וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה ירדה, אך פחות לעומת הסגר הראשון: כך נראים הכבישים תחת ההגבלות

30.9.2020 / 14:34

בראש השנה נרשמה ירידה בשיעור הנסיעה בכבישים ברחבי הארץ, ועם צאת החג חלה עלייה. אולם נתוני התנועה עדיין גבוהים פי שניים מאלו שחווינו בחודש אפריל. הביקוש לקורקינטים שיתופיים ירד, בעוד השימוש בתחבורה ציבורית ספג פגיעה מזערית

בווידאו: אכיפת הסגר בערב יום הכיפורים/צילום: דוברות משטרה

הסגר שהחל בראש השנה הביא לירידה משמעותית בהיקף התנועה בכבישים, אך במידה פחותה לעומת תקופת הסגר הראשון - כך עולה מנתוני נתיבי איילון ואפליקציות התחבורה. השימוש בתחבורה הציבורית פחת במידה קלה בלבד, ובאפליקציות הקורקינטים השיתופיים דיווחו על ירידה בביקוש, אחרי תקופה של עלייה בשימוש בכלים שיתופיים.

פקקי הענק שנצפו בימי הסגר הראשונים והמגבלות שנוספו על פעילות המשק, כמו גם תקופת החגים, יצרו ירידה משמעותית בהיקף התנועה בכבישים - כך עולה מנתונים של נתיבי איילון, וייז, אפליקציית התחבורה הציבורית הופ-און וחברות השכרת הקורקינטים ווינד ובירד.

אולם, הנתונים מראים כי הירידה המשמעותית אינה בשיעורים שראינו בתקופת הסגר הראשון. זאת, ככל הנראה כתוצאה משינוי הגדרת הסגר והענפים הפעילים, או לחלופין - בשל בלבול בציבור ואי מילוי ההנחיות.

ברקע כניסתו של הסגר בעקבות העלייה בתחלואה | 
כבישים ריקים 25 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
כבישים ריקים בערב החג, שישי/ראובן קסטרו

על פי נתוני מרכז בקרת התנועה של נתיבי איילון, ב-20 בספטמבר, שהיה יום חג בנוסף לסגר, היקף התנועה עמד על כ-12% מהיקף התנועה בימים רגילים. אולם, למרות שהמספרים נחשבים לנמוכים, הם עדיין גבוהים פי שניים מהנתון המקביל בסגר הראשון של חודש אפריל. אז, נרשמה תנועה בהיקף של כ-5%-4%.

למחרת ב-21 בספטמבר, שהיה יום ראשון, עלה היקף התנועה ונאמד על 66% ביחס לזה של השבוע שלפניו. למחרת, נמשכה העלייה בכמות התנועה עם כ-73% ביחס לתקופה שלפני הסגר.

גם בראייה כלל ארצית, על פי נתוני וויז, ניתן לראות ירידה של עשרות אחוזים, כאשר 17 בספטמבר - היום האחרון לפני תחילת המגבלות - הוא נקודת הייחוס. למחרת, נרשמה ירידה של 41% בהיקף התנועה, ויום לאחר מכן היא הצטמצמה ב-2% נוספים ל-57%. בשלושת הימים הבאים, היא הצטמצמה ב-50%, 46% ו-42% - בהתאמה.

לעומת זאת, נרשמה ירידה קלה בלבד בשימוש בתחבורה ציבורית. מנתוני אפליקציית "הופ-און", עולה כי הירידה בשימוש בתחבורה הציבורית הייתה מתונה - מ-74% אחוזים ב-21 בספטמבר לכ-66% במהלך שלושת הימים הבאים.

הנתון המפתיע הוא שימוש בשיעור של 60% בערב יום כיפור - למרות שביום זה היו פעילים קווי תחבורה ציבורית עירוניים בלבד. חלק מההסבר לירידה המתונה נובע מכך שלגרעין הקשה של משתמשי התחבורה הציבורית - אין באמת חלופה תחבורתית או אפשרות לעבודה מהבית.

בתחום הקורקינטים השיתופיים, דווח דווקא על ירידה בביקוש לכלים השיתופיים מאז תחילת מגבלות התנועה. הירידה במספרים דומה לזו שהייתה בתקופת הסגר הראשון, זאת לאחר שבתקופה האחרונה נרשמה עלייה בביקוש לשירות של חברות דוגמת BIRD ו-WIND בתקופה שבין הסגרים. זאת, לאור החשש מהשימוש בתחבורה ציבורית.

בדומה לתקופת הסגר הראשון, חברת הקורקינטים השיתופיים WIND מציעה בימים אלה נסיעות חינם לצוותים הרפואיים, על מנת שיוכלו להגיע למשמרות בבתי החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully