וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס: יש לסגור מידית את בתי הכנסת

עודכן לאחרונה: 23.9.2020 / 15:10

הרב דוד יוסף, שהתנגד אתמול לסגירת בתי הכנסת ביום כיפור, אמר כי "לפי מה שאנחנו שומעים ורואים המצב של המגיפה הגיע לממדים נוראיים". הקבינט דן באפשרות של אישור מתווה תפילות מצומצם ובשטחים פתוחים

בוידאו: הרב יוסף קורא לסגור את בתי הכנסת בגלל העלייה בתחלואה/מערכת וואלה! NEWS

הרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס ומבכירי הרבנים החרדים קרא היום (רביעי) לסגור את בתי הכנסת "באופן מידי", אחרי שהתנגד אתמול לסגירתם קודם יום כיפור. לדבריו, "לפי מה שאנחנו שומעים ורואים המצב של המגיפה הגיע לממדים נוראיים. הקבינט דן באפשרות של אישור מתווה תפילות מצומצם ובשטחים פתוחים.

הרב הוסיף כי "יש לסגור באופן מידי את כל בתי הכנסיות ובתי מדרשות. להתפלל וללמוד רק במרחב הפתוח, כבר היו דברים מעולם. בדורות קודמים שהיו מגיפות, גדולי ישראל עשו את זה. חובה קדושה על כולנו לסגור באופן מידי את כל בתי הכנסת, אם אפשר, יש להתפלל במרחב הפתוח עם מסיכות ושמירת מרחק, אם לא - להתפלל ביחידות. זה אמור גם לגבי יום כיפור".

אתמול אמר לתלמידיו הרב יוסף כי הצעתו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לסגור את בתי הכנסת ביום כיפור, "אינה מעשית", ולדבריו, "בלאו הכי הציבור לא יציית לכך" הרב יוסף אמר בשיחה כי "יהודי דתי לא מסוגל שלא ללכת לבית הכנסת ביום כיפור. במקום זאת, צריך להשקיע ולהסביר את חשיבות שמירת הכללים - ללבוש מסיכה ולשמור מרחק".

הרב דוד יוסף, במהלך העברת שיעור תורה בצפת. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
חובה קדושה על כולנו לסגור באופן מידי. הרב דוד יוסף/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

בסביבת הרב יוסף אמרו כי הוא עודכן הבוקר על ידי יו"ר המפלגה השר אריה דרעי במצב התחלואה ובנתונים שהוצגו אתמול בקבינט הקורונה ו"ביקש להשמיע לציבור קריאה רבנית חשובה לפני שמכריזים על הסגר הכללי".

למרות דבריו הנחרצים של הרב יוסף, השר דרעי כתב הבוקר בטוויטר כי בתי הכנסיות יישארו פתוחים ביום כיפור בהתאם למתווה הממשלתי ורק לאחר מכן יהיה ניתן לסגור אותם בתנאי שגם יוגבלו ההפגנות. "‏בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים, היום הקדוש בשנה", כתב דרעי. "בתי הכנסת יוכלו לפעול במתכונת מצומצמת על פי תו סגול מוסכם, כפי שנהוג במקומות העבודה".

מתפללים בבית כנסת לאחר ההקלה במגבלות הקורונה,אפרת, 20 במאי 2020. גרשון אלינסון, פלאש 90
מתפללים בבית כנסת/פלאש 90, גרשון אלינסון

דרעי הוסיף כי יחד עם זאת, "נפעל להכשרת מקומות תפילה רבים במרחב הציבורי, כדי לאפשר תפילה במקומות פתוחים. ‏בשאר ימי הסגר, כשמשרד הבריאות ימנע התקהלויות במקומות סגורים, נתפלל כולנו במרחב הציבורי. בתקופת הסגר, מי שירצה להפגין, יעשה זאת סמוך לביתו. חייב להיות ברור שדין ההפגנות כדין התפילות". עם זאת, סביר להניח כי בעקבות הסגר הכללי הצפוי, דרעי יתמוך בסגירת בתי הכנסת עוד קודם יום כיפור.

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) אמר כי "הציבור הדתי צריך להוביל ולא להגרר: סוגרים את בתי הכנסת ומתפללים באוויר הפתוח". בהודעה שפרסם סמוטריץ' בפסייבוק הוא כתב כי "כן, גם ביום כיפור. בלי שום קשר או השוואה לציבור או התקהלות אחרת. פשוט כי זה מה שהשם ציווה. זה קשה וזה כואב. זר לא יבין עד כמה. אבל זה בדיוק המבחן של עובד השם באמת".

ראש הממשלה יבקש להעביר בקבינט הקורונה המתכנס היום החלטה על סגר כללי נרחב והידוק משמעותי במגבלות באופן מידי, וכן סגירת ענפים נרחבים במשק. מלשכת ראש הממשלה נמסר לאחר התייעצות שקיים נתניהו עם צוות שרים מצומצם בנושא מתווה הפגנות ותפילות כי "אנו נמצאים בשעת חירום בעקבות העלייה החדה בתחלואה".

קבינט הקורונה יתכנס בשעה 14:00 כדי להכריע באפשרות הידוק הסגר, כולל הטלת מגבלות נוספות על התקהלויות בבתי כנסת ובהפגנות. פורום השרים נועד אתמול במשך כשמונה שעות, במהלכן לא התקבלה החלטה בעקבות מחלוקת על סוגיית התפילות והמחאות ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • דוד יוסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully