וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב הביקורת על התביעה: המשטרה מנעה הצגת עובדות לבית המשפט בדיון מעצר

22.9.2020 / 17:00

השופט בדימוס רוזן מתח ביקורת חריפה על המשטרה, שלא הציגה תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים שעצרו באלימות צעיר שלא עטה מסיכה, ואף חישמלו אותו בטייזר. השוטרים אף התנגדו להצגת סרטון שצילם חברו של הצעיר, "מחשש שהוא ערוך". רוזן: "התנהלות שעלולה לעוות את הדין"

בוווידאו: מעצר באלימות צעיר שהסתובב ללא מסיכה בחולון/מערכת וואלה! NEWS

נציב הביקורת על מערך התביעה, השופט בדימוס דוד רוזן, מתח היום (שלישי) ביקורת חריפה על המשטרה - שנמנעה מלהציג לבית המשפט סרטון ממצלמות גוף של שוטרים שהיכו אדם וחשמלו אותו בטייזר משום שלא עטה מסיכה. רוזן קבע כי התנהלות השוטרים "עלולה להטעות ולעוות דין, עד הובלת אדם למעצר שווא".

האירוע המדובר התרחש בתחילת יולי, עת שוטרים עצרו באלימות את דוד ביטון, תושב חולון, בזמן שניסה להציג להם תעודת זהות. חברו של ביטון שהיה עמו תיעד את האירוע במכשירו הסלולרי, אולם בהארכות המעצר של ביטון - שנעצר בחשד לתקיפת השוטרים - סירבה המשטרה כי הסרטון יוצג לבית המשפט בטענה כי יש חשד שהוא ערוך. במקביל המשטרה לא הציגה גם את התיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים שהיו באירוע.

תיעוד של שוטרים עוצרים באלימות צעיר שהסתובב ללא מסיכה בחולון. 06 ביולי 2020. צילום מסך, אתר רשמי
המשטרה חשדה כי הסרטון נערך בצורה "לא כשרה". תיעוד מתוך מעצרו של ביטון/אתר רשמי, צילום מסך

"המשטרה נמנעה מלהציג תמונה עובדתית אובייקטיבית בבית המשפט הנובעת מכליה ואנשיה, שהיא האחרונה, לכאורה, לטעון כנגד אמינותם". כתב רוזן בהחלטתו. "חרף זאת, הסבירה המשטרה וטענה בבית המשפט, כי מתנגדת היא להצגת סרטים שברשות ההגנה, הואיל ואלה חשודים בעריכה 'לא כשרה'. עם כל הזהירות הנדרשת, מדובר בהתנהלות שעלולה להטעות ולעוות דין, עד הובלת אדם למעצר שווא".

רוזן המליץ לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל לחדד נהלים המחייבים טועני מעצרים להציג בפני בית המשפט לתיעוד ויזואלי לאירוע, ככל שישנו, וכן לקבוע נהלים שינחו את טועני המעצרים המשטרתיים כיצד להתייחס לבקשות מטעם ההגנה להציג בשלב דיוני המעצרים תיעוד מצולם המצוי ברשותה.

עוד בוואלה!

ליגת האלופות: באיירן מינכן דרסה 1:5 את ארסנל

לכתבה המלאה
השופט דוד רוזן, 5 במרץ 2018. יונתן זינדל, פלאש 90
"התנהלות שעלולה להטעות ולעוות דין". רוזן/פלאש 90, יונתן זינדל

מעצרו של ביטון נידון לפני כחודשיים גם בוועדה לביקורת המדינה. "לא קיבלתי טיפול רפואי של מד"א בהתחלה", אמר ביטון בדיון לחברי הוועדה. "היכו אותי באכזריות שאין כדוגמתה. הקאתי מספר פעמים. החליטו לענות אותי. לא יודע למה".

יו"ר הוועדה, ח"כ עופר שלח, הקרין בדיון את תיעוד מעצרו של ביטון, שפרץ בבכי. "לקחו אותי לתחנה, לא קיבלתי טיפול רפואי", אמר ביטון בדמעות. "התפרפרתי על הרצפה 40 דקות עד שהגיע מד"א. רק אחרי שעות נחקרתי, והתעלפתי שם. סבלתי שם ולא יכולתי יותר, אמרתי להם שאני עומד למות. צעקו להם אלה שהיו איתי התא מעצר שאני עומד למות, לא ייחסו לזה חשיבות בכלל. רואים בסרטון שהוצאתי תעודת זהות. התחננתי בפני השוטר שייקח, והם פשוט רצו להכות אותי באכזריות. למה אני צריך לעבור דבר כזה? למה? אומרים שאני תקפתי שוטר. אין לי תיקים במשטרה, אין לי כלום. מה עשיתי?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully