וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 73, עם דגל ביד: הסבתא-רבתא שלא מפחדת מלוקשנקו

מאז תחילת המחאה בבלארוס נגד הרודן, נינה בגינסקיה השתתפה בהפגנות רבות נגד המשטר ולא חששה להתעמת עם שוטרים ואף להיעצר. "איך אני יכולה להירדם בקלות. זאת חובתי", אמרה אחת מסמלי המאבק בלוקשנקו

בווידאו: מפגינות בבלארוס חושפות את פני השוטרים/מתוך טוויטר

נינה בגינסקיה היא אחת ממתנגדות המשטר הבולטות ביותר בבלארוס, וגם בגיל 73 היא לא חוששת להתעמת עם שוטרים רעולי פנים עד כדי מעצר. ביום שבת היא נעצרה לזמן קצר אחרי שהשתתפה בצעדת נשים נגד הרודן אלכסנדר לוקשנקו.

מאז תחילת המחאה נגד הניצחון השנוי במחלוקת של לוקשנקו בתחילת החודש שעבר, בגינסקיה לא מפסיקה לצעוד ברחובות הבירה מינסק כשהיא נושאת את דגלה הקודם של בלארוס, שהפך לסמל האופוזיציה. "לא יכולתי שלא להצטרף", אמרה לפני הצעדה שבמהלכה נעצרה. "איך אני יכולה פשוט לשבת מנגד? איך אני יכולה להירדם בקלות?".

בחודש שעבר, סרטון שלה דוחפת שני שוטרים עם מסיכות כשהיא נושאת בדגל נפוץ ברשתות החברתיות. "אני יוצאת להליכה", היא אמרה לשוטרים.

באחת ההפגנות שבהן השתתפה החודש, היא הצליחה לתלוש את המסיכה מפניו של אחד הסוכנים, שלבש מדים ללא תג לזיהוי שמו או סמל יחידה.

המפגינה נינה בגינסקיה מתעמתת עם שוטרים במינסק, בלארוס, 26 באוגוסט 2020. AP
בגינסקיה מתעמתת עם שוטרים שניסו לחטוף את דגלה במינסק, בחודש שעבר/AP

בגינסקיה היא אם לשני ילדים, והיא חיה עם בנה, עם נכדתה ועם הנין שלה. היא תופרת את דגלי המחאה בעצמה והפכה לידוענית בציבור. מעת לעת, עוברי אורח מודים לה ומפגינים קוראים בשמה "נינה, נינה".

אחרי שלמדה גיאולוגיה באוניברסיטה באוקראינה, בגינסקיה החלה את פעילותה הפוליטית לקראת קריסת ברית המועצות. ההפגנה הראשונה שהשתתפה הייתה ב-1988, בדרישה לסיום השלטון הסובייטי על בלארוס.

היא קידמה את השימוש בשפה הבלארוסית, ולאור פעילותה הלאומנית כפי שהיא הגדירה זאת בעצמה, היא פוטרה מעבודתה במרכז מחקר ממשלתי עם עליית לוקשנקו לשלטון ב-1994. האופוזיציה הבלארוסית קוראת לשימוש נרחב יותר בשפה הלאומית כדי ליצור זהות נפרדת, אך הרוסית מדוברת יותר והיא משמשת את התקשורת הרשמית.

המפגינה נינה בגינסקיה מתעמתת עם שוטרים במינסק, בלארוס, 12 בספטמבר 2020. AFP, אתר רשמי
היא מבטיחה להמשיך למחות כל עוד היא תוכל/אתר רשמי, AFP

בגינסקיה שילמה מחיר כבד על פעילותה נגד המשטר הנתמך על ידי רוסיה. היא נעצרה פעמים רבות ובילתה לילות במעצר, וכמחצית מהפנסיה הזעומה שהיא מקבלת מדי חודש הלכה לתשלום על הקנסות הרבים שקיבלה לאורך השנים. ב-2016 החרים בית משפט את המיקרוגל ומכונת הכביסה שלה ובהמשך העמיד למכירה את שתי הדאצ'ות שלה.

"זאת החובה שלי, אני לא חיה שאוכלת ולא חושבת על דורות העתיד", אמרה ב-2018 בריאיון לערוץ של האופוזיציה שבסיסו בפולין השכנה. הסבתא רבתא מעודדת את הצעירים להמשיך להפגין נגד לוקשנקו, שלטענת האופוזיציה זייף את הבחירות, ומבטיחה להמשיך למחות כל עוד היא תוכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully