וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ לא שילם מס הכנסה ב-10 מ-15 השנים האחרונות

עודכן לאחרונה: 28.9.2020 / 20:43

לפי הניו יורק טיימס, נשיא ארה"ב פיצה על הסכומים שהרוויח בדיווח על הפסדים כבדים בחברות שבבעלותו, ושילם 750 דולר בלבד ב-2016 ו-2017. טראמפ מתנגד לחשיפת נתוני המס שלו, והוא הנשיא היחיד בתפקיד בעת האחרונה שלא פרסם אותם. "שילמתי מסים בסך מיליונים רבים", צייץ

בווידאו: טראמפ לא שילם מס הכנסה ב-10 מ-15 השנים האחרונות/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא שילם מס הכנסה פדרלי בעשר מתוך 15 השנים האחרונות, בזמן שהחברות שבבעלותו דיווחו על הפסדים כספיים גבוהים יותר מכפי שהתרחש במציאות - כך דיווח הלילה (שני) הניו יורק טיימס. טראמפ, שמתעקש לשמור את רשומות המס שלו חסויות, הוא הנשיא היחיד בעת האחרונה שלא פרסם אותן. הוא מיהר לדחות את התחקיר שהתפרסם בעיתון בטענה כי הוא "פייק ניוז".

לפי העיתון, טראמפ שילם מסים בסך 750 דולר בלבד בשנה בה נבחר לנשיאות, 2016, וכן בזו שאחריה. הדוח מצייר תמונה לפיה חלק מעסקיו של איל הנדל"ן ספגו הפסדים של מיליונים, בעוד בקמפיין הבחירות טראמפ התהדר בשגשוג חברותיו.

הניו יורק טיימס מראה כי טראמפ, שהרוויח 427.4 מיליון דולר ב-2018 מתכנית הריאליטי שלו "המתמחה", עשה שימוש בכסף כדי לממן עסקים אחרים שבבעלותו, בעיקר מגרשי גולף. בנוסף, הוא השקיע יותר כסף מזומן בחברותיו מאשר הכניס.

מהתחקיר עלה כי טראמפ הצליח לצמצם את התשלומים הנדרשים בכך שדיווח על הפסדים כבדים בעסקיו. העיתון העלה כי טראמפ הצהיר על הפסדים של 47.4 מיליון דולר ב-2018, אולם הצהיר על הכנסות של לפחות 434.9 מיליון בסיכום אותה שנה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 27 בספטמבר 2020. AP
"פייק ניוז מוחלט". טראמפ בבית הלבן, הלילה (צילום: אי-פי)/AP

בעיתון הדגישו כי המסמכים מראים רק את הדברים שטראמפ סיפר לממשל אודות עסקיו, והם אינם מסגירים את עושרו האמיתי. הם העלו בנוסף כי הנשיא נמצא כעת בעיצומה של ביקורת מצד רשות המסים האמריקנית IRS שנמשכת בעשור האחרון, זאת בעקבות החזר מס של 72.9 מיליון דולר שקיבל לאחר שהצהיר על הפסדים גדולים. אם ה-IRS יפסוק כי נפל פגם במעשיו, ייתכן שהוא ייאלץ לשלם יותר ממאה מיליון דולר.

במסיבת עיתונאים בבית הלבן, טראמפ כינה את הדוח "פייק ניוז". הוא טען כי שילם מסים, הרבה מהם ברמת המדינה (בשונה מהרמה הפדרלית והמקומית). עורך דין העובד עבור ארגון טראמפ, אלן גארטן, טען בתגובה כי "רוב, אם לא כל, העובדות - אינן מדויקות". לדבריו, הנשיא "שילם עשרות מיליוני דולרים של מסים לממשלה, מיליונים מהם מאז שהכריז על מועמדותו לנשיאות ב-2015".

בהמשך צייץ הנשיא כי שילם מסים בסך "מיליוני דולרים רבים", אך הוסיף כי היה זכאי לפחת וזיכויי מס. "אני בתת-מינוף קיצוני - יש לי מעט מאוד חובות בהשוואה לשווי הנכסים", כתב.

עוד בוואלה!

מכה לטראמפ: העליון קבע שעליו להעביר החזרי מס לתובע בניו יורק

לכתבה המלאה

חשיפת הניו יורק טיימס, שלדבריהם מגיעה מנתוני החזרי מס שהשיגו, המתפרסים על פני שני עשורים, באה ברגע מכריע - יום לפני העימות הראשון בין המתמודדים לנשיאות ארצות הברית, ושבועות ספורים לפני הבחירות.

הדמוקרטים הזדרזו לנצל את התחקיר כדי לצייר את טראמפ כמתחמק ממס, ולהעלות תהיות על תדמית איש העסקים הממולח שהוא משמר בקפידה. מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, קרא בחשבון הטוויטר שלו לאזרחים להרים את ידם אם הם שילמו יותר מס הכנסה מטראמפ.

מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר, ארצות הברית, 17 בספטמבר 2020. AP
מיהר לנצל את ההזדמנות. שומר (צילום: אי-פי)/AP

הנשיא הבטיח כי נתוני המסים שלו "ייחשפו במלואם", ואמר כי זה יקרה כשה-IRS יחדול בביקורת כלפיו. ואולם, הוא לא נקב במועד לכך, והבטיח זאת בעבר גם במרוץ לנשיאות ב-2016. במהלך אותו מרוץ הוא אף הודה כי הוא מעדיף לצמצם בתשלומי מסים, ואמר כי הניסיון "הפך אותו לחכם". טראמפ נמצא כעת בקרב משפטי נגד תובעים בעיר ניו יורק וחברי קונגרס דמוקרטים, המבקשים לקבל את החזרי המס שלו.

לפני כחודשיים הבהיר בית המשפט העליון של ארצות הברית כי נשיא מכהן אינו יכול לחמוק מחקירה פלילית, וקבע כי התביעה בניו יורק יכולה לקבל את הרישומים הפיננסיים של טראמפ, כולל החזרי מס. מנגד, בשלב זה הוא לא יחויב לחשוף אותם בפני ועדות שבשליטת הדמוקרטים בבית הנבחרים, אחרי שבית המשפט החזיר את הנושא לערכאות משפטיות נמוכות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully