וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בהפגנה בלונדון נגד החמרת ההגבלות: "הפסיקו את החוקים המטורפים"

המפגינים מחו בכיכר טרפלגר נגד החוקים החדשים שהחילה הממשלה ללא אישור הפרלמנט. לאחר שסירבו לעטות מסיכות ולעמוד בכללי הריחוק החברתי, השוטרים השתמשו באלות לפיזור המחאה ובתגובה נזרקו בקבוקים לעברם. בבריטניה נאסרו התקהלויות, אך ההפגנות הוחרגו מהתקנה

בווידאו: אלפי מפגינים מחו בלונדון על מגבלות הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

אלפי מפגינים התאספו היום (שבת) בכיכר טרפלגר בלונדון במחאה נגד תקנות הסגר והריחוק החברתי, הנאכפות בבריטניה במטרה לעצור את התפשטות נגיף הקורונה, והתעמתו עם השוטרים במקום. המפגינים החזיקו שלטים עליהם נכתב "האם זה חופש?" ו"הפסיקו את החוקים המטורפים", וקראו "אנחנו ננצח". זאת ברקע הקשחת ההגבלות באזורים שונים במדינה, ומחלוקות בין הפרלמנט לממשלה, שמעבירה תקנות ללא אישורו.

שוטרים ומפגינים נפצעו כשהמשטרה החלה לפעול לאחר שלוש שעות של נאומים. המשטרה מסרה כי היא התערבה משום שהמפגינים סירבו לעמוד בהנחיות הריחוק החברתי עליהן הם הפגינו. שוטרים החרימו ציוד הגברה ושלפו אלות, ובקבוקים נזרקו לעברם במהלך העימותים. כמה מפגינים נלקחו מהמקום עם אזיקים.

"הקהל בכיכר טרפלגר לא ציית לתנאי הערכת הסיכונים שביצעו וסיכנו אנשים בהדבקה בנגיף", נמסר ממשטרת המטרופולין של לונדון.

מפגינים ללא מסיכות מול שוטרים במחאה בלונדון נגד הגבלות הקורונה , 26 בספטמבר 2020.. AP
"הפסיקו את החוקים המטורפים". שוטרים ומפגינים ללא מסיכות בלונדון, היום/AP

קודם לכן, המשטרה הזהירה את המפגינים מפני אי עמידה בהנחיות הריחוק החברתי. המשטרה הודיעה לפני האירוע כי שוטרים ייגשו לנוכחים ויסבירו על חוקי הריחוק החברתי, אך אם יסרבו לעמוד בהם - הם יבצעו פעולות אכיפה. עם תחילת המחאה, שוטרים נראו בקצוות הקהל אך לא התעמתו עם המפגינים, שמרביתם לא עטו מסיכות.

"אני יודע שיש תסכול רב מהתקנות, אבל הן נועדו לשמור על כולם בטוחים מהווירוס הקטלני", אמר המפקד אדה אדלקאן, שמוביל את הפעילות המבצעית של המשטרה במטרופולין. "בהתקהלות מוחצנת במספרים גדולים ובהתעלמות מהריחוק החברתי, אתם מסכנים את בריאותכם ואת בריאות אהוביכם".

הפגנה נגד הגבלות הקורונה בכיכר טרפלגר בלונדון. 26 בספטמבר 2020.. AP
"הסיבה לגל השני היא שהוא מתאים לאג'נדה הפוליטית". ההפגנה בלונדון, היום/AP
הפגנה נגד הגבלות הקורונה בכיכר טרפלגר בלונדון. 26 בספטמבר 2020.. AP
ההפגנה בכיכר טרפלגר, היום/AP

המחאה באה ברקע הכנות הפרלמנט לבחינת חקיקת קורונה, בזמן שהממשלה מטילה הגבלות חדשות להשגת שליטה על המגיפה. כמה מחוקקים העבירו ביקורת על הממשלה בשל החלת החוקים ללא אישור הפרלמנט.

מוקדם יותר השבוע, הממשלה הורתה על עוצר לילי מהשעה 22:00 על ברים ומסעדות ברחבי המדינה, יחד עם הקשחת הדרישות לעטיית מסיכה והגדלת הקנסות על אי ציות. כמו כן, היא אסרה על מרבית ההתקהלויות של יותר משישה אנשים, אולם ההפגנות מוחרגות מהתקנה כל עוד המארגנים מגישים הערכת סיכונים ועומדים בכללי הריחוק החברתי.

הפגנה נגד הגבלות הקורונה בכיכר טרפלגר בלונדון. 26 בספטמבר 2020.. AP
ההפגנה בכיכר טרפלגר, היום/AP

גם שבוע קודם לכן הגיעו אלפי מפגינים לכיכר. המשטרה מסרה כי כמה שוטרים נפצעו במהלך האירוע, לאחר ש"מיעוט קטן" של מפגינים הפך אלים.

מספר המתים מהנגיף בבריטניה הוא הגבוה ביותר באירופה, עם כמעט 42 אלף. בשבועות האחרונים נרשמה עלייה חדה במקרי המוות, ההדבקה. בנוסף לחוקי הקורונה החלים ברחבי המדינה, באזורים שונים הקשיחו את ההגבלות להשגת שליטה על התפרצויות מקומיות. עד יום שני, רבע מ-65 מיליון התושבים של בריטניה יחיו תחת ההגבלות הנוקשות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully