וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה גדולה משתוללת בחצר מפעל ליד עכו; האש התפשטה לכיוון מבנים

עודכן לאחרונה: 29.9.2020 / 0:18

כוחות גדולים שהוזעקו למקום פועלים לכיבוי האש שהתפשטה גם למחסנים בעלי גגות אסבסט, והמשטרה חסמה לתנועה כבישים באזור. עובדי המפעל פונו מהשטח, וכוחות הכיבוי הדגישו כי אין סכנה לחיי אדם. המשרד להגנת הסביבה הנחה את תושבי האזור להישאר בבתים מחשש לשאיפת עשן

בווידאו: שריפה בחצר מפעל שמן באזור עכו/צילום: כבאות והצלה

שריפה גדולה מתחוללת היום (ראשון) בחצר מפעל שמנים במתחם מילואות, באזור התעשייה שמדרום לעכו. 20 צוותי כיבוי שהוזעקו למקום פועלים כדי להשתלט על הדליקה שהתפשטה לכיוון משאיות ומבנים. האש התפשטה גם לעבר מחסנים בגודל של כאלף מ"ר, בעלי גגות אסבסט. כוחות הכיבוי הדגישו כי לא נשקפת סכנה לתושבי האזור בשל כך. כלל עובדי המפעל פונו מהמקום, ובשלב זה אין שליטה על השריפה.

נציגי כוחות כיבוי אש, המשטרה, מד"א והמשרד להגנת הסביבה נמצאים בחפ"ק שהוקם באזור כפר מסריק. מפקד מרחב אשר, תנ"צ בני אבליה, אמר כי מדובר בשריפה שמקורה במכליות שמן, והדגיש שלפי שעה אין סכנה לחיי אדם.

שריפה במפעל שמן בעכו - 27 לספטמבר 2020. כבאות והצלה, דוברות כב"ה
מחסנים בעלי גגות אסבסט עולים באש. זירת השריפה, היום/דוברות כב"ה, כבאות והצלה
שריפה במפעל שמן בעכו - 27 לספטמבר 2020. כבאות והצלה, דוברות כב"ה
אין שליטה על האש. זירת השריפה, היום/דוברות כב"ה, כבאות והצלה

המשטרה פתחה לתנועה את כביש 22 לכיוון צפון ואת כביש 4. עשן כבד מורגש ברחבי הקריות ובשיאה נצפתה האש גם מרכס הכרמל בחיפה. מכיבוי והצלה נמסר כי לוחמי האש מתקדמים בשלוש פעולות עיקריות: פיזור חול לבלימת זרם השמנים לכביש, בלימת האש בצד הדרום-מזרחי ועצירת הזרם בצד הדרום מערבי. "לפי ההערכה, השריפה תימשך עד מחר. נסיבות הדליקה נחקרות", נמסר.

עוד בוואלה!

כשציות הופך למחאה: המפגינים בבלפור עשו הכול כדי למנוע מנתניהו תמונת ניצחון

לכתבה המלאה

המשרד להגנת הסביבה ממליץ לתושבי האזור להישאר בבתים בכדי לצמצם את חשיפתם לעשן. "צוותי החירום של המשרד להגנת הסביבה פרוסים במספר נקודות באזור ומבצעים ניטור חלקיקים, כדי לוודא שהאוכלוסייה באזור הקריות לא נחשפת לחלקיקים מעל לתקן המותר", נמסר. "הריכוזים הנמדדים בשעה זו הם בינוניים, ולא נמדדות חריגות".

המשרד הוסיף כי "יחד עם זאת, לשם עקרון הזהירות המונעת ועל מנת לצמצם את חשיפת האוכלוסייה, המשרד להגנת הסביבה ממליץ לתושבי האזור להישאר בבתים, לסגור חלונות ולהפעיל מזגנים - כמובן, תוך עמידה בהנחיות משרד הבריאות לזמן קורונה".

שריפה במפעל שמן בעכו - 27 לספטמבר 2020. כבאות והצלה, דוברות כב"ה
טרם הושגה שליטה על האש. השריפה ליד עכו/דוברות כב"ה, כבאות והצלה

בנוסף, הנחה המשרד את המועצה האזורית מטה אשר להביא משאיות חול, שופלים וטרקטורים לשטח, כדי למנוע את הגעת השמן למערכת הניקוז ומשם לנחל נעמן ולים. יחידת נחלים של רשות הטבע והגנים שמפעיל המשרד נמצאת בדרכה לייצר חסימה של מערכת הניקוז מלהגיע לנחל הנעמן. "הגופים יבדקו את נסיבות האירוע, והמשרד להגנת הסביבה יפעל בהתאם לממצאים ולפי סמכויותיו, ויעדכן בהמשך ככל שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully