וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בטקס לחללי יום הכיפורים: "גם עכשיו נתפסנו לא מוכנים"

29.9.2020 / 12:22

במהלך הטקס שנערך במלואת 47 שנים למלחמה, השווה שר הביטחון בין ימי הקרב למאבק בקורונה. "גם הפעם לא הגבנו כראוי, וגם הפעם המחיר שאנו משלמים בחיי אדם גבוה מאוד", אמר. הנשיא ריבלין אמר כי "הביטחון הלאומי שלנו מחייב בנייה מחדש של החוזה בין הציבור לנבחריו"

בווידאו: גנץ באזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים על כך שישראל לא הייתה מוכנה לקורונה/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

שר הביטחון בני גנץ אמר הבוקר (שלישי) כי בדומה למלחמת יום הכיפורים, גם הפעם ישראל נתפסה לא ערוכה. בטקס האזכרה שהתקיים במלאות 47 שנה למלחמה ולזכר חלליה, השווה בין ימי הקרב למאבק בקורונה. "בימים אלה אנחנו עומדים בפני מלחמה בשדה קרב שונה לגמרי", אמר. "צריך להודות ביושר, גם הפעם נתפסנו לא מוכנים".

הטקס שהתקיים בהר הרצל, נערך לראשונה ללא קהל בשל מגיפת הקורונה והשתתף בו גם נשיא המדינה ראובן ריבלין. "הרעבנו את מערכת הבריאות המצוינת שלנו לאורך שנים", המשיך שר הביטחון. "לא הגבנו כראוי וגם הפעם - המחיר שאנו משלמים ונשלם בחיי אדם כבד מאוד. אבל גם הפעם אנחנו ננצח. נעשה זאת כשכולם ירתמו למאמץ ביחד".

"השנה, הימים הללו נוראיים יותר, המציאות מכריחה אותנו להתאבל ולזכור אחרת", אמר גנץ למשפחות, תוך קריאה לפקוד את קברי יקיריהן "באחריות ובזהירות" בהתאם לכללי הריחוק וההיגיינה. "השנה, כולנו, כל אזרחי ישראל, נעטוף אתכם מרחוק בתפילות ובאהבה, בתקווה לימים טובים יותר. נאחל לשובם של נעדרי המלחמה ההיא ונתפלל שיבוא ולו קצת מזור לכאבכם".

שר הביטחון, בני גנץ בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים,הר הרצל,  29 בספטמבר 2020. אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון, אתר רשמי
"גם הפעם נתפסנו לא מוכנים". גנץ בטקס, היום/אתר רשמי, אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון

בהמשך דבריו תיאר גנץ את הלך הרוח בחברה הישראלית בימי המלחמה, לעומת זה השורר בימים אלו. "אני זוכר בזמן המלחמה ההיא, איך יצאנו אנחנו הנערים והאמהות שנותרו בעורף, לסייע בתחזוקת המושב, איך ישבנו מול מקלט הרדיו ונשמענו להוראות", סיפר. "גם היום יוצאים אלפים רבים אל הקרב - לבושים בחלוק רופאים, במדי צה"ל ומשטרת ישראל, עם תג של ארגוני ההצלה השונים ורשויות הרווחה. לכל מי שנמצא בעורף עומדת היום משימה אחת - להישמע להנחיות ולנהוג בערבות הדדית".

גנץ הוסיף: "גם כאן, אני מאמין, הימים שאחרי המלחמה לא יהיו כפי שהיו לפניה. מדינת ישראל תשתנה, אין ברירה. נאחה את השברים ונפעל ביחד לשיקומה של חברה מלוכדת".

גם נשיא המדינה התייחס אף הוא להשלכות נגיף הקורונה. בנאומו בטקס קרא לציבור "להניח את ההשוואות" ולהתמקד ככל הניתן במלחמה בנגיף. "הביטחון הלאומי שלנו מחייב בנייה מחדש של החוזה בין הציבור לנבחריו, כבוד לחוק וציות להנחיות, ואיחוי השסעים העמוקים בעם", אמר ריבלין. "ההפתעה שהייתה מנת חלקנו במלחמה ההיא אסור לה להישכח ואסור לה שתחזור: לא בביטחון, אבל גם לא בבריאות, או בכלכלה. אנחנו עוד נתעורר ליום שאחרי המגיפה. איני יודע מתי הוא יגיע, אבל הוא יגיע. וכשיגיע אנחנו חייבים לוודא שנקום אליו אחים זה לזה. ערבים זה לזה".

דיון ועדת החוקה של הכנסת בדבר קיומן של הפגנות, 29 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
יקבלו החלטה על ההפגנות בסגר. דיון בוועדת החוקה, היום/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,121 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-233,554. אתמול התקבלו תוצאות עבור 8,105 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 14.8%. מספר החולים הפעילים הוא 65,025. בבתי החולים מאושפזים 1,541 חולים, מתוכם 207 מונשמים ו-755 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,507 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

במקביל, כחלק מהמאמצים לבלום את התחלואה, ועדת החוקה של הכנסת דנה בהחמרת ההגבלות על קיום המפגנות במרחב הציבורי, במסגרת סגר כללי. הוועדה צפויה לאשר את החוק לקריאה שנייה ושלישית, ובכחול לבן צפויים לתמוך. במקביל, שיירת כלי רכב יצאה ממוקדים שונים ברחבי הארץ למחאה בכביש הסמוך לכנסת במחאה על החמרת ההגבלות. עימותים פרצו בין כ-60 מהם למשטרה ליד המשכן, סביב החרמת שלטי מחאה.

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully