וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פרסה עשרות מחסומים: עומסי תנועה כבדים ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 21.9.2020 / 10:00

המשק שב הבוקר לפעילות חלקית, ופקקים משמעותיים נרשמו בכמה מוקדים כש-38 מחסומים מוצבים ברחבי הארץ. במסגרת אכיפת הסגר, המשטרה תתמקד במניעת התקהלויות אסורות ופיקוח על הגבלות התנועה. מ"מ המפכ"ל: "מצפה לנו אתגר לא פשוט בהמשך ההיערכות"

בווידאו: מחסומי משטרה ועומסי תנועה בכבישי הארץ/צילום: משטרת ישראל

המשטרה נערכת בכוחות גדולים ברחבי הארץ להמשך אכיפת הסגר עם חזרת המשק לפעילות באופן חלקי לאחר ראש השנה. בהתאם, עומסי תנועה משמעותיים נרשמו הבוקר (שני) באזור המרכז והצפון, בין היתר בעקבות המשך פריסת מחסומי המשטרה לאכיפת הגבלות התנועה.

אמש, עם סיום הערכת מצב בהשתתפות ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן, הוחלט כי 38 מחסומים יוותרו במרחב הבין-עירוני וימשיכו לפעול במתכונת של מחסום נושם תוך בידוק אקראי.

מהמשטרה נמסר כי עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד במניעת התקהלויות אסורות ובאכיפת הגבלות התנועה בכל רחבי הארץ. לצד זאת, המשטרה תמשיך לאכוף גם את חובת הבידוד, חובת עטיית המסיכות במרחב הציבורי ושמירה על התקנות בבתי עסק.

הכניסה לחיפה מכיוון כביש 22, 21 בספטמבר 2020. יואב איתיאל
עומסי תנועה בכניסה לחיפה, הבוקר/יואב איתיאל

במהלך החג נרשמו אלפי דוחות בגין הפרות שונות, ובפרט בגין יציאה אסורה למרחב הציבורי ואי-עטיית מסיכה. מטעם המשטרה נמסר כי היא תמשיך בפעילות מוגברת לפיקוח ואכיפה גם ביישובים עצמם, על ידי מחסומים קבועים ומדלגים לצד סיורים בכניסה לערים ובתוכם.

"בסך הכול בימים האחרונים ניכר שהציבור שמר על התקנות, ולצד זאת היו מספר אירועים חריגים שטופלו מיד על ידי המשטרה", אמר ניצב כהן בהערכת המצב, "בימים הקרובים מצפה לנו אתגר לא פשוט בהמשך ההיערכות. אלפי שוטרים ימשיכו לפעול בערים ובצירים ולבצע את החלטת הדרג המדיני. זוהי הזדמנות עבורי לברך את השוטרים שלנו ולהביע הערכה רבה על פועלם".

עוד בוואלה!

עם מחסומים ו-7,000 שוטרים וחיילים: הסגר הכללי נכנס לתוקף

לכתבה המלאה

226,231 דוחות מפרוץ המגיפה

על פי נתוני המשטרה, ב-48 השעות הראשונות לסגר חולקו בסך הכול 2,802 דוחות לאזרחים, מתוכם 2,044 בגין יציאה ממקום המגורים לפעולה או מטרה שאינה מותרת. כמו כן, השוטרים רשמו 639 דוחות בגין אי-עטיית מסיכה, 37 על הפרת חובת בידוד או הגעה למקום בידוד תוך שימוש בתחבורה ציבורית, ו-30 בגין הפעלת מקום ציבורי או עסק בניגוד לתקנות משרד הבריאות. 28 דוחות נוספים חולקו בגין שהייה במקום שפעילותו נאסרה או שהייה בחוף הים בניגוד לתקנות, ו-13 נוספים בגין שהייה של אדם במקום שהוא לא מתגורר בו.

עוד על פי נתוני המשטרה, תשעה דוחות חולקו בגין סירוב להוראה לפזר התקהלות, ארבעה נוספים על מתן שירות למי שאינו חובש מסיכה, ושלושה דוחות ניתנו לאנשים החייבים בבידוד והפרו את הוראות הרופא. יתר הדוחות חולקו בגין הפעלת גן אירועים ומוסד חינוכי בניגוד לתקנות וכן בגין הפרת ההנחיות בתחבורה הציבורית. בסך הכול, מפרוץ המגיפה, חולקו 226,231 דוחות לציבור בגין הפרת הנחיות משרד הבריאות. מרביתם - 160,273 - ניתנו בגין אי-עטיית מסיכה.

מחסום משטרה ברמת גן, ראש השנה תשפ"א, 20 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"ניכר שהציבור שמר על התקנות". מחסום משטרה ברמת גן, ראש השנה תשפ"א/ראובן קסטרו

השלב הראשון של הסגר יימשך עד 11 באוקטובר, וייתכן כי יתארך בהתאם למצב התחלואה. לאחר מכן יחל השלב השני, בו יחולו הגבלות שונות על היישובים ברחבי הארץ, בהתאם לתכנית הרמזור. במסגרת השלב הראשון של ההגבלות, שנקרא "מתווה מהודק", נאסרה תנועת אנשים למרחק של יותר מקילומטר ממקום המגורים. הגבלה זו מאפשרת לצאת למרחב הציבורי, לרבות פארקים וגינות שעשועים, בתוך טווח זה.

עם זאת, ניתן לצאת מעבר למרחק של קילומטר למטרת הגעה של עובד או חייל למקום עבודתו, הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים ושירותים חיוניים, סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, טיפול רפואי, טיפול פסיכולוגי, טיפול ברפואה משלימה (עם מטופל אחד בלבד) ויציאה למסגרות רווחה ולטיפול סוציאלי חיוני. זאת, כמו גם יציאה לכנסת, להפגנה, להליך משפטי ולתרומת דם.

רשימת ההגבלות:

  • חל איסור על שהייה בבית מגורים של אדם אחר
  • איסור על שהייה בחוף ים, למעט פעילות ספורט מותרת
  • איסור התקהלות - עד 10 אנשים במבנה ו-20 בשטח פתוח
  • עד 3 אנשים ברכב, למעט אנשים הגרים יחד
  • איסור על פתיחת עסקים ומקומות הפתוחים לציבור וקבלת קהל במקומות עבודה
  • תפילות בשטח פתוח בקבוצות קבועות של עד 20 אנשים
  • תפילות במבנה בקבוצות קבועות של עד 10 או 25 אנשים, לפי דירוג התחלואה ביישוב
  • עד 10 עובדים או 50% מכוח האדם בו זמנית במגזר הציבור
  • עד 50 נוסעים באוטובוס מפרקי, 32 באוטובוס עירוני ו-30 בבינעירוני
  • עד 50% מתפוסת הנוסעים האפשרית בכל כלי תחבורה ציבורי אחר, כולל ברכבת
מפת החסימות בכבישים הבינעירוניים במהלך הסגר  בעקבות תחלואת הקורונה. -, אתר רשמי
מפת החסימות בכבישים הבין-עירוניים במהלך הסגר/אתר רשמי, -

עוד אושר לצאת מטווח 1,000 המטרים לצורך השתתפות בהלוויה או ברית, יציאת אישה לטבילה במקווה, בעל תפילה שקיבל אישור לכך מהמשרד לשירותי דת, יציאה לטיפול חיוני בבעלי חיים, העברה של קטין בין הורים שלא חיים יחד, הגעה למסגרת יום חינוכית שפעילותה מותרת ויציאה לנמל התעופה לצורך טיסה מחוץ לישראל.

כמו כן, חל איסור על שהייה בבית מגורים של אדם אחר שלא למטרה מותרת, כגון לצורך ביצוע עבודה, או סיוע לאדם בעל קושי. בנוסף, חל איסור על שהייה בחוף ים, למעט לצורך ביצוע פעילות ספורט מותרת של אדם יחיד או של אנשים הגרים יחד. זאת, אך ורק שההגעה ממקום המגורים אינה נעשית באמצעות רכב.

במרחב הציבורי אסורה התקהלות של יותר מעשרה אנשים במבנה ו-20 בשטח פתוח. בנוסף, הוגבל מספר הנוסעים ברכב לעד שלושה אנשים, למעט אנשים הגרים יחד, ועוד נוסע אחד בכל ספסל אחורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully