וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ביקורת שלילית על מלון: תייר אמריקני עומד בפני מאסר בתאילנד

ווסלי בארנס נקלע לוויכוח עם הצוות באתר בו שהה בקו צ'אנג, ופרסם ביקורות שליליות על המקום ב"טריפ אדוויזר". בתגובה, הוגשה נגדו תלונה במשטרה על הוצאת דיבה, עבירה שעונשה עד שנתיים מאסר. ארגוני זכויות מזהירים זמן רב מהשימוש בחוקי הדיבה הנוקשים במדינה

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

אזרח אמריקני עשוי להישלח למאסר בתאילנד לאחר שפרסם ביקורות שליליות ברשת על אתר נופש במדינה.

אתר הנופש "סי וויו" שבקו צ'אנג הגיש החודש תלונה במשטרה נגד ווסלי בארנס בגין הביקורות השליליות שפרסם על המקום, בטענה כי מדובר ב"קמפיין לשון הרע" שניהל. בעקבות התלונה, הוא נעצר והוחזק בכלא במשך שני לילות, בטרם שוחרר בערבות.

חוקי הוצאת הדיבה בתאילנד נחשבים למחמירים, והעונש המרבי הוא עד שנתיים מאסר, בנוסף לקנס בסך 200 אלף באט, שהם כ-6,310 דולר. בארנס, שעובד בתאילנד, אמר כי הוא נעצר על ידי משטרת ההגירה וכי הדרכון שלו נלקח. מועד הדיון הבא שלו הוא 6 באוקטובר.

במהלך שהותו באתר הנופש בחודש ביוני, בארנס נקלע לוויכוח עם הצוות במקום, שניסה לגבות ממנו תשלום עבור אלכוהול שהכניס לאתר יחד עם חברו. הוא אמר ל"גרדיאן" כי הוא מרגיש שמנהל המלון הוא טיפוס "אגרסיבי".

מלון שאנגרי - לה בבנגקוק, תאילנד, 26 ביוני 2020.. רויטרס
"אין לנו בעיה עם ביקורות כנות". מלון שאנגרי-לה בבנגקוק/רויטרס

בהמשך, פרסם בארנס ביקורות שליליות ברשת על אתר הנופש, שבהן נכתב בין היתר כי ההנהלה במקום "מתייחסת לצוות כמו לעבדים", אך לדבריו, הסקירה מעולם לא פורסמה, לאחר שקיבל הודעת מייל מ"טריפ אדווייזר", לפיה לא ניתן לפרסמה "מכיוון שהיא אינה עומדת בהנחיות הביקורת שלנו". בביקורת אחרת שפורסמה באתר, נכתב כי הצוות "מתנהג כאילו הוא לא רוצה שם אף אחד".

מאתר הנופש נמסר כי "אין לנו בעיה עם ביקורות כנות, כפי שניתן לראות, ביקורות שליליות רבות עדיין מתפרסמות. אלה ההשמצות הזדוניות שהן בעיה. בחרנו להגיש תלונה כדי להוות גורם מרתיע, כיוון שהבנו שהוא עשוי להמשיך לכתוב ביקורות שבוע אחר שבוע בעתיד הקרוב".

משטרת קו צ'אנג אישרה כי הוגשה תלונה נגד בארנס וכי הוא הואשם בגרימת "נזק למוניטין של המלון", וכן בריב עם הצוות על אי-תשלום דמי חלציה.

הגשת התלונה מגיעה ברקע המכה שספג ענף התיירות בתאילנד בשל השפעות מגיפת הקורונה. המדינה הצליחה למנוע התפרצות גדולה בשטחה, אך גבולותיה נותרים סגורים בפני מבקרים זרים ותיירים. אתר הנופש אמר כי הסיקור של בארנס גרר ביקורות עוינות נוספות ברשת, וזרע פחד וחשש בקרב עובדי המקום.

עוד בוואלה!

"המדינה שייכת לעם": אלפים הפגינו בתאילנד בדרישה להגבלת כוחו של המלך

לכתבה המלאה

מנגד, ארגוני זכויות אדם מזהירים מזה זמן רב שחוקי לשון הרע בתאילנד הם דרקוניים, וכי נעשה בהם שימוש לרעה כדי להשתיק פעילים ועיתונאים. בארנס אמר כי הוא חושש להיכנס לכלא וכי הוא איבד את עבודתו כתוצאה מהפרסום סביב מעצרו.

בשנה שעברה, גופי תקשורת מתחו ביקורת על ההחלטה לדון את העיתונאית סוצ'אן קלויטר לשנתיים מאסר בגין שליחת ציוץ על סכסוך משפטי בנושא תנאי העבודה בחווה במדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully