וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומס על בתי החולים: באשדוד לא יקבלו חולים, בנהריה פתחו מחלקת קורונה חדשה

לנוכח נתוני התחלואה העולים, בתי החולים מתקשים לעמוד בעומס. בנהריה תוסב מחלקה פנימית למחלקת קורונה ויידחו ניתוחים אלקטיביים, בשערי צדק לא יקלטו אף חולה נוסף וברמב"ם מספר המאושפזים טיפס ל-70 - מחציתם במצב קשה. גנץ הורה לצה"ל להיערך לפתיחת בית חולים שדה

בווידאו: מנהל בית החולים נהריה מתייחס לעומס/צילום: המרכז הרפואי לגליל

העומס בבתי החולים בעקבות גל התחלואה הנוכחי בקורונה הולך ונעשה כבד יותר ויותר, ומחלקות הקורונה מתמלאות בזו אחר זו.

כך, המרכז הרפואי לגליל בנהריה, שבשבוע שעבר הודיע כי יפסיק לקלוט חולי קורונה נוספים בגלל העומס הכבד על הצוותים הרפואיים ולאחר שבשלוש מחלקות ייעודיות לחולי קורונה נרשמו מעל 90% תפוסה, הודיע היום (שני) כי יפתח מחר מחלקת קורונה נוספת, רביעית, על חשבון מחלקה פנימית. זאת לאור הגידול במספר החולים קשה. זה המחלקה הפנימית השנייה שמרכז הרפואי שתוסב למחלקת קורונה.

בשלוש מחלקות הקורונה מאושפזים, נכון להיום, 89 חולים - בהם 33 חולים קשה, הכוללים גם 14 החולים שמצבם מוגדר קריטי. בשל כך, לדברי מנהל בית החולים מסעד ברהום, המוסד אף ייאלץ לדחות ניתוחים שונים. "אנו נצטרך להיעזר במרדימים כחלק מצוות שיטפל בחולים קשים וקריטיים, ולכן לא תהיה לנו ברירה אלא לדחות ניתוחים אלקטיביים", הסביר ברהום.

מחלקת קורונה בביה"ח איכילוב, ת"א 15 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
העומס נעשה כבד. מחלקת הקורונה בבית החולים איכילוב בתל אביב/ראובן קסטרו

כמו כן, בית החולים הציבורי אסותא באשדוד, שהתריע בשבוע שעבר כי הוא קרוב לתפוסה מלאה וביקש ממד"א להפסיק להפנות אליו חולי קורונה, הודיע רשמית כי לא יקלוט יותר חולים חדשים שנדבקו במחלה, וכי חולים הזקוקים לאשפוז יופנו למוסד אחר. באשדוד נרשמה התפרצות קורונה משמעותית.

"בית החולים אסותא אשדוד נמצא בתפוסה מרבית של חולי קורונה. המצב שוקף ומשוקף למשרד הבריאות ולמד"א", נמסר מבית החולים. "מטופלים מאומתים המגיעים לבית החולים וצריכים אשפוז, יועברו לבית חולים אחר".

"מדינת ישראל נמצאת במלחמה מורכבת ומאתגרת מאוד מול נגיף הקורונה. בעת הזו, משאבים רבים של בתי החולים מופנים להתמודדות עם נגיף הקורונה", אמרה ד"ר חגית סרבגיל ממן, סגנית מנהלת בית החולים. "השתהות בקבלת החלטות, הנחיות בלתי מנומקות לציבור שאיבד אמון, העדר אכיפה של ההנחיות ואי הענות מלאה של הציבור להנחיות, הביאו את בתי החולים אל המציאות הקשה הזו".

גם בבית החולים ברזילי שבאשקלון הסמוכה, נרשמה תפוסה גבוהה. כשמתוך 55 מיטות בשתי מחלקות קורונה וביחידת טיפול נמרץ קורונה, מאושפזים כעת 45 חולים בנגיף.

עוד בוואלה!

הדגל האדום נצבע שחור: מחלקות הקורונה ברחבי הארץ מתמלאות במהירות

לכתבה המלאה

גם בבית החולים רמב"ם בחיפה מורגש העומס, כשמספר חולי הקורונה המאושפזים עלה מ-60 ל-70 - מחציתם במצב קשה. בין החולים 15 מונשמים - כרבע מכלל מונשמי בית החולים. בתוך כך, בבית החולים ממשיכים בהכנת המתחם התת קרקעי לקליטת חולי קורונה.

עם גדילת התחלואה, הנהלת בית החולים קיבלה החלטה אסטרטגית לטובת המאבק בהתפשטות הנגיף: הפעלת בית החולים התת קרקעי לטיפול וקליטת חולי קורונה, וכן העברת מחלקות הקורונה למתקן התת קרקעי, שכבר החלה, בשאיפה לסיים אותה לפני יום כיפור.

בשישי, פרסו צוותי בינוי ולוגיסטיקה קו מיזוג אוויר לאורך חניון המבנה בקומה מינוס 3, שצפוי להפוך למחלקת קורונה עם עשרות מטופלים, כשכבר השבוע צפוי המקום לקלוט כמה עשרות חולים, שיועברו אליו מהמחלקות הקיימות כעת במתחם הקורונה בבניין מאייר.

ההיערכות לפתיחת מחלקת קורונה במתחם התת קרקעי בבית החולים רמב"ם בחיפה. 18 בספטמבר 2020. דוברות רמב"ם, אתר רשמי
ההיערכות לפתיחת מחלקת הקורונה בבי"ח רמב"ם, שישי/אתר רשמי, דוברות רמב"ם

התפוסה במחלקות הקורונה בבתי החולים

  • בית החולים אסותא באשדוד - תפוסה מלאה; הופסקה קליטת חולים חדשים
  • בית החולים שערי צדק בירושלים - תפוסה מלאה; הופסקה קליטת חולים חדשים
  • בית החולים הדסה עין כרם בירושלים - 90 מאושפזים, 16 מהם ביחידות לטיפול נמרץ
  • המרכז הרפואי לגליל בנהריה - 89 מאושפזים ב-3 מחלקות קורונה; מעל 90% תפוסה
  • בית החולים רמב"ם בחיפה - 70 מאושפזים, כ-15 מהם מונשמים
  • בית החולים ברזילי באשקלון - 45 מאושפזים מתוך קיבולת של 55 מיטות.

גם בירושלים, מוקד מרכזי של המגיפה, העומס מורגש היטב. בבית החולים שערי צדק בעיר לא מקבלים חולים נוספים בשל התפוסה המלאה.

בבית חולים נוסף בעיר, הדסה עין כרם, עלה בתוך פחות משבוע מספר החולים מ-71 לכ-90, רובם במצב בינוני וקשה, כש-16 מהם ביחידות לטיפול נמרץ. עם זאת, המוסד מדגיש כי ימשיך לקלוט כל חולה קורונה שיופנה אליו. "הדסה מגדילה את מחלקות אשפוז הקורונה ואינה קורסת", נמסר מבית החולים, שהדגיש כי פעילות המוסד ממשיכה כרגיל.

בית החולים רמב"ם, מחקר קורונה. דוברות רמב"ם, אתר רשמי
העומס מורגש. בית החולים רמב"ם/אתר רשמי, דוברות רמב"ם

בעקבות העלייה בתחלואה והעומס הגובר בבתי החולים, שר הביטחון, בני גנץ, הנחה את צה"ל להיערך לפתיחת בית חולים שדה לחולי קורונה, זאת בתום הערכת מצב שקיים היום בנושא הטיפול בנגיף בהשתתפות בכירי הצבא ומערכת הביטחון.

הערכת מצב בראשות שר הביטחון, בני גנץ 21 בספטמבר 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
הערכת מצב בנושא הטיפול בקורונה בראשות שר הביטחון, היום/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בית החולים שדה, אם יוקם, צפוי להכיל כ-200 מיטות על בסיס הקצאה של צוותים רפואיים משורות צה"ל. מלשכת גנץ נמסר כי ההחלטה תמומש אך ורק בהתאם לצורך דחוף של מערכת הבריאות ובתיאום עם משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully