנים והוא חוייב בפיצויים בסך 50 אלף שקלים לאלמנת ההרוג, רינה כץ.

השופט ארז פורת ציין בהקראת גזר הדין כי התאונה אירעה אך ורק בשל אופן נהיגתו הפרועה של סאלח, "הפך עצמו למכונת מוות נעה". עוד קבע, כי הוא לא קיבל אחריות מלאה על מעשיו, אך מנגד, ציין כי לא נסתרה ממנו "תרומת אבי המשפחה למדינת ישראל".

בתום הדיון, מסר סנגורו של סלאח, עו"ד ויסאם עראף, המייצג אותו מטעם הסניגוריה הציבורית, כי ישקול הגשת ערעור לבית המשפט העליון על העונש ועל הרשעתו של סאלח בהמתה בקלות דעת. "אני סבור שבית המשפט טעה בעניין הזה והעבירה המתאימה לתיק הזה היא גרימת מוות ברשלנות", אמר.

גז"ד לג'האד סאלח נהג תחת השפעת סם מסוכן בכביש 70 והרג שניים, בימ"ש מחוזי חיפה, 30 בספטמבר 2020. שלומי גבאי
בני משפחת הקורבן בעת מתן גזר הדין בית המשפט המחוזי בחיפה, היום/שלומי גבאי

השופט ארז פורת, שהרשיע את סאלח לפני שלושה חודשים, קבע כי הוא היה מודע לכך שהוא נוהג בעודו תחת השפעת הסם, ופסק "מעל ומעבר לכל ספק סביר את אשמתו הבלעדית לקרות התאונה, ובהיעדר מחלוקת - גם לתוצאותיה".

מעובדות כתב האישום בו הורשע עולה כי סאלח נהג בהשפעת סמים, הגיע לצומת כברי במהירות מופרזת בכביש 70 לכיוון צפון, פנה שמאלה לכביש 89 לכיוון נהריה ועקף על השול הימני קטנוע שנסע לפניו. הוא התנגש במעקה בטיחות מימין, נהדף שמאלה אל הנתיב הנגדי והתנגש חזיתית ברכבו של אסף כץ, תושב גנתון בן 42 שמת כתוצאה מהתאונה יחד עם אמו, רחלה, תושבת חיפה בת 81.

רינה, אשתו של כץ, נפצעה בתאונה באורח קשה ועברה תהליך שיקום ארוך. התינוק, שהיה עם הסבתא במושב האחורי, נותר ללא פגע. לאורך המשפט שהתנהל במשך שלוש שנים המשיכה רינה להגיע לדיונים כשהיא מלווה בבני משפחה ובעו"ד אודי גנון המייצג אותם. פרקליטות מחוז חיפה ביקשה לגזור על סאלח לפחות 12 שנות מאסר בפועל.

עוד בוואלה!

מחדל ידוע מראש: הרג משפחה והצליח להימלט ללבנון כפי שאיים

לכתבה המלאה
ג'אהד סאלח שנמלט מישראל ללבנון והואשם בהריגת שני אנשים בתאונת דרכים. יואב איתיאל, אתר רשמי
ניסה להימלט מן הדין ללבנון, ג'האד סאלח/אתר רשמי, יואב איתיאל

"סוף ידוע מראש"

"רעידת אדמה היא מעשה בידי שמיים. מעשה שיכול להוביל לאבדות בנפש. תאונות דרכים, אינן מעשה בידי שמיים. זו לא גזירה שאנו כחברה מחויבים או צריכים לחיות אותה ולחוות אותה", אמר התובע, עו"ד טל עופר, שקיבל את התיק לידיו אחרי שסאלח שב מלבנון.

לדבריו, "תאונות דרכים שהובילו למותם של אנשים שלא עשו שום דבר רע, ושנגרמות על ידי נאשמים שצרכו סמים, זמן קצר לפני שעלו על ההגה, הם גזרות שאנחנו כחברה נאלצים לחוות אותן באופן תדיר מדי. אבל אסור לנו לא כחברה ולא לבית המשפט להשלים עם הגזרות האלו".

עופר הדגיש כי "התאונה שגבתה את חייהם של אסף ורחלה, היא גזרה נוראית, אבל כשבוחנים את העובדות לאשורן, כפי שגם נקבע בהכרעת הדין אנו מגלים שמדובר בסוף שהוא ידוע מראש. הרי מה יחשוב לו כל אדם שלוקח סמים, עולה על ההגה, נוסע בצורה פראית, מה הוא חושב? שהתאונה לא תתרחש? שבדרך פלא לא ייפגעו ולא ימותו אנשים? גם אם זו תקווה שבלב, היא נדונה מראש לאכזבה".

קורבי ההרוגות במהלך הארכת מעצרו של ג'האד סאלח שהואשם בהריגתם של אם ובנה כשפגע ברכבם בהיותו תחת השפעת סמים וברח ללבנון המחוזי, חיפה 10 ביוני 2020. שלומי גבאי
המשיכו להופיע לדיונים. קרובי המשפחה של נפגעי התאונה, בהרשעתו של סאלח, ביוני/שלומי גבאי

סנגורו של סאלח אמר בדיון הקודם כי "אנחנו מכבדים את הכרעת הדין של בית המשפט", אך הטיל ספק בקשר בין השימוש בסם לתאונה עצמה. "לפני שהייתה פגיעה ברכב הייתה סטייה ימינה ואז כנראה איבוד שליטה והוא המשיך בדרכו", אמר, "יכול להיות כי אם היה פוגע במעקה או מסתובב במקום, יכול להיות שזה היה נגמר בתאונת נזק".

בדבריו האחרונים בדיון הכרעת הדין, אמר סאלח לשופט: "אני מצטער. אני מבקש רחמנות וחנינה".

"לא הישרתי אליו מבט לאורך כל המשפט, במשך כל השנים הללו אפילו פעם אחת לא הסתכלתי עליו. לא יכולה לראות את פניו גם היום", אמרה רינה לאחר הדיון, "שום דבר לא יפצה על מה שהוא עשה. מבחינתי הוא צריך היה לקבל מאסר עולם אם ולו רק על אי החרטה על מעשיו. אבל העיקר שאחרי ארבע שנים, זה מאחוריי". עוד הוסיפה כי "עם כל מה שעברתי וכל מה שאני הולכת לעבור, מבחינתי זה לא נגמר, נגמר החלק הזה ואני ממשיכה את המסע של החיים שלי".

היעלמותו של סאלח נחשפה בוואלה! NEWS לאחר שמשטרת נהריה הודיעה לבית המשפט כי אינה מצליחה לאתר אותו וכי משפחתו מסרה שחצה את הגבול צפונה. אביו אחמד, היה קצין בצבא דרום לבנון (צד"ל), והמשפחה עברה להתגורר בישראל עם נסיגת צה"ל מרצועת הביטחון בשנת 2000.

מהתחקיר עלה כי סאלח חצה את גדר המערכת אל לבנון ב-22 באוקטובר 2017, בדרכו לכפר הולדתו עייתא א-שעב, סמוך לבינת ג'בל. צבא לבנון דיווח על המקרה. סאלח שב לישראל ב-14 בפברואר 2018 ונלכד על ידי כיתת הכוננות של מושב שתולה, שהוקפצה על ידי צה"ל לסריקות אחרי אלמוני שחצה את גדר המערכת לתוך ישראל. הוא הועבר למשטרת ישראל, נכלא, ולבקשת הפרקליטות חידש בית המשפט את ההליכים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully