וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית משרד האוצר נגד החמרת הסגר: "עלול להביא לנזק בלתי הפיך"

22.9.2020 / 9:30

לקראת כינוס קבינט הקורונה שלחה טרנר-אייל מכתב למנכ"ל משרד הבריאות בו פירטה את ההשלכות הקשות של החמרת המגבלות על המשק. לדבריה, יש להימנע מפגיעה נוספת בכלכלה עוד בטרם ניתנה לבעלי עסקים הזדמנות ליישם את הצעדים הנוכחיים. "עלות כלכלית כואבת בסך מיליארדי שקלים"

בווידאו: מערכת החינוך סגורה במהלך הסגר/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר-אייל שיגרה אתמול (שני) מכתב למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בו הזהירה כי הידוק הסגר עלול להוביל להשלכות קשות על המשק. לקראת כינוס קבינט הקורונה היום בצהריים, בו ידונו השרים בהחמרת המגבלות, כתבה טרנר-אייל כי "לצעדים אלו עלות כלכלית משמעותית וכואבת למשק בסך מיליארדי שקלים בטווח הקצר, והשלכות כלכליות וחברתיות משמעותיות נוספות בטווח הארוך".

בעקבות הסגר בשל תחלואת הקורונה | מסעדות סגורות בנמל תל אביב 18 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מסעדה סגורה בנמל תל אביב , בשישי/ראובן קסטרו

במכתבה, פירטה מנכ"לית משרד האוצר את משמעות נקיטת צעדים מחמירים עוד יותר על בעלי העסקים. "הצעד לו העלויות הכלכליות הגבוהות מכולן הינו סגירת מקומות העבודה והוא עלול להביא לנזק בלתי הפיך בטווח הבינוני והארוך", כתבה. לטענת טרנר-אייל, "יש להימנע מפגיעה קשה נוספת בכלכלה, בטרם ניתנה לציבור ולבעלי העסקים הזדמנות ליישם את צעדי המנע הקשים שכבר ננקטו".

השוק העירוני בחדרה בימי הסגר, 21 בספטמבר 2020. שלומי גבאי
"יש להימנע מפגיעה נוספת בכלכלה". השוק העירוני בחדרה, אתמול/שלומי גבאי

"כפי שידוע לך היטב", כתבה לפרופ' לוי, "את האפקטיביות של צעדי ריסון ניתן לבחון רק לאחר כשבועיים ימים לאחר כניסתם לתוקף. לכן, החלטה על צעדים נוספים שיחריפו את הפגיעה במשק, ימים ספורים לאחר כניסת המגבלות לתוקף, ובטרם התבררו ההשפעות הבריאותיות (ובוודאי גם הכלכליות) הנובעות מסגירת המסחר, ההסעדה, הפנאי והחינוך, הינה מוקדמת ואינה עקבית עם החלטת הממשלה בנושא".

עוד הוסיפה טרנר-אייל במכתבה כי "אל מול כל צעד ריסון מוצע יש להעמיד בפני מקבלי ההחלטות הן את העלות הכלכלית והן את התועלת הבריאותית. הגבלה נוספת על מקומות העבודה במגזר הפרטי עתידה לעלות מיליארדים רבים למשק לצד תועלת בריאותית שלא הוצגה בפני מקבלי ההחלטות ולתפיסתנו הינה נמוכה משמעותית מהיקף הפגיעה הכלכלית".

פקקים ערב ראש השנה עם תחילת הסגר, צומת גהה, 18 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"טרם ניתנה הזדמנות ליישם את צעדי המנע". עומס תנועה בכביש 4, שישי/ראובן קסטרו

קבינט הקורונה יתכנס היום לדון באפשרות של הידוק מגבלות הקורונה, רק חמישה ימים מאז תחילת הסגר הכללי שהושת על המדינה. הדיון מתכנס ברקע ההתרופפות בשמירה על הנחיות הסגר בקרב הציבור, ובצל האזהרות מפני זינוק במספר החולים שימותו מהנגיף.

במסגרת הסגר, שיימשך שלושה שבועות, אסורה תנועת אנשים למרחק של יותר מקילומטר ממקום המגורים, למעט חריגות במקרים מסוימים, בהם הגעה של עובד או חייל למקום עבודתו, הצטיידות בתרופות ובמזון, סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, טיפול רפואי והפגנות.

על מנת לצמצם את הפגיעה במשק במהלך הסגר, הממשלה אישרה הלילה את הרחבת תכנית הסיוע הכלכלית ב-10.5 מיליארד שקלים. ההרחבה כוללת בין היתר את הורדת רף הפגיעה בעסקת לקבלת מענק ל-25%, תכנית שימור עובדים ודחיית ההפחתה בדמי האבטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully