וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג בהשפעת סמים וגרם למות אם ובנה: תושב הצפון הורשע לאחר שנמלט ללבנון

10.6.2020 / 12:59

ג'האד סאלח הורשע אחרי שב-2016 התנגש ברכב בצומת כברי, גרם למותם של אם ובנה ופצע את יתר יושביו. הוא חצה את הגבול תוך כדי משפטו לפני כשלוש שנים, וכששב נעצר. "לא הייתה לי שליטה על מה שקרה", אמר בבית המשפט

צילום: שלומי גבאי

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (רביעי) את ג'האד סאלח, תושב נהריה בן 41 שנמלט ללבנון תוך כדי המשפט שהתנהל נגדו, בגין הריגתם של אם ובנה בהתנגשות חזיתית בצומת כברי באוקטובר 2016. זאת, כשנהג תחת השפעת סמים. סעיף ההריגה שיוחס לו בתחילה הומר בהמתה בקלות דעת והוא הורשע בנוסף בעבירות תנועה בהן נהיגה תוך שימוש בסמים.

השופט ארז פורת שהרשיע את סלאח בעבירת ההמתה בקלות דעת שהעונש המירבי הקבוע לה בחוק הינו 12 שנות מאסר, קבע כי היה מודע להיותו נוהג בעודו שיכור, וכך כי "אופן נהיגת הנאשם, כאמור, במצורף לנהיגתו לאחר שימוש בסמים, מבססים מעל ומעבר לכל ספק סביר את אשמתו הבלעדית לקרות התאונה, ובהעדר מחלוקת - גם לתוצאותיה".

העלמותו של סאלח נחשפה בוואלה! NEWS ומשטרת נהריה הודיעה לבית המשפט כי אינה מצליחה לאתר אותו וכי משפחתו מסרה שחצה את הגבול צפונה. מהתחקיר עלה כי סאלח חצה את גדר המערכת אל לבנון ב-22 באוקטובר, 2017, בדרכו לכפר הולדתו עייתא א-שעב, סמוך לעיירה בינת ג'בל. צבא לבנון דיווח על המקרה. אביו אחמד היה קצין בצבא דרום לבנון, והמשפחה עברה להתגורר בישראל עם נסיגת צה"ל מרצועת הביטחון בשנת 2000.

ג'אהד סאלח שנמלט מישראל ללבנון והואשם בהריגת שני אנשים בתאונת דרכים. יואב איתיאל, אתר רשמי
ג'אהד סאלח שנמלט מישראל ללבנון והואשם בהריגה/אתר רשמי, יואב איתיאל

סאלח שב לישראל ב-14 בפברואר 2018 ונלכד על ידי כיתת הכוננות של מושב שתולה, שהוקפצה על ידי צה"ל לסריקות אחרי אלמוני שחצה את גדר המערכת לתוך ישראל. הוא הועבר למשטרת ישראל, נכלא, ולבקשת הפרקליטות חידש בית המשפט את ההליכים נגדו.

על פי כתב האישום, סאלח נהג בהשפעת סמים, הגיע לצומת כברי במהירות מופרזת בכביש 70 לצפון, פנה שמאלה לכביש 89 לכיוון נהריה ועקף על השול הימני קטנוע שנסע לפניו. הוא התנגש במעקה בטיחות מימין, נהדף שמאלה אל הנתיב הנגדי והתנגש חזיתית ברכבו של אסף כץ, תושב גנתון בן 42 שמת כתוצאה מהתאונה יחד עם אמו, תושבת חיפה בת 81.

קורבי ההרוגות במהלך הארכת מעצרו של ג'האד סאלח שהואשם בהריגתם של אם ובנה כשפגע ברכבם בהיותו תחת השפעת סמים וברח ללבנון המחוזי, חיפה 10 ביוני 2020. שלומי גבאי
קרובי המשפחה הגיעו לדיון. בית משפט השלום בחיפה, היום/שלומי גבאי

הם נפצעו באורח אנוש וזמן קצר אחר כך נקבע מותם בזירת התאונה. אלמנתו של כץ, רינה, נפצעה קשה אבל ניצלה ממוות לאחר שהובהלה לבית החולים לגליל בנהריה, עברה ניתוחים וטיפולים ובסופו של דבר גם שיקום ארוך. ג'האד סאלח הואשם בהריגה, גרימת חבלה של ממש ועבירות תנועה.

מאז הוגש כתב האישום ביוני 2017. התקיימו 27 דיונים בתיק, עוד רבים נקבעו ואחר כך בוטלו או נדחו. מטעם הסניגוריה הציבורית עו"ד ישי ניב הוחלף בעו"ד ויסאם עראף, מטעם פרקליטות מחוז חיפה התובע עו"ד ענאן ג'אנם הוחלף בעו"ד טל עופר ובבית המשפט השופטת רונית בש הוחלפה בשופט ארז פורת.

אסף כץ, תושב גינתון שליד רמלה, נהרג יחד עם אמו רחל בתאונה ליד נהריה. -, מערכת וואלה! NEWS
נהרגו בהתנגשות. אסף כץ ואמו רחל/מערכת וואלה! NEWS, -

מי שנותר הוא סאלח בן ה-41 ושארית המשפחה שריסק. האלמנה, רינה, מקפידה להגיע עם אחותה לכל דיון. עם מתן ההחלטה היא פרצה בבכי. אחותה אף היא, והיא אוחזת בה. היא נותרה נרגשת לאחר הדיון ורוצה היתה לראות את מי שהרג את שני יקיריה מאחורי סורג ובריח במאסר עולם. היא אמרה לוואלה! NEWS: "מבחינתי זה רצח".

סלאח, שהשתתף בדיון בשיחת ווידאו ביקש לומר למשפחה: "אני מקבל על עצמי כל עונש שייגזר עלי. אם רוצים אז שיהרגו אותי. לי לא היתה שליטה על מה שקרה. הכל מאלוהים".

ופאא, אחותו של סלאח שממשיכה לבקר אותו בכלא ושהגיעה להכרעת הדין לא זכתה לשוחח עמו מאחר שההליך נערך מולו בווידאו. היא סיפרה לוואלה! NEWS כי הוא חווה משבר התאקלמות קשה כשהמשפחה העתיקה את מגוריה לישראל ושממנו מעולם לא התאושש. "הוא עבר לגור בתל אביב ושם בכלל די הלך לאיבוד", אמרה.

עו"ד עראף, שמייצג את סאלח, מסר כי "סאלח מביע צער עמוק על התאונה הקשה. אנו נלמד את הכרעת הדין ונשקול את המשך צעדינו".

(עדכון ראשון: 10:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully